Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Суб'єкти й об'єкти економічних відносин

Предмет економіки.

Найважливіше завдання будь-якого суспільства — задоволення потреб людей. По­треби дуже різноманітні, постійно змінюються і не завжди можуть бути задоволені тими засобами, які існують у природі. Більшість корисних речей потрібно виготовляти. Жодне суспільство не може обійтися без виробництва предметів для підтримки свого існу­вання. Та будь-яке виробництво потребує ресурсів, кількість яких у природі обмежена і не достатня для задоволення всіх потреб. Саме тому людство не спроможне досягти абсолютного матеріального достатку. Отже, завдання економіки — визначити, як по­трібно ефективно використовувати обмежені ресурси, щоб максимально задоволь­нити необмежені потреби.

Економікаце галузь суспільної науки, що вивчає, яким чином за умов обмеженості ресурсів можна ефективно організувати виробництво корисних товарів і послуг, які задовольняли б якомога більше людських потреб.

Слово "економіка" походить від грецьких слів "ойкос" - господарство та "номос" - закон і використовується у двох значеннях:

ü як господарство (економіка країни, економіка підприємства, ринкова економіка та ін ) ;

ü як назва науки, що вивчає теорію господарювання.

Основою пізнання економіки є економічна теорія наука про основні законо­мірності розвитку економіки, економічну діяльність людей для задоволення потреб за умов обмеженості виробничих ресурсів. Економічна теорія не просто описує економічні явища, а й допомагає виявити їхній взаємозв'язок, розкрити сутність економічної по­ведінки суб'єктів.

Економіка — це сфера життя суспільства, яка охоплює чотири фази:

ü виробництво— спосіб поєднання економічних ресурсів та їх цілеспрямованого використання для виготовлення благ, які задовольняли б потреби окремих лю­дей і суспільства;

ü обмін — відносини, завдяки яким товари та послуги рухаються від виробників до споживачів. Цей рух відбувається за участі грошей;

ü розподіл — у вузькому сенсі це процес, у результаті якого визначається та частка, внесок, який зробив конкретний економічний суб'єкт у виробництво корисних речей. Таким чином, на цій фазі визначають розміри доходів найнятих робітників, підприємців і ін. У широко­му сенсі це розподіл продуктів, робочої сили, ресурсів, тому фаза розподілу може існувати і до процесу виробництва;

ü споживання — використання товарів і послуг для задоволення власних потреб.

Економіка вивчає, як ефективно організувати виробництво, обмін і розподіл створених продуктів, щоб максимально задовольнити потреби людей за умов обмеженості ресурсів.

До суб'єктів економічної науки належать домогосподарства (родини), підприємства і державний сектор.

ü домогосподарства (родини) — економічна ланка, що функціонує у сфері спо­живання товарів і послуг, володіє всіма виробничими ресурсами і складається з однієї або кількох осіб;

ü підприємства— економічна ланка, що функціонує у сфері виробництва для отримання доходу, прагне до його максимізації, самостійно приймає госпо­дарські рішення, спрямовані на використання виробничих ресурсів для ство­рення та продажу продукту;

ü держава — економічна ланка,елемен­тиякої забезпечують ефективне і стабільне функціонування економіки та здійснюють контроль над ринком. Приклади суб'єктів: підприємці, менеджери, брокери, торгівці, банкіри, акціонери, міністерства, банки та ін.

Об'єктами вивчення в економіці є: ресурси, потреби, ціни, гроші, попит, пропозиція, виробництво, прибуток та ін.

Економічна наука поділяється на дві великі частини:

1) мікроекономіка — досліджує поведінку окремих економічних суб'єктів — покупців або фірм, вивчає питання організації підприємницької діяльності. Об'єктами її ви­вчення можуть бути ціни конкретного типу продукції, витрати і бюджет родини та ін.;

2) макроекономіка — досліджує функціонування економіки країни загалом, її механіз­ми, показники національного виробництва, інфляції, безробіття, методи державно­го регулювання, світові економічні відносини та ін.




Переглядів: 9194

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Еволюція поглядів на предмет економічної теорії. | Поняття потреби. Класифікація потреб.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.