Залежність між дільником, діленим і часткою. Розв'язування задач.
Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність частки від зміни дільника; формувати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; закріплювати навички ділення двоцифрового числа на двоцифрове; розвивати мислення; виховувати Інтерес до предмета.
Хід уроку. I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 975 Діти зібрали і здали в аптеку 4 кг квітів мати-й-мачухи, 8 кг березових бруньок, а молодих пагінців сосни — у 5 разів більше, ніж квітів мати-й-мачухи та березових бруньок разом. Скільки кілограмів пагінців сосни зібрали діти? ((4 + 8) • 5 = 60 (кг)) Завдання 976 — Назву якої рослини отримали? Що ви знаєте про спориш? Спориш (або пташиний горець) — це трав'яниста рослина. Росте на витоптаних стежках, недоглянутих футбольних полях та інших не дуже родючих місцях. Пташиний горець може стелитися по землі, або рости у вигляді невисокого чагарнику. По ньому можна ходити і навіть бігати — стебла рослини пронизані еластичними волокнами, які не дають гілочкам зламатися. Але, незважаючи на свою невибагливість, спориш володіє цінними лікувальними властивостями. 2. Гра «Ланцюжок» їй ряд 2-й ряд 3-й ряд 120•6:10 320 : 2 • 4 180 • 5 : 100 780:3•2 450-2: 10 400: 5•12 640:4:8 150•3:9 720:6:40 360:4•11 420:6•12 60•16:8 60•6•2 480:8•15 18•40:8 350•2:10 90 : 2 • 10 (700 - 350)•2 III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми розглянемо, як змінюється частка від зміни дільника. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Розв'язування рівнянь (с 148, завдання 977) — Що невідомо в рівняннях? Як знайти дільник? 12:х=3 60:* = 3 120:* = З х = 4 х = 20 х = 40 2. Робота в парах (с 148, завдання 978) — Порівняйте дільники й частки та зробіть висновок. Висновок. Якщо дільник збільшити {зменшити) в кілька разів при незмінному діленому, то частка зменшиться {збільшиться) у стільки ж разів. 3. Коментоване розв'язування прикладів (с. 148,завдання 979) — Порівняйте вирази у кожному стовпчику. Знайдіть значення виразів нижнього рядка, використовуючи значення відповідних виразів верхнього. Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачами 1) Завдання 980 (с.149) — Про що розповідається в задачі? — Що відомо про яблучний сік? — Що відомо про томатний сік? — Якою дією взнаємо про кількість банок яблучного (томатного) соку? — Якою дією відповімо на питання задачі? Розв'язання їй спосіб 1) 180 : 3 = 60 (бан.) — яблучного соку; 2) 120 : 3 = 40 (бан.) — томатного соку; 3) 60 + 40 =100 (бак.) 2-й спосіб 1)180 +120 = 300 (л) — усього соку; 2)300:3 = 100 (бан.) — На скільки більше буде банок томатного соку, ніж яблучного? (60 — 40 = 20 {бан.)) 2) Завдання 981 (с.149) Колективне розв'язування задачі. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови. — Запишіть розв'язання різними виразами. 1)(8 + 4)-2 = 24(м) 2)8-2 + 4-2 = 24(м) Відповідь: 24 метри плінтуса витратили. 2. Офтальмологічна пауза 3. Розв'язування логічних завдань 1) Завдання 982 (с. 149). Розв'язання 1)111-11 = 100; 2)(5 + 5 + 5+5)-5 = 100 3)(5-5-5)-(5-5)- 100 4)5(5-5: 5)-5= 100 2) Котра зараз година, якщо частина доби, що залишилася, у 2 рази менше, ніж та, що минула? Відповідь: 16.00 год. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на уроці? — Як зміниться частка при зміні дільника? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 149, завдання 983; 984.
<== попередня сторінка
|
наступна сторінка ==>
|
Переглядів: 1220
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: