Залежність між множнком і добутком. Розв'язування задач.
Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність результату множення від зміни одного з компонентів дії; закріпити вміння розв'язувати задачі; тренувати пам'ять; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 958 — Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей (42 : 21 = 2; 54 :18 = 3; 32:8 = 4; 70 :14 = 5; 45:5 = 9:28:4 + 3-7 = 28;2-37= 74;540 : 3 + 180 = 360) Завдання 959 — Яка маса восьми коробок із цукерками? ((48:6 + 3)•8 = 88 (кг)) 2. Гра «Ланцюжок» 1-й ряд 2-й ряд 3-й ряд 20 • 3 : ЗО • 7 60 : 20•9 : З 30 : 6 • 10 : 5 40 : 40 • 0 • 78 100 : 10 - 0 • 56 90 : 90 • 0 : 83 80 : 20 •10 : 8 30 : 30 • 0 : 47 100 : 50 • 9 : 6 100 : 20 • 7 : 5 50 : 5 • 0 - 99 60 : 20•8 : 6 50 : 10 • 8 : 5 70 : 10 • 8 : 56 91 : 7 + 5 • 18 3•16-64 :4 65-2•31 + 27 76-24•2 + 13 III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні па уроці ми розглянемо залежність результату множення від зміни одного з компонентів дії. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота в парах (с. 145, завдання 960) — Порівняйте, як змінюється добуток при зміні одного з множників у кілька разів. Висновок. Якщо один з множників збільшити (зменшити) у кілька разів, то і добуток збільшується (зменшується) у стільки ж разів. 2. Обчислення виразів за зразком з коментуванням (с. 146, завдання 961) 3. Колективне опрацювання матеріалу (с 146, завдання962) Висновок. Якщо один множник збільшити (зменшити) у кілька разів» а другий зменшити (збільшити) у стільки ж разів, то значення добутку не зміниться. Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Обчислення за зразком (с. 146,завдання 963) — Обчисліть за зразком і зробіть висновок про спосіб множення на 5. 18 - 5 - (18 : 2) • (5 • 2) - 9 • 10 - 90 Множення на 5 замінюється множенням на 10 з наступним діленням на 2 отриманого добутку (чи діленням на 2 і множенням на 10). 14 • 5 = 14 • 10 : 2 = 70 24 • 5 = 24 • 10 : 2 = 120 46 • 5 = 46 • 10 : 2 = 230 28 • 5 = 28 • 10 : 2 = 140 2. Колективна робота над задачею (с. 146, завдання 964) Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. Після цього учні самостійно записують розв'язання. Один учень працює біля дошки. 8 бук. по 5 тр. 6 бук. по 5 гв. Розв'язання 1)8 + 6= 14 (бук.) — всього букетів; 2)5- 14 = 70 (кв.) Відповідь: 70 квітів використала квітникарка. — Складіть і розв'яжіть обернену задачу. 3. Самостійна робота над задачею [с 146, завдання 965) Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. Розв'язання 1) 80 : 2 = 40 (курс.) — літають самостійно; 2) 80 + 40 = 120 (курс.) — літають; 3)320 -120 = 200 (курс.) Відповідь: 200 курсантів учаться на тренажерах. — Замініть в умові слово «менше» словом «більше». Чи зміниться план розв'язання задачі? 4. Офтальмологічна пауза 5. Розв'язування логічних завдань 1) Завдання 966 (с. 146). 12 третьокласників брали участь у змаганнях з бігу, 10 — зі стрибків, а 5 учнів — з бігу і стрибків. Скільки всього третьокласників брали участь у змаганнях? (12 + 10 — 5 = 17 третьокласників) 2) Запишіть за допомогою чотирьох п'ятірок число 100 двома способами. Розв'язання (5+5)•(5+ 5) = 100 (5•5-5)•5 = 100 VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Як знайти частину від числа? — Запишіть цифрами: третя частина, п'ята частина, друга частина. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 147, завдання 967; 968.
<== попередня сторінка
|
наступна сторінка ==>
|
Переглядів: 1111
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: