Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Залежність між множнком і добутком. Розв'язування задач.

Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність результату множення від зміни одного з компонентів дії; закріпити вміння розв'язувати задачі; тренувати пам'ять; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 958
— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей (42 : 21 = 2; 54 :18 = 3; 32:8 = 4; 70 :14 = 5; 45:5 = 9:28:4 + 3-7 = 28;2-37= 74;540 : 3 + 180 = 360)
Завдання 959
— Яка маса восьми коробок із цукерками? ((48:6 + 3)•8 = 88 (кг))
2. Гра «Ланцюжок»
1-й ряд 2-й ряд 3-й ряд
20 • 3 : ЗО • 7 60 : 20•9 : З 30 : 6 • 10 : 5
40 : 40 • 0 • 78 100 : 10 - 0 • 56 90 : 90 • 0 : 83
80 : 20 •10 : 8 30 : 30 • 0 : 47 100 : 50 • 9 : 6
100 : 20 • 7 : 5 50 : 5 • 0 - 99 60 : 20•8 : 6
50 : 10 • 8 : 5 70 : 10 • 8 : 56 91 : 7 + 5 • 18
3•16-64 :4 65-2•31 + 27 76-24•2 + 13
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні па уроці ми розглянемо залежність результату множення від зміни одного з компонентів дії.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в парах (с. 145, завдання 960)
— Порівняйте, як змінюється добуток при зміні одного з множників у кілька разів.
Висновок. Якщо один з множників збільшити (зменшити) у кілька разів, то і добуток збільшується (зменшується) у стільки ж разів.
2. Обчислення виразів за зразком з коментуванням (с. 146, завдання 961)
3. Колективне опрацювання матеріалу (с 146, завдання962)
Висновок. Якщо один множник збільшити (зменшити) у кілька разів» а другий зменшити (збільшити) у стільки ж разів, то значення добутку не зміниться.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Обчислення за зразком (с. 146,завдання 963)
— Обчисліть за зразком і зробіть висновок про спосіб множення на 5.
18 - 5 - (18 : 2) • (5 • 2) - 9 • 10 - 90
Множення на 5 замінюється множенням на 10 з наступним діленням на 2 отриманого добутку (чи діленням на 2 і множенням на 10).
14 • 5 = 14 • 10 : 2 = 70 24 • 5 = 24 • 10 : 2 = 120
46 • 5 = 46 • 10 : 2 = 230 28 • 5 = 28 • 10 : 2 = 140
2. Колективна робота над задачею (с. 146, завдання 964)
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. Після цього учні самостійно записують розв'язання. Один учень працює біля дошки.
8 бук. по 5 тр. 6 бук. по 5 гв.
Розв'язання 1)8 + 6= 14 (бук.) — всього букетів; 2)5- 14 = 70 (кв.)
Відповідь: 70 квітів використала квітникарка.
— Складіть і розв'яжіть обернену задачу.
3. Самостійна робота над задачею [с 146, завдання 965)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. Розв'язання
1) 80 : 2 = 40 (курс.) — літають самостійно;
2) 80 + 40 = 120 (курс.) — літають; 3)320 -120 = 200 (курс.)
Відповідь: 200 курсантів учаться на тренажерах.
— Замініть в умові слово «менше» словом «більше». Чи зміниться план розв'язання задачі?
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 966 (с. 146).
12 третьокласників брали участь у змаганнях з бігу, 10 — зі стрибків, а 5 учнів — з бігу і стрибків. Скільки всього третьокласників брали участь у змаганнях? (12 + 10 — 5 = 17 третьокласників)
2) Запишіть за допомогою чотирьох п'ятірок число 100 двома способами. Розв'язання
(5+5)•(5+ 5) = 100
(5•5-5)•5 = 100
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Як знайти частину від числа?
— Запишіть цифрами: третя частина, п'ята частина, друга частина.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 147, завдання 967; 968.

 

 




Переглядів: 1111

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.