Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Reading

A. Study the following words using a dictionary. Look for their synonyms and fill in the blanks in the sentences below:

Waste, to reduce (reduction), profit, influence, goods, generate, excessive, flow.

 

1. Garbage and ______should be removed from rooms where children and adults will be present.

2. As time goes by, their presence in the housing market will slowly ______.

3. It points out that in many rich countries the process of debt _______hasn't even started.

4. The amount of municipal ______ produced in western Europe increased by 23% between 1995 and 2003, to reach 577kg per person.

5. _______from online ads is much less than from print advertising.

6. The group has had an uneven record in recent years, swinging back and forth between _______- and losses.

7. Social networks are making a huge ______on sales, with fans recommending brands to hundreds of their friends.

8. International _________ in the form of technology, systems and capital have historically been a feature of industrialization and economic growth.

9. The statement said sharp increases in _______ prices pose risks for the ongoing recovery of the world economy.

10. One in seven companies already uses the Internet to sell ______and deliver services.

11. These measures will increase the firm's ability _______ income.

12. Another way to extend the life of fresh fruits and vegetables is to buy irradiated _________.

13. The booming economy has attracted an ______ of funds from both domestic and foreign investors.

14. Others blame it for an unwelcome _______of cheap labour and an outflow of jobs.

15. State authorities welcome the _____ of money from those seeking city contracts.

16. Some of the hopes attached to foreign investors were, in retrospect, _____.

17. The demand of the good railroad does not seem to be _________.

 

(Revenue, rubbish, diminish, influences, reduction, profits, waste, impact, commodity, goods, inflow, inflow, to generate, flow, excessive, produce (noun), immoderate)

B. The words below collocate with each other. Make up collocations and complete the given sentences:

A B
1. on environmental a. sustaining
2. to shed b. cycle
3. to conserve c. light on
4. to play d. an important role (part)
5. to take on e. a new meaning
6. to take up f. for
7. cost g. grounds
8. self- h. natural resources
9. non- i. valuable space
10. life profit

1. Is recycling worth doing on environmental ___________ ? 2. Waste and Resources Action Programme is a _____ -profit British Company. 3. Studies that look at the entire ______ cycle of a particular material can shed ________ this question. 4. Recycling __________ natural resources. 5. Landfills ___________ valuable space and emit methane. 6. Recycling ___________ an important role during the WW II. 7. As industrial societies began to produce ever-growing quantities of garbage, recycling _________ a new meaning. 8. As with all commodities, ________ for recyclables fluctuate. 9. Most curb side recycling programmes are not financially _____-sustaining.

C. Read the text and match the highlighted words to their definitions:

 

1. to recycle; 2. impact; 3. carbon-dioxide; 4. volume; 5. landfill; 6. energy-intensive; 7. incinerator; 8. noxious; 9. to emit (emission); 10 to deal (in); 11. commodity; 12. to process; 13. to fluctuate; 14. to charge for; 15. revenue.

A. ___to treat smth, for example with chemicals, in order to keep it, change it, etc.

B. ___ a container or machine for burning rubbish

C. ___ a powerful effect or impression

D. ___ an area of land where large amounts of waste material are buried

E. ___ the amount of space that smth contains or fills

F. ___to ask smb to pay a particular amount of money

G. ___a product or material that can be bought or sold

H. ___ a gas that has no colour or smell that people and animals breathe out of their lungs

I. ___ to change many times from one thing to another

J. ___ harmful or poisonous

K. ___ involving a lot of work or care in a short period of time

L. ___ money regularly received by a government, company, etc

M. ___ to do business, especially buying and selling goods.

N. ___ to use a special industrial process in order to make materials and products ready to be used again

O. ___ to send out a beam, noise, smell or gas.

 

 


Читайте також:

  1. Critical Reading
  2. Ex.1 Before reading and hearing about derivatives, match up the half-sentences below which define some basic terms
  3. If reading is a habit you’d like to get into, there are a number of ways to cultivate it.
  4. II. Reading
  5. II. Reading
  6. II. Reading
  7. II. Reading
  8. II. Reading
  9. II. Reading
  10. II. Reading
  11. II. Reading
  12. II. Reading




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Look at the pyramid and suggest products and materials for each of the 5 categories of activities. | As You Sow You Shall Mow

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.