Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






LABORATORY EXERCISES (II)

1. a) listen to the test "An Englishman's Meals", mark the stresses and tunes. b) Repeat it in the intervals following the model.

2. a) Listen to the dialogue "At Table".

b) Repeat it in the intervals following the model.

c) Learn the text by heart.

3. Answer the questions using the given patterns.

4. Make up sentences using the given patterns.

5. Write a dictation.

6. Paraphrase the given sentences.

7. Translate the sentences into English. Check them with the key.

8. listen to the text "He Was Too Timid" or some other text on the topic "Meals". Get ready to give the summary in class.

CURIOSITY QUIZ FOR EAGERS

1. What is "Mother's Day"? Where and when is it celebrated?

2. What is a pub? What traditions are connected with if?

3. What is a bank holiday in Britain!

4. Describe some traditions or customs connected with family or public holidays in England.

5. What do the terms "Welsh Babbit", "Pancake Day" and "Dutch Treat" mean?

6. Find a story (an essay) or a passage in a novel by an English or American writer describing a meal. Give its summary in class.

UNIT FIVE

I SPEECH PATTERNS

1. I was sure to be put down in class nextto the girl... and she would whisper and giggle.

The children always came to see their grandmother on Sundays, and she would give them delicious pastries.

When asked this question, he would smile and say nothing.

When people met him in the street they would turn away and pretend not to know him.

2. Judy said she didn't know that people used to be monkeys.

a) They used to be great friends.

There used to be a telephone-booth round the corner. I used to know him. Used you to know him.

b) He used to travel by plane, Use(d)n't he? or Didn't he? (colloq.)

He used to work late at night.

Did he use to work late at night? (colloq.)

Judy's fellow-students used to laugh at her ignorance.

3. I'm not used to receiving presents.

She was not used to being treated unkindly.

It is too bad when a college student is not used to reading books.

The mother was used to doing all the work about the house alone.

Our students are used to working with a cassette-recorder.

4.It was Judy who had to read plain books.

It was shame, not fear, that made her cry. It was the last course that tasted especially good. It was the mother who decorated the house and prepared everything for the celebration.

It was my sisters who cooked all the dishes.


Читайте також:

  1. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  2. Exercise 14. In five or six sentences speak of the Customs’ responsibilities. Use some phrasal verbs from exercises 10-12.
  3. EXERCISES
  4. Exercises
  5. Exercises
  6. Exercises
  7. EXERCISES
  8. EXERCISES
  9. EXERCISES
  10. EXERCISES
  11. EXERCISES
  12. EXERCISES




Переглядів: 527

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
STUDIES OF WRITTEN ENGLISH | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.