Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Exercises

 

5.1 Here is a list of some things that Ann did yesterday (and the times at which she did them):

1. 8.45-9.15 had breakfast 4. 12.45-1.30 had lunch
2. 9.15-10.00 read the newspaper 5. 2.30-3.30 washed some clothes
3. 10.00-12.00 cleaned her flat 6. 4.00-6.00 watched television

Now write sentences saying what she was doing at these times:

1. At 9 o'clock she was having breakfast.. 4. At 1 o'clock ………………………
2. At 9.30 she ………………………... 5. At 3 o'clock ………………………
3. At 11 o'clock …………………….... 6. At 5 o'clock ………………………

________________________________________________________________________________________________________

5.2 A group of people were staying in a hotel. One evening the fire alarm rang. Use the words in brackets to make sentences saying what each person was doing at the time. Example: (Don / have / a bath). Don was having a bath

1. (Ann / write / a letter in her room) Ann ………………………………………….

2. (George / get / ready to go out) George ………………………………………….

3. (Carol and Dennis / have / dinner) Carol and Dennis ………..…………………..

4. (Tom / make / a phone call) Tom ………………………………………………..

________________________________________________________________________________________________________

5.3 Make sentences from the words in brackets. Put the verbs into the correct form, past simple (I did) or past continuous (Iwas doing).

Example: (I/fall/asleep when I/watch /television) I fell asleep when I was watching television.

1. (the phone / ring / when I / have / a shower) The phone …………………………......

2. (it / begin / to rain when I / walk / home) …………………………………………..…

3. (we / see / an accident when we / wait / for the bus) ……………...………………..…

________________________________________________________________________________________________________

5.4 Put the verb into the correct form, past continuous or past simple.

Example: While Tom was cooking (cook) the dinner, the phone rang (ring).

1. George …………… (fall) off the ladder while he,………… (paint) the ceiling.

2. Last night I ………….. (read) in bed when suddenly I ………… (hear) a scream.

3. ……………. (you/watch) television when I phoned you?

4. Ann ………….. (wait) for me when I ………….. (arrive).

5. I ……………… (not/drive) very fast when the accident ……………… (happen).

6. I ……………… (break) a plate last night. I …………..….. (do) the washing-up when it ……………………………………… (slip) out of my hand.

7. Tom ……………. (take) a photograph of me while I ………………… (not/look).

8. We ……………… (not/go) out because it …………….. (rain).

9. What ………………. (you/do) at this time yesterday?


UNIT 6Present perfect (I have done)

 

a) Study this example situation:

Tom is looking for his key. He can't find it. He has lost his key. 'He has lost his key' means that he lost it a short time ago and he still hasn't got it. This is the present perfect (simple) tense: I/we/they/you have(= I've etc.) he/she has (= he's etc.) I (etc.) haven't have you (etc.) he/she hasn't has he/she

We form the present perfect with have/has + the past participle. The past participle often ends in -ed (opened, decided) but many important verbs are irregular (lost, written, doneetc.).

b) When we use the present perfect there is a connection with the present:

- I've lost my key. (= I haven't got it now.)

- Jim has gone to Canada. (= He is in Canada or on his way there now.)

- Oh dear, I've forgotten her name. (= I can't remember it now.)

- Have you washedyour hair? (= is it clean now?)

c) We often use the present perfect to give new information or to announce a recent happening:

- I've lost my key. Can you help me look for it?

- Do you know about Jim? He's gone to Canada.

- Ow! I've burnt myself.

You can use the present perfect with just (= a short time ago):

- 'Would you like something to eat?' 'No, thanks. I'vejust had lunch.'

- Hello, haveyou just arrived?

You can use the present perfect with already to say that something has happened sooner than expected:

- 'Don't forget to post the letter, will you?' 'I've already posted it.'

- 'When is Tom going to start his new job?' 'He has already started.'

d) Study the difference between gone to and been to:

- Ann is on holiday. She has goneto Italy. (= She is there now or she is on her way there.)

- Tom is back in England now. He has beento Italy. (= He was there but now he has come back.)



Читайте також:

  1. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  2. Exercise 14. In five or six sentences speak of the Customs’ responsibilities. Use some phrasal verbs from exercises 10-12.
  3. EXERCISES
  4. Exercises
  5. Exercises
  6. Exercises
  7. EXERCISES
  8. EXERCISES
  9. EXERCISES
  10. EXERCISES
  11. EXERCISES
  12. EXERCISES




Переглядів: 1574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercises | Exercises

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.