Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Цілі і стратегії ціноутворення

Підприємство зацікавлено у визначенні стратегічних пріоритетів у питанні встановлення цін. У загальному вигляді можна відокремити три групи цілей, які сфокусовані: на прибутках, на обсягах продажу, на конкуренції.

Цілі ціноутворення

Цілі Характер цілей Рівень цін
Максимізація поточного прибутку / виручки Короткостроковий Високий (чи тенденція до зростання)
Забезпечення виживання Короткостроковий Низький (чи дуже низький)
Лідерство на ринку Довгостроковий Низький
Лідерство за якістю пропонованих продуктів Довгостроковий Високий

 

Цінова стратегія призначена забезпечити відповідність між динамікою зміни вихідної ціни продукту та метою, яка стоїть перед підприємством на плановий період.

Залежно від ринкової ситуації і загальнокорпоративних цілей маркетингова цінова політика може переслідувати наступні цілі і використовувати для їх досягнення відповідні цінові стратегії:

Максимізація поточного прибутку/виручки. Досягається стратегією завищених цін, що ставить під сумнів довготривалу прибутковість бізнесу. Може бути використана з певною часткою обережності короткочасно у разі виникнення тимчасових фінансових труднощів. Ефективно використовується компаніями, які не планують тривале перебування на конкретному ринку, а так само у випадках постійної зміни споживацької аудиторії, оскільки немає необхідності формувати довготривалі переваги. Найкращим чином досягається в умовах відносної монополії ринкового положення компанії.

Поступальне проникнення на ринок також може досягатися максимізацією прибутку у цінових сегментах - стратегія “зняття вершків”, може бути використана для товарів, що є принциповими новинками для ринку. Ціна початкова значно перевищує реальні витрати виробництва, товар пропонується тільки на верхньому ціновому сегменті. З часом ціна поступально знижується, товар стає доступним для нижчих цінових сегментів. Може бути використана в тих випадках, коли компанія надійно захищена від конкурентів або патентами, або складністю і капіталоємністю виробництва.

Стратегія ковзаючої падаючої ціни, різновид стратегії “зняття вершків”, ціна на новий товар, який може бути достатньо легко успадкований конкурентами встановлюється на рівні, який істотно перевищує витрати виробництва.

Забезпечення виживання. Досягається стратегією низьких цін, в особливих випадках цін нижчих, ніж собівартість продукції (демпінг). Виживання важливіше за прибуток в умовах вітчизняного ринку, що пов'язано із загостренням кризових явищ як в економіці в цілому, так і в окремих її галузях.

Лідерство на ринку:

а. максимізація обсягів продажу - досягається стратегією цін проникнення. Найчастіше використовується на етапах упровадження на ринок і зростання продажів. Припускає встановлення цін близьких до собівартості продукції. Компанія виходить з того, що збільшення об'ємів виробництва і реалізації приводить до зниження собівартості одиниці продукції, низька ціна приверне більшість споживачів, із збільшенням зростання обсягів продажу ціна дещо збільшується. Використовується в тих випадках, коли: ринок чутливий до ціни, попит еластичний; збільшення об'ємів виробництва дійсно веде до зниження витрат; у споживачів можна сформувати достатній ступінь лояльності до товару; низькі ціни ”відлякують” конкурентів.

б. максимізація частки ринку - досягається стратегією низьких цін (нижче, ніж у конкурентів). Припускає збільшення прибутку за рахунок більшого, ніж у конкурентів обороту.

Лідерство за якістю пропонованих продуктів - стратегія “престижних цін”. Спеціалізація на вузькому сегменті надзвичайно забезпечених споживачів. Комбінація високої якості, часто ексклюзивного дизайну і унікальних характеристик, рівень цін істотно перевищує ціни найближчих конкурентів. Ринок достатньо вузький, тому конкуренти часто не бачать перспектив для боротьби на ньому.

Виділяють також цілі ціноутворення пов’язані з частковим покриттям витрат - ціна є не єдиним джерелом покриття витрат підприємства, існують інші джерела покриття (державний бюджет, державні і недержавні фонди); та соціальні цілі - характерні для неприбуткових організацій, ціни повинні покрити тільки витрати виробництва, орієнтовані на відтворювання матеріально-речовинної бази і робочої сили.

Інші стратегії:

Стратегія ціни сегменту ринку, для кожного з виділених цільових ринків індивідуальний підхід до формування ціни.

Стратегія єдиних цін – для всіх сегментів ринку єдина ціна.

Стратегія еластичних цін – гнучке реагування ціноутворення на зміни ринкових умов.

Таким чином, встановивши цілі і стратегії ціноутворення, товаровиробник звужує ціновий діапазон, що знаходиться в його розпорядженні. Методи ціноутворення дозволяють конкретизувати ціну. Якщо в епоху планової економіки в країні існував виключно витратний похід в ціноутворенні, то сьогодні так чи інакше, беручи до уваги витрати підприємства необхідно враховувати і особливості споживачів продукту і цінову політику конкурентів. При формуванні цінової політики доцільно використовувати симбіоз різних методів, набір яких індивідуальний для будь-якого товаровиробника і визначається особливостями товару, ринку, лояльністю споживачів, особливістю конкуренції і іншими факторами, наприклад, сезонністю.


Читайте також:

  1. Альтернативні стратегії за матрицею Мак-Кінсі.
  2. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  3. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  4. Базові конкурентні стратегії Портера
  5. Базові корпоративні стратегії
  6. Базові стратегії і стратегічні альтернативи
  7. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.
  8. В якій функції гроші обслуговують процес ціноутворення?
  9. Взаємозв'язок інноваційної стратегії з фазами життєвого циклу продукту
  10. Взаємозв’язок стратегії розвитку персоналу та стратегії управління організації
  11. Вибір наступальної стратегії
  12. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.




Переглядів: 1000

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність маркетингової цінової політики | Методи ціноутворення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.