Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ділення двоцифрових чисел на одноцифрове. Розв'язання задач.

Мета: ознайомити учнів з можливістю розкладання числа на два доданки, кожний з яких ділиться на це число; формувати вміння розв'язувати задачі, обернені до задачі на знаходження суми двох добутків; розвивати пам'ять, мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 906
В одному бідоні 24 кг олії, а в другому — на 6 кг менше. Усю олію розлили в банки по 3 кг. Скільки вийшло банок? ((24 + (24 — 6)): 3 = 14 (бан.))
Завдання 907
98:2 = 49 51 : 3=17 64:4 + 15 = 31 120:4-8=240
24 : 2= 12 48: 2 = 24 32:2-16 = 0 360-2:8 = 90
2. Гра «Мовчанка»
21: 8-12-8:9-10-10:10 = ?(8)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати ділення двоцифрових чисел на одноцифрове число.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Обчислення за зразком (с. 139, завдання 908)
— Розклади по-різному числа на зручні доданки і виконай ділення. Зразок.
84 : 6 - (60 + 24): 6 - 10 + 4 = 14; 84 : 6 - (48 + 36) : 6 = 8 + 6 - 14
72 : 4 60 : 5 96 : 6 48 : 4
— На які доданки виявилося зручним у даних випадках розбити ділене? Чому? (Ми представляли кожного разу ділене у вигляді суми зручних доданків, оскільки розрядні доданки не ділилися на ці числа.)
Потім розглядається частка, у якій ділене представлене сумою, один з доданків якої — круглі десятки, що діляться на дільник. Причому заміна діленого сумою виконується різними способами:
96 : 3 - (ЗО + 66): 3 = ЗО : 3 + 66 : 3 - 10 + (ЗО + 36): 3 10 + ЗО : 3 + 36 : 3 = = 32
96 : 3 = (60 + 36) : 3 = 60 : 3 + 36 : 3 = 20 + (ЗО + 6): 3 = 20 + ЗО : 3 + 6 : 3 = = 20+10+2 = 32
96 : 3 = (90 + 6): 3 = 90 : 3 + 6 : 3 = ЗО + 2 = 32.
Вочевидь, найпростішим випадком є третій. Його особливість полягає в тому, що один з доданків — не просто круглі десятки, які діляться на дільник, а найбільша кількість десятків, які діляться на дільник.
72 : 4 = (40 + 32): 4 = 10 + 8 = 18 96 : 6 = (60 + 36): 6 = 10 + 6 = 16
72: 4 = (28 f 44): 4 = 7 + 11 = 18 96: 6 = (54 + 42): 6 = 9 + 7 = 16
60 : 5 = (50 + 10) : 5 = 10 + 2 = 12 48 : 4 = (40 + 8) : 4 = 10 + 2 = 12
60 : 5 = (45 + 15): 5 = 9 + 3 = 12 48 : 4 = (20 + 28): 4 = 5 + 7 = 12
Висновок. Ділене іноді можна розкласти по-різному па два доданки, кожпе з яких ділиться на це число.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Розв'язування задачі за поданим планом (с. 119,завдання909)
— Прочитайте задачу.
— Що в задачі відоме?
— Що треба зробити, щоб відповісти на питання задачі?
— Розв'яжіть задачу, користуючись планом розв'язання задачі. План розв'язання:
1) Скільки привезли метрів шовку?
2) Скільки привезли метрів сатину?
3) Скільки метрів сатину в одному сувої?
2. Колективна робота над задачею (с. 139, завдання 910}
5 в.— по 90 грн
6 С.— по ? грн
— Поясніть числа задачі за коротким записом.
— Складіть план розв'язання.
1) Скільки коштують п'ять ваз для квітів?
2) Скільки коштують шість скатертин?
3) Скільки коштує скатертина? Розв'язання
1) 90 • 5 = 450 (грн) — коштують п'ять ваз для квітів;
2) 930 - 450 = 480 (грн) — шість скатертин;
3)480: 6 = 80(грн)
Відповідь: 80 грн коштує скатертина.
— Складіть задачу, обернену до даної.
3. Самостійна робота над задачею (с 139, завдання 911)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. 60:(2*2)=15(грн.)
4. Усне виконання завдання (с. 140,завдання 912)
5. Коментоване виконання завдання (с. 140, завдання 913)
6. Офтальмологічна пауза
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— На які зручні доданки можна розкласти ділене 72 у прикладі 72 : З?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 140, завдання 914; 915.

 

 




Переглядів: 813

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | МАТЕМАТИКА 01.04

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.