Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 2. Сучасний стан психологічної науки

Психіка як відображення

У межах психології, яка спирається на матеріалістичну марксистську філософію, психіка розуміється як особлива властивість високоорганізованої матерії – мозку. Із цього положення випливає:

 

1) це – саме властивість, а не речовина, субстанція тощо;

2) це – особлива властивість, яку не можна звести до фізіологічних процесів;

3) це – властивість високоорганізованої матерії, тобто її має не вся матерія взагалі, а матерія на певному етапі розвитку.

Ця властивість мозку полягає в здатності відображення зовнішнього об'єктивного (незалежно від нас існуючого) світу. Предмети і явища зовнішнього світу, впливаючи на людину, її органи чуття, відбиваються в корі мозку у вигляді образів цих явищ і предметів. Виникаючі при цьому в мозку психічні процеси – відчуття, сприймання, уявлення, мислення – це різні форми відображення.

Відображення людським мозком об'єктивної дійсності і є пізнання цієї дійсності. Так людина довідується про властивості предметів і явищ зовнішнього середовища: їх колір, форму, величину і т.д. У результаті процесу відображення дійсності виникають і формуються почуття людини, її прагнення і дії, якості особистості, потреби, інтереси, здібності й характер, складається життєвий досвід.

Усі психічні процеси, тобто всі форми відображення виникають при активній взаємодії людини із зовнішнім світом. Відображення відбувається в процесі активної діяльності людини в суспільстві і саме є своєрідною діяльністю.

Відображення людини є єдність суб'єктивного (залежного від людини, властивого їй) і об'єктивного (від людини не залежного). Відображення об'єктивне, оскільки воно є результатом впливу об'єктивного світу і дає людині достовірні уявлення і знання про цей світ. Але одночасно відображення має і суб'єктивний характер, оскільки:

– відображає конкретна людина, суб'єкт, особистість із усіма її особливостями і своєрідністю;

– людина, пізнаючи навколишню дійсність, не залишається безпристрасним спостерігачем того, що відбивається в її свідомості, в неї існує певне ставлення до предметів і явищ дійсності.

Таким чином, психіка – це суб'єктивний образ об'єктивного світу, який складається у мозку та на підставі і за допомогою якого відбувається регуляція поведінки й діяльності. А психологія – наука про факти, механізми та закономірності психічного відображення.

 

2.1. Місце психології в системі наук. Галузі сучасної психології.

2.2. Основні теоретичні підходи в сучасній психології.

2.3. Методологічні основи психології.

2.4. Методи психологічного дослідження.

 


Читайте також:

  1. АГД як галузь економічної науки
  2. Б. Обчислювальні науки
  3. В системі вищої освіти і науки України
  4. Взаємодія науки, техніки і виробництва
  5. Взаємодія науки, техніки і виробництва
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Визначення психології як науки, її значення, основні принципи, завдання
  12. Визначення радіобіології як науки.




Переглядів: 789

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поведінка як предмет психології | Основні теоретичні підходи в сучасній психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.