Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Практична робота.

— Розгляньте схематичний малюнок (с. 83, підручник).

— Визначте, де найбільше нагрівається поверхня Землі, а де — най­менше. Доведіть свою думку.

2. Розповідь учителя.

— Сонячне випромінювання — це потужне джерело енергії, що несе на Землю світло і тепло.

Кількість тепла, яке отримує поверхня Землі, залежить від кута падіння сонячних променів. Що нижче Сонце над горизонтом, то більше тепла розсіюється і менше нагрівається Земля.

Тому кількість сонячного тепла зменшується від екватора і до полюсів. І цю земну поверхню умовно поділяють на частини, які називають тепловими поясами Землі. У кожній півкулі три теплові пояси: жаркий або тропічний, помірний і холодний.

Найбільше тепла від Сонця одержує жаркий тепловий пояс, який розташований з обох сторін екватора. Сонце там перебуває високо на небосхилі майже увесь рік, тому його промені падають прямовисно і добре прогрівають земну поверхню. Увесь рік там жарко, не буває зими. Над сушею температура повітря може досягти найвищого значення на земній кулі — близько +60°С. У найхолодніший місяць середня температура +15°С — +16°С. У жаркому поясі рік ділиться на два періоди: жаркий і дощовий. На рівнинах сніг не випадає ніколи.

Між жарким і холодним поясами розташований помірний тепловий пояс. Висота Сонця на небосхилі у цьому поясі змінюється кожної пори року. Тому і промені на поверхню землі падають по-різному. Під час зимового дня Сонце низько піднімається над горизонтом, його косі промені слабо нагрівають земну поверхню. У цей час короткі дні (близько 7 год) і довгі ночі (до 17 год). Влітку Сонце високо піднімається над горизонтом. Його промені падають на поверхню землі майже прямовисно, тому вони добре нагрівають земну поверхню. Крім того, влітку тривалий день, протягом якого Сонце теж нагріває Землю. Між цими порами року є ще прохолодні весна й осінь.

У холодних теплових поясах протягом року холодно. Сонце ніколи не піднімається високо, на земну поверхню падають тільки косі промені, тому вони дають мало тепла, погано нагрівають землю. За коротке літо не встигають розтанути сніг і лід. Влітку буває полярний день, а взимку — полярна ніч. Чому? Дізнаєтесь, провівши дослід.

3. Дослід з глобусом

Під час досліду звертається увага учнів на те, що коли до Сонця більше повернута північна півкуля, то простір навколо Північного полюса весь час освітлений, тобто там тривалий період панує полярний день. У цей час на полюсі Сонце не заходить за горизонт протягом 6-ти місяців. Узимку, коли північна півкуля менше освітлюється і нагрівається Сонцем, Північний полюс тривалий період перебуває в тіні — там панує Довга полярна ніч (на полюсі — 6 місяців).


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Актуалізація опорних знань. | V. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.