Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






E. Change the sentences using both Participles attributively.

Model: The man is delivering his presentation. He is an American. – The man delivering his presentation is an American.

 

1. The company is successfully developing. It will reach excellent results. – The company …

2. The goods were sold at a high price. They were produced by a rival company. – The goods …

3. Car-owners switched to public transport. They were provided with decent public transport networks. – Car-owners …

4. The company’s principles underscore the economy of design, ease of production and simplicity. These principles remain relevant today. – The principles …

5. The corporation made a reasonable profit. It was raising extra capital. – The corporation …

6. The order is executed promptly. The order was placed in advance. – The order …

7. The companies are investing in “emerging markets”. They side-line the developed world. – The companies …

 

 

V. Listening and watching: a one-minute meal.

Visit http://www.economist.com/blogs/multimedia/2010/12/father_vertical_farming Find a special video report “The father of vertical farming”.

A. Watch the video and state if the following statements are true or false:

· a vertical farm is a high tech greenhouse;

· nowadays there are lots of vertical farms worldwide;

· farming indoors allows everybody to use new technologies;

· vertical farming is advantageous (self-contained, allows to save land and restore the environment);

· there are lots of technological reasons why one could not use vertical farming;

· it is not easy to integrate the system of vertical farming into a multi-storied buildings;

· vertical farming is a challenging project;

· it is about how people handle water, nutrients, waste, planting and harvesting;

· instead of refrigerating food people can use a one-minute old meal;

· vertical farming is an eco-system that produces its own food, processes its own water;

· future cities will be based on ecologically balanced systems.

 

B. Express your personal view on the following:

· the future of green technologies;

· eco-systems as a challenge for a humankind.

 

 


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  3. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  4. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  5. And write your own sentences with the same words and phrases.
  6. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  7. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  8. Are the sentences true or false?
  9. Ask all the possible questions to the following sentences
  10. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  11. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  12. B) Make up sentences with the word-groups you have translated.




Переглядів: 586

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute. | VI. Speaking

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.