МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Службове призначення і технічні умови на виготовлення важелів та вилокВажелі, здійснюючи коливальний або обертовий рух, передають необхідні сили і забезпечують задані закони руху з'єднаних з ними деталей. Для досягнення певного положення важеля (рис. 1, а, б) і при повороті його базування в механізмі здійснюється за подвійною напрямною базою: циліндричним або конічному посадочним отвором 3, іноді шліцьовим (рис. 1, в). Інші циліндричні та нарізні отвори 4 (рис. 1, а-е), осі яких паралельні (рис. 1, г-е) чи перпендикулярні (рис. 1,а, б), осі отвору 3 служать допоміжними базами і забезпечують базування приєднуваних деталей механізму. Для закріплення цих деталей і самого важеля 1 (риc. 1, г), часто передбачають пази для стягування важеля кріпильними деталями. За допомогою торців 5 важелів забезпечується його осьове положення. Оскільки важіль не сприймає значних осьових навантажень, то достатньо, щоб один з його торців був опорною базою. Однак в процесі роботи механізму невідомо, яким із торців важіль буде підтискатись і базуватись зі сполучуваними деталями. Тому обробляють обидва торці. Забезпечення перпендикулярності цих торців осі отвору 3 запобігає заклинювання важеля при його хитанні під час роботи. Рис. 1. Конструкції важелів та вилок Для створення визначеності базування та закріплення важеля 1 в осьовому і кутовому положенні необхідно мати поперечний отвір 6 для кріпильної деталі. Низка важелів для дії на з'єднувані деталі має виконавчі поверхні 2 (рис. 1, а-в) криволінійної форми. Розрізняють вилки двох видів: вилки перемикання і вилки шарнірних з'єднань. Вилки перемикання 8 (рис. 1, ж) призначені для зміни кінематичних і динамічних зв'язків машин шляхом осьового зворотно-поступального пересування муфт, зубчастих коліс та інших подібних деталей. Такі вилки 8 з обох боків мають плоскі виконавчі поверхні 10, за допомогою яких при перемиканні передачі досягається контакт зі сполучуваними деталями з одного боку вилки 8 по всіх поверхнях 10. Для забезпечення мінімального перекосу вилки 8 її потрібно базувати в механізмі за основною базою - високоточним отвором 3, тобто за подвійною напрямною базою. Для цього вилка 8 повинна мати бобишку 11 значної довжини. Щоб вилка 8 могла виконувати своє службове призначення, її виконавчі поверхні повинні бути перпендикулярними до осі отвору 3. Базування та закріплення вилки 8 у кутовому і осьовому положенні здійснюється за допомогою отвору 9, розташованому в бобишці так, що його вісь перпендикулярна осі отвору 3. Вилки шарнірних з'єднань рухомих деталей машин (рис. 1, з-к) для виконання ними службового призначення мають вушка 13 зі співвісними зазвичай циліндричними отворами 12 для базування за подвійною напрямною базою з'єднувальних шарнірних осей. Базування самої вилки 8 також виконується за подвійною напрямною базою, а саме: за хвостовиком 15 (рис. 1, к) зі шліцьовою, конічною або циліндричною зовнішньою чи внутрішньої поверхнею або за бобишкою 16 з отвором 17 (рис. 1, і), вісь якого перпендикулярна до осей отворів 12 у вушках 13 (рис. 1, к) чи паралельна їм (рис. 1, з). Ці вилки звичайно закріплюються на деталях завдяки пружній деформації хвостовика 15 (рис. 1, к) при затягуванні нарізних деталей в отвір 6 бобишки 14. Для збільшення пружної піддатливості у вилки часто прорізують паз шириною (40,2)…(6,50,2) мм з параметрами шорсткості поверхонь Rz = 40 мкм. Важелі та вилки. В залежності від службового призначення деталі її отвори, що є основними і допоміжними базами, повинні бути виготовлені в межах допусків Н6-Н11, а відхилення міжосьових відстаней не повинні перевищувати (0,05…0,50) мм. Осі отворів для допоміжних баз деталі повинні бути паралельними чи відповідно перпендикулярними до осі отвору - основної бази, допустиме відхилення від - 0,02100 до 0,10100. Для забезпечення прилягання торців бобишок важелів і вилок з'єднань до сполучуваних деталей і зниження контактних напружень ці торці повинні бути перпендикулярними до осей відповідних отворів, допустиме відхилення - від 0,1100 до 0,3100, а параметр шорсткості їх поверхні Ra = 0,32…1,25 мкм. Виконавчі поверхні важелів перемикання для забезпечення потрібного з'єднання з поверхнями пересувних деталей повинні бути перпендикулярними до осі отвору - основної бази, допустиме відхилення - від 0,05100 до 0,10100, а параметр шорсткості поверхні Ra = 0,63…2,5 мкм, для важелів-коромисел клапанів - від Ra = 0,63 мкм до Rz = 40 мкм. Параметр шорсткості поверхні отворів Ra = 0,63…2,5 мкм, а відхилення їх форми - звичайно в межах допуску на діаметр. Для збільшення терміну служби твердість виконавчих поверхонь цих деталей встановлюють НRС (40-50)…(50-5).Технічні вимоги · Забезпечення точності розмірів і форми основних отворів: точність діаметрів основних отворів важелів 7-8 квалітет; шорсткість Rа 1,6 … 0,8 мкм · Допуск міжосевої відстані основних отворів 0,3 мм; · Також необхідно забезпечити точність взаємного розташування поверхонь: паралельність осей основних отворів, перпендикулярність торцевих поверхонь бобишок до осей основних отворів; паралельність торцевих поверхонь бобишок між собою; співвісність зовнішніх поверхонь головок важелів тяг. Робочі поверхні важелів підлягають термічній обробці поверхневого шару до 57 … 63 НRCэ. Читайте також:
|
||||||||
|