Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Парадокс Рассела

Завдання|задавання| множин|безлічі| характеристичним предикатом може приводити|призводити,наводити| до суперечностей|протиріч|. Наприклад, всі розглянуті|розгледіти| в прикладах|зразках| множини|безліч| не містять|утримують| себе як елемент. Розглянемо|розгледимо| безліч всіх множин|безлічі|, що не містять|утримують| себе як елемент: .

Якщо множина|безліч| існує, то ми повинні мати можливість|спроможність| відповісти на наступне|таке| питання: ? Хай |нехай|, тоді . Хай |нехай|, тоді . Виходить неусувна логічна суперечність|протиріччя|, яка відома як парадокс Рассела. Існує три способи уникнути цього парадоксу.

1. Обмежити використовувані характеристичні предикати виглядом|видом|

де – відома, свідомо існуюча множина|безліч| (універсум). Звичайно при цьому використовують позначення . Для універсум не вказаний, а тому множиною|безліччю| не є|з'являється,являється|.

2. Теорія типів. Об'єкти мають тип 0, множини|безліч| мають тип 1, безліч множин|безлічі| – тип 2 і т.д. не має типу і множиною|безліччю| не є|з'являється,являється|.

3. Характеристичний предикат заданий у вигляді обчислюваної|обчисляти,вичисляти| функції (алгоритму). Спосіб обчислення|підрахунку| значення предиката не заданий, а тому множиною|безліччю| не є|з'являється,являється|.

 

Останній з|із| перерахованих способів лежить в основі так званого конструктивізму – напряму|направлення| в математиці, в рамках|у рамках| якого розглядаються|розглядуються| тільки|лише| такі об'єкти, для яких відомі процедури (алгоритми) їх породження. У конструктивній математиці виключаються з|із| розгляду деякі поняття і методи класичної математики, чреваті можливими парадоксами.

 

3.3. Порівняння множин|безлічі|

Множина|безліч| міститься|утримується| в множині |безлічі|, якщо кожен елемент є елемент . Записується|занотовується| це наступним|слідуючим| способом: . В цьому випадку називається підмножиною . Якщо і , то називається власною підмножиною .

Потужність множини|безлічі| позначається|значиться| як . Для кінцевих|скінченних| множин|безлічі| потужність – це число елементів. Наприклад, , але|та| . Якщо , то множини|безліч| і називаються рівнопотужними.

Іноді|інколи| в літературі замість потужності множини|безлічі| використовується інший рівнозначний йому термін: кардинальне число множини|безлічі| (від латинського cardinalis – головний). Цей термін був введений|запроваджений| Георгом Кантором.

 

3.4. Операції над множинами|безліччю|

Звичайно розглядаються|розглядуються| наступні|слідуючі| операції над множинами|безліччю|:

· Об'єднання: .

· Перетин: .

· Різниця: .

· Симетрична різниця:

.

· Доповнення: .

Операція доповнення має на увазі деякий універсум:

.

· Декартові добич|добуток| множин|безлічі|:

.

Декартові добич|добуток| двох множин|безлічі| і є безліч всіх впорядкованих пар (x, у|в,біля|), де і .

Приклад|зразок| 3.2. Хай|нехай| ,. Тоді

, , , .

На мал. 3.1 приведені діаграми Ейлера, що ілюструють операції над множинами|безліччю|. Самі початкові|вихідні| множини|безліч| зображаються|змальовуються| геометричними фігурами (нескінченна|безконечна| безліч крапок|точок| на площині|плоскості|), результат виділяється за допомогою штрихування.

 

Мал. 3.1. Діаграми Ейлера

 

3.5. Властивості операцій над множинами|безліччю|

Хай|нехай| заданий універсум . Тоді виконуються наступні|такі| властивості.

1. Інволютівность:

;

2. Ідемпотентність:

, ;

3. Комутативність:

, ;

4. Асоціативність:

, ;

5. Дистрибутивність:

, ;

6. Поглинання:

, ;

7. Властивість нуля:

, ;

8. Властивість одиниці:

, ;

9. Закони де| Моргана:

, ;

10. Властивості доповнення:

, ;

11. Вираз|вираження| для різниці:

.

 


Читайте також:

  1. Астросоціологічний парадокс
  2. Головний «етичний парадокс» психології
  3. Ефект доходу та ефект заміщення. Парадокс Гіффена
  4. ПАРАДОКС ЗАОЩАДЖЕННЯ.
  5. Парадокс заощадження.
  6. Парадокс Леонтьєва та його пояснення
  7. Парадокс Леонтьєва” та його пояснення.
  8. Парадокси і софізми
  9. Парадокси теорії множин
  10. Турбота як властивість розуму та її гіпотетична роль у ситуації астросоціологічного парадокса




Переглядів: 825

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 3. МНОЖИНИ|безліч| І ПІДМНОЖИНИ | Проблема континууму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.