МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Хід виконання роботиМетою роботи є визначення молярної маси високомолекулярної сполуки на підставі вимірювань в’язкості розчинів. 1. Підготовка до експерименту: 1.1. В табл. 5.5 зазначити систему, що досліджується: вказати назву ВМС та розчинника, навести концентрацію вихідного розчинус0 і концентрації розчинів (за вказівкою викладача), які потрібно приготувати шляхом розведення вихідного розчину для проведення дослідження. 1.2. Розрахувати та записати в табл. 5.5 об’єми вихідного розчину та розчинника, які необхідні для приготування 10 см3 кожного з розчинів. 1.3. За допомогою бюреток приготувати розчини, наливаючи в сухі пронумеровані пробірки зазначені в табл. 5.5 об’єми рідин. Таблиця 5.5. Дані для приготування досліджуваних розчинів
2. Проведення експерименту: 2.1. Тричі промити дистильованою водою віскозиметр і три рази визначити час витікання води через капіляр віскозиметра, записуючи отримані результати в табл. 5.6. За табл. 5.1 визначити для температури досліду і записати в табл. 5.6 значення в’язкості води. 2.2. Визначити за допомогою віскозиметра тричі час витікання кожного з досліджуваних розчинів (різниця у часі не повинна бути більше 2.3. Розрахувати та записати в табл. 5.6 середній час витікання для кожного з досліджуваних розчинів. Таблиця 5.6. Експериментальні дані та результати розрахунків
3. Обробка експериментальних даних: 3.1. За отриманими експериментальними даними розрахувати та зафіксувати у табл. 5.6 для кожного з розчинів: 3.1.1. в’язкість розчину за формулою (5.7); 3.1.2. специфічну в’язкість, обчислену за рівнянням:
3.1.3. приведену в’язкість, визначену за співвідношенням (5.9). 3.2. За даними табл. 5.6 побудувати графік залежності = , який має бути прямою (рис. 20). Рис. 20. Графік залежності приведеної в’язкості від концентрації 3.3. Визначити величину відрізка, що відтинається прямою на осі ординат і дорівнює характеристичній в’язкості [h] (див. рис. 20). Знаючи її, на підставі рівняння (5.10) визначити молярну масу ВМС за формулою: (значення коефіцієнтів K та a для конкретної системи взяти із табл. 5.4). Звіт Таблиці 5.5 і 5.6. Графік = f(c). Значення молярної маси ВМС: Висновок. Питання до лабораторної роботи 1. Як визначається молярна маса полімеру за вимірюваннями в’язкості його розчинів? Література: [1] 261– 269, 323 – 331; [2] 237 – 249, 265 – 273; [3] 321– 326, 423 – 437; [4] 214 – 220. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|