Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя.

— Україна! Наша рідна земля! Чарівний і неповторний край. (Звучить уривок з пісні "Моя Україна " у виконанні нар. арт. України Р. Кириченко. Під супровід учитель продовжує розмову.)

Хіба можна відвести погляд від твоїх широких рівнин, покритих золотими нивами пшениці, від квітучих луків з вербами, що купають свої коси в тихій заводі річок, від густих лісів, наповнених дивними ароматами?

Погляньте, діти, на карту України. Ось зазначено межі української землі, де з давніх-давен жив і зараз живе наш український народ. Величезні простори займає наша земля. Якби ми задумали пройти пішки із заходу на схід, то на це треба затратити було б близько 100 днів, бо простір цей простягнувся на 2700 км.

Нині площа України становить 603,7 тис. кв. км. Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану, а в Західній Європі (показати на кйрті) перевищує площу найбільших країн — Франції та Іспанії. Сусідами її є Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія.

2. Практична робота.

— Знайдіть на карті півкуль нашу країну. У якій її частині вона розташована? На якому материку? У якій півкулі знаходиться цей материк?

— Порівняйте зображення нашої країни на глобусі, карті півкуль і карті України. Чому на глобусі Україна виглядає невеликою, на карті півкуль вона більша, а на карті України вона величезна?

— Покажіть кордони України на фізичній карті.

— Визначте і назвіть країни, з якими вона межує.

3. Продовження розповіді учителя.

— Західний кордон України проходить по р. Західний Буг, Волинській височині, Карпатах, виходить до Середньо-Дунайської низовини і далі повертає на схід, перетинаючи Карпати, виходить до меж з Молдовою.

— Відкрийте свої атласи і проведіть пальчиком по цьому кордону.

— На південному заході державний кордон проходить по Дунаю, на півдні України межа йде Чорним та Азовським морями. Чорне море є частиною Атлантичного океану і займає величезну глибоководну заглибину з плоским дном. Його найбільша глибина — 2245 м. Уявіть і порівняйте: ваш ріст — 1 м, а глибина моря — 2245 м. Як ви знаєте, Україна омивається ще й Азовським морем. Тому вона має сприятливі умови для розвитку морського транспорту. Важливим видом водного транспорту є річковий. Давайте знайдемо на карті ріки, які є в Україні. Україна багата річками. На кожний квадратний кілометр її території припадає 250 м річок. На її території налічується до 70 тис. річок і струмків. Найбільшими річками нашої країни є Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай.

Дніпро (довжина 2285 км) — це третя за величиною річка в Європі, належить до 27-ми найбільших річок світу. Живлять її приблизно 1200 річок. Впадає.в Чорне море. З ім'ям Дніпра пов'язана історія становлення слов'янської держави — Київської Русі. Про Дніпро складено багато пісень, віршів, поем, написано художніх творів.

— Погляньте на фізичну карту України і скажіть, який колір на ній переважає. Про що це свідчить?

— Більша частина (95%) території України — рівнина. Височини займають четверту частину рівнин. Гори знаходяться тільки на крайньому заході (Карпати) та півдні (Кримські).

4. Робота з ілюстраціями про природу України.

— В Україні зима не дуже холодна, літо тепле і тривале, опадів достатньо, ґрунти родючі.

Нам випало щастя жити на цій чудовій землі, милуватися її красою, користуватися дарами. Але нині незаймані заповідні території та рукотворні ландшафти, природне середовище сіл, малих та великих населених пунктів потребують кмітливих і дбайливих господарів. Природа чекає від вас чуйності, доброти і розуму.

5. Бесіда.

— Ми з вами ознайомилися з Україною, — державою, у якій ми живемо.

— Покажіть на карті, де розташована Україна.

— Які гори простягайся на території України?

— Які ріки протікають? Яка з них найбільша?

— Куди несуть свої води ці річки?

— З якими державами межує Україна? Покажіть їх розташування на карті.

— З якою країною кордон України найдовший, а з якою — найкоротший?

— Які моря омивають територію країни на півдні? Покажіть їх.

— Чи є в Україні гори? Які?

— Яке місто є столицею нашої держави?

— Хто з вас бував у Києві?

— Що ви знаєте про це місто?

6. Розповідь про столицю України — місто Київ.

Київ — велике й красиве місто. Він стоїть на березі ріки Дніпро, більшою своєю частиною розкинувся на його горбистому правому березі.

У Києві багато красивих вулиць, вздовж яких посаджено дерева — клени, липи, тополі, каштани. І саме каштани стали символом міста. Навіть на гербі Києва (показати герб) зображено квітучу гілку каштана.

Головна вулиця столиці України — Хрещатик. На Хрещатику знаходиться центральна площа Києва — площа Незалежності. На ній відбуваються святкові паради, народні гуляння. Ошатності та урочистості надають площі фонтани.

Софійський собор — найбільша споруда давнього Києва. Це був головний храм Київської Русі. Саме тут коронували князів на київський престол. Чому собор має саме таку назву? "Софія" грецькою мовою означає мудрість. Побачити Софію приїжджають тисячі туристів з різних країн.

Києво-Печерська Лавра — один із найдавніших храмів міста. Це святиня українського народу. Тут все овіяне легендами: печери, церкви, дзвіниці, життя людей. Більше сотні печерських ченців визнані святими і їхні мощі покояться у печерах. Лавра і досі приваблює тисячі віруючих людей, які йдуть поклонитися божим угодникам.

Зараз Київ — великий історичний, культурний, промисловий і освітній центр України, наша гордість і наша слава. Фізкультхвилинка.

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати:

як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця —

не торкнутися нам дна!

Так ми довго-довго йшли,

поки додому не прийшли.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 833

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хід уроку | IV. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.