Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Так, Ні

 

12.8. Вірно чи ні ?

а) надмірна виробнича потужність в умовах монополістичної конкуренції пояснюється таким фактом, що фірми випускають продукцію при мінімальних граничних витратах;

б) надмірна виробнича потужність тим вища, чим більш еластична крива попиту;

в) надмірна виробнича потужність зменшується із зменшенням кількості фірм у галузі;

г) надмірна виробнича потужність тим вища, чим більше диференційований продукт;

д) надмірна виробнича потужність падає із підвищенням диференційованості продукту.

 

12.9. Як вплине на криву попиту збільшення витрат на рекламу і на інші нецінові форми конкуренції:

а)крива попиту зміститься ліворуч і стане менш еластичною;

б) крива попиту не зсунеться, але стане більш еластичною;

в) крива попиту зміститься праворуч і стане більш еластичною;

г)крива попиту зміститься ліворуч і стане менш еластичною;

д)крива попиту зміститься ліворуч і стане більш еластичною.

 

12.10. Чи може фірма при монополістичній конкуренції нести збитки у короткостроковому періоді?

а)може, але тільки у відсутності нецінової конкуренції;

б) не може, бо характер кривої попиту, що “падає”, припускає наявність монопольного прибутку у будь-якому випадку;

в) може, і це визначається величиною середніх сумарних витрат;

г) не може, в силу наявності позитивного ефекту масштабу;

д) може, оскільки у короткостроковому періоді слабкіше проявляються монопольні ознаки.

 

12.11. Припустимо , що ми маємо справу з фірмою, що працює в умовах монополістичної конкуренції. Яке з наступних стверджень вірне?

а)надприбутки дорівнюють Р(2) ВСР(1);

б) надприбутки дорівнюють Р(3) АВР(2);

в) економічні втрати дорівнюють Р(3)АСР(1);

г)економічні втрати дорівнюють Р(3)АВР(2).

 
 

Мал. 12.1.

12.12. Чому монополіст ніколи не вироблятиме таку кількість, щоб еластичність попиту за ціною перевищувала - 1?

а) в цьому разі Р > МС;

б) в цьому разі МС > О;

в) в цьому разі МС < 0;

г) в цьому разі Р < АТС;

д) монополіст часто прагне виробляти продукцію в точці, де попит нееластичний.

 

12.13. Які з наведених чинників є джерелами монопольної влади?

а) патенти;

б) авторські права;

в) економія від масштабу;

г) урядові ліцензії;

д) усі згадані чинники.

 

12.14. Якщо граничні витрати становлять 40 дол., а еластичність попиту –5, монополіст призначить ціну, що максимізує прибуток:

а)200 дол.;

б) 80 дол.;

в) 73,33 дол.;

г)50 дол.;

д)жодну з наведених сум.

 

12.15. Нерідко у економічній теорії підкреслюється неефективність та витрати для суспільства, пов’язані з монополістичною конкуренцією:

- фірма не функціонує у нижчій точці своїх довгострокових середніх витрат;

- розрив між ціною і граничними витратами, як в умовах “Чистої” монополії, означає певне “недовиробництво” продукції, потрібної суспільству;

- скорочення кількості дрібних фірм (тобто монополістичних конкурентів) – перукарень, дрібних крамниць, ресторанів і т.ін. призвело б до зниження цін на ці послуги та товари, які представлені тепер вже крупними та найкрупнішими фірмами ( дія ефекту від масштабу).

Чи є у вас які-небудь докази на захист монополістичної конкуренції з точки зору споживача?

 

12.16. Чому цінова конкуренція малоефективна в умовах ринків з диференціацією продукту? Яким чином можна було б підвищити значущість цінової конкуренції у таких умовах?

 

12.17. Чи характеризується монополістична конкуренція обмеженням конкуренції? Чому “так” або чому “ні” ? У якому випадку ми можемо казати про перевагу конкуренції, а в якому – про перевагу монополії при дослідженні монополістичної конкуренції?

 

12.18. Які суспільні витрати недосконалої конкуренції і яким чином їх можна зменшити?

 

12.19. Коли фірма перебуває у рівновазі у довгостроковому періоді, то:

а)Р=МС і Р> мінімуму АТС;

б) МR= МС і Р < мінімуму АТС;

в) МR= МС і Р = мінімуму АТС;

г)MR = МС і Р> мінімуму АТС

д)MR > МС і Р > мінімуму АТС

 

12.20. На малюнку 12.2 зображено положення двох фірм за умов монополістичної конкуренції. Дайте аргументовані відповіді на запитання:

а)в яких періодах (короткотерміновий, тривалий ) діють кожна з фірм;

б) за яких обсягів виробництва фірми є прибутковими? збитковими? що “покривають” витрати;

в) за яких обсягів виробництва кожна з фірм максимізуватиме прибуток;

г)чи є еластичним відрізок лінії попиту, на якому оперує фірма А;

 
 

д)чи ефективно використовуються виробничі ресурси фірмою В, якщо вона виробляє продукцію в обсязі q1 ? q2 ;

Мал. 12.2 (а)

 

е)якщо фірма А встановить ціну Р5 на свою продукцію, чи буде це доцільним, чому ?

ж)площі якої фігури дорівнює сукупний прибуток фірми А при обсязі продукції, що максимізує прибуток;

з)що виражає на мал. 12.2 (б) площа чотирикутника Р0Р2еf ? OP0fq2? OP5aq1? OP1cq3.

 


б)

 
 

Мал. 12.2. Фірми А (а) та В (б) на ринку монополістичної конкуренції

 

12.21. Проаналізуйте ситуацію , яка складається для фірми А ( мал.12.2 (а), якщо доходи населення зменшаться (продукт А – «нормальний»)? Проілюструйте графічно.

12.22. В ситуації, що склалась за умовою завдання 12.20, фірма А вирішила різко активізувати свою рекламну діяльність. До чого це може привести? Проілюструйте аналіз графічно.

12.23. На мал. 12.3 подано положення фірми на ринку монополістичної конкуренції. Дайте відповіді на питання:

а)у якому часовому інтервалі працює фірма;

б) чи є фірма прибутковою, обгрунтуйте;

в) на дільниці еластичного чи нееластичного попиту знаходяться точки а і d;

г)за якого обсягу виробництва фірма максимізує прибуток;

д)чи ефективно використовує фірма виробничу потужність;

е)чому буде прибутковою фірма незалежно від періоду функціонування?

 
 

є)чому дорівнюють валові витрати та валовий прибуток фірми.

 

Мал. 12.3. Фірма на ринку монополістичної конкуренції.




Переглядів: 940

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Так, Ні | Контрольні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.