Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Reading

A. Using a dictionary study the words below and read carefully their dictionary entries. Look up for their one-rooted words and complete the sentences with the correct word or phrase:

1. to inherit – …

2. occupation – …

3. income – …

4. to identify – …

5. wealth – …

6. to be worth – …

7. flexible – …

8. rigid – … .

9. inequality – …

10. to leave – … .

1. She invests her heritage / inheritance in setting up her own financial consultancy business. 2. The company is entitled to exclusive occupation / occupants of the premises. 3. For many students, summer jobs are their source of incomes / high-income for the upcoming school year. 4. They ask to confirm your identification / identity by phone. 5. Leaders in business create wealth / the wealthy and jobs. 6. This investment is risky but it's worth / worthy a try. 7. The job requires flexible / flexibility, but is very rewarding. 8. We are unhappy that they insist on such a rigid / rigidity interpretation of the rules. 9. Several polls show that one of the biggest issues on people's minds is economic inequality / equality. 10. Benefits are to be adjusted when an employee is on leave / leaving from their job.

B. The words below collocate with each other, make up word combinations and fill in the gaps in the sentences with the correct phrases:

class working (middle) class
labour the class
income paying attention to
social inequality
to place oneself in market
to leave mobility
a class-ridden boundaries
to be worth approach
flexible society
corporate identity

1. England was considered to be "the most ______ societyunder the sun".

2. More than two-thirds of Britons do not think they or their children will __________ the class .

3. Occupation is the most trusted guide to class, but changes in the _______ market have made that harder to identify the class.

4. Secretaries, waiters and journalists ________ themselves in the middle-class.

5. The convergence on similar types of work has blurred _________ boundaries .

6. In Britain the perception that class is fairly fixed could become more damaging if _______ inequality continues to rise and social mobility to slow.

7. If class no longer describes a clear social, economic or even political status, is it worth _______ any attention to?

8. Does it correspond to a new tendency in _______ mobility?

9. As part of the process of developing our __________ identity we have recently introduced a new logo and new letterheads.

10. How can we encourage employees to use more ____________ approach?

C. Read the text and match the highlighted words and word combinations with the definitions:

1. class-rid­den (country); 2. to be alert to (class); 3. sticky (to stick to); 4. to be born into; 5. to end up; 6. manual; 7. white-collar jobs; 8. ce­lebrity; 9. to enjoy (a high degree); 10. blue-collar jobs; 11. (educational) attainment; 12. (ca­reer) expectations; 13. asset; 14. household; 15. to figure out.

 

___ A. smth looked forward to

___ B. to have as a condition, experience

___ C. physical, as apposed to mental, or mechanical

___ D. affected or dominated by smth specified

___ E. slow to change or react to change

___ F. to become eventually, to turn out to be

___ G. being at birth in a particular social status

___ H. an achievement or the act of achieving, accomplishment

___ I. relating to non-manual salaried workers employed in professional and clerical occupations

___ J. relating to manual industrial workers

___ K. a famous person

___ L. vigilantly attentive

___ M. a group of people, often a family, who live together in a house or flat

___ N. something that is owned by a person, company, or organization, such as money, property, or land

___ O. to understand or solve something, to calculate an amount

 


Читайте також:

  1. Critical Reading
  2. Ex.1 Before reading and hearing about derivatives, match up the half-sentences below which define some basic terms
  3. If reading is a habit you’d like to get into, there are a number of ways to cultivate it.
  4. II. Reading
  5. II. Reading
  6. II. Reading
  7. II. Reading
  8. II. Reading
  9. II. Reading
  10. II. Reading
  11. II. Reading




Переглядів: 694

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Fig. 1. The British Class System | Getting Stuck in Class Stereotypes

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.