Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види та призначення геометричних моделей

плану колійного розвитку станцій. Вхідна модель

 

Геометричні моделі станцій (ГМ) використовуються для забезпечення графічного введення в ЕОМ їх немасштабних схем, автоматизації параметричного синтезу планів колійного розвитку, побудови креслень і підготовки даних для функціонального моделювання.

Для вирішення задачі синтезу планів колійного розвитку станцій сформовано систему геометричних моделей, що використовуються на окремих його етапах (вхідні, внутрішні, вихідні), а також методи їх перетворення. В основу моделей покладено представлення схем станцій у вигляді орграфів, вершинам і дугам яких ставляться у відповідність необхідні параметри.

Вхідна модель станції забезпечує можливість графічного введення немасштабної схеми з його візуальним контролем, який дозволяє уникнути трудомісткого ручного кодування і виключити появу помилок. Графічне введення доповнюється параметризацією окремих елементів, яка виконується з використанням принципу умовчання (замість нерегламентованих параметрів використовуються їх найвірогідніші значення – марки стрілочних переводів, радіуси кривих, вставки і т.д.). Вхідна модель забезпечує можливість її автоматичного перетворення у внутрішню модель станції.

Внутрішня модель станції відображає склад елементів станції (колії, стрілочні переводи, сполучні криві, граничні стовпчики, сигнали і ін.), їх взаємне розташування і взаємозв'язок, а також необхідні розміри. Дана модель призначена для автоматичного розрахунку основних параметрів колійного розвитку. Вона включає канонічну модель станції і модель її горизонтальних колій і використовується для розрахунку плану колійного розвитку.

Канонічна модель відображає топологічну структуру станції і може бути представлена у вигляді зваженого орграфа. Вершинам орграфа ставляться у відповідність характерні точки плану колійного розвитку станції, а кожна його дуга відповідає дільниці колії між вказаними точками.

Горизонтальні колії станції представляються вершинами деревовидного графа, ребрам якого поставлені у відповідність задані міжколійя.

Після закінчення розрахунків внутрішня модель перетворюється у вихідну та відображає взаємне розташування елементів колійного розвитку станції в просторі і їх геометричну форму та розміри. Вихідна ГМ призначена для візуалізації результатів розрахунку плану в інтерактивному режимі, а також для побудови креслень. Крім того, на базі вихідної ГМ визначаються будівельні і повні довжини колій, за допомогою яких можуть бути визначені показники якості проекту. Вихідна модель може служити основою для вирішення широкого круга задач, у тому числі і для функціонального моделювання станцій з метою отримання їх техніко-технологічної оцінки.

У цілому інтегроване сімейство ГМ забезпечує ітераційний процес синтезу раціональних планів станцій із заданими властивостями і якнайкращими характеристиками. З цією метою передбачено можливість інтерактивної зміни моделей. При цьому редагування схеми станції (структурний синтез) виконується на рівні вхідної ГМ, а окремих її параметрів (параметричний синтез) – на рівні внутрішньої ГМ. Вказані моделі володіють універсальністю, дозволяючи виконувати конструювання і розрахунок станцій, а також побудову їх масштабних планів для аналізу роботи за допомогою методів імітаційного моделювання.

Розробка схеми станції і створення її вхідної моделі характеризується найбільшим рівнем взаємодії проектувальника і ЕОМ. На даному етапі схема колійного розвитку представляється у вигляді множини графічних об'єктів . При цьому виділяються наступні типи об'єктів: дільниця колії ( ), центр стрілочного переводу ( ), вершина кута повороту ( ), номер колії ( ), міжколійя ( ), сигнал ( ). Кожному об'єкту ставиться у відповідність тип, екранні координати характерних точок і список конструктивних параметрів.

Дільниця колії (об'єкт LINE) описується наступною структурою

 

(1)

 

де – початкова і кінцева точки відрізка;

– метод визначення довжини дільниці ;

– параметр, що характеризує довжину дільниці .

Довжина дільниці колії визначається у відповідності зі встановленим методом ( ):

0 – довжина визначається автоматично на основі аналізу схеми;

1 – довжина визначається по різниці координат суміжних точок;

2 – довжина визначається чисельним значенням ;

3 – довжина визначається шириною міжколійя ;

4, 5, 6 – довжина визначається за умови забезпечення корисної довжини даної колії парку відповідно в парному, непарному і в обох напрямах.

Центри стрілочних переводів (об'єкти SWITCH) і вершини кутів повороту кривих (об'єкти CURVE) описуються структурами

 

(2)

(3)

 

де – екранні координати відповідно центру стрілочного переводу і вершини кута повороту;

– відповідно номер стрілочного переводу і вершини кута повороту кривої;

– марка хрестовини;

– тип рейки;

– наявність електричної централізації;

– радіус кривої, м;

– метод визначення кута (0 – визначається автоматично на основі аналізу схеми; 1 – задано чисельне значення; 2 – скорочене з’єднання);

– величина кута повороту;

– номер розрахункової вершини при розрахунку параметрів кінцевого з'єднання.

Номери колій і міжколійя (об'єкти відповідно WAY і MIDWAY) представляються структурами

 

(4)

(5)

 

де – координати точки вставки номера колії і міжколійя;

– номер колії;

– ширина міжколійя.

Сигнали (об'єкти SIGNAL) описуються структурою

 

(6)

 

де – координати вставки сигналу;

– номер сигналу;

– напрям дії сигналу (0 – в напрямі, протилежному напряму орієнтації дуг, 1 – у напрямі орієнтації дуг);

– тип сигналу (0 – щогловий, 1 – карликовий, 2 – карликовий спарений та ін.).

У пам'яті ЕОМ кожний графічний об'єкт представляється за допомогою асоціативного списку

 

 

де – ключі, що є цифровим кодом параметрів, що входять в структури (1)-(6) (табл. 1);

– дані, що пов'язані з ключами.

У цілому вхідна модель станції є списком графічних об'єктів, які записуються в порядку введення схеми в ЕОМ. На рис. 1 наведено фрагмент схеми станції, а у табл. 2 відповідний йому список графічних об'єктів.

 

Таблиця 1 – Список цифрових кодів параметрів об'єктів вхідної моделі

Ключ Параметр Ключ Параметр
Тип об’єкта
, , ,
Координати точок , , , , ,
Координати точки

 

 

Рисунок 1 – Фрагмент схеми колійного розвитку

 

Таблиця 2 – Вхідна модель фрагменту схеми станції

Список Примітка
(((0 SWITCH) (1 1) (10 5 5) (20 0) (21 0) (22 1)) Центр переводу 1
((0 CURVE) (1 201) (10 20 15)(30 300) (31 0) (32 0)) Вершина кута повороту 201
((0 LINE) (10 0 5) (11 5 5)(40 0)(41 0)) Відрізок 101-1
((0 LINE) (10 5 5) (11 50 5)(40 0)(41 0)) Відрізок 1-103
((0 LINE) (10 5 5) (11 20 15)(40 0)(41 0)) Відрізок 1-201
((0 LINE) (10 20 15) (11 50 15)(40 0)(41 0)) Відрізок 201-102
((0 WAY) (1 1) (10 30 15)) Номер колії 1
((0 WAY) (1 2) (10 25 5)) Номер колії 2
((0 MIDWAY) (10 40 10)(50 5.3)) Міжколійя 2-1
((0 SIGNAL) (1 Ч2) (10 20 10) (60 0) (61 0))) Сигнал Ч2

Читайте також:

  1. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  2. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  3. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  4. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  5. Автоматизоване робоче місце (АРМ) бухгалтера: призначення, функції та його рівні
  6. Алгоритм реалізації моделей
  7. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  8. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  9. Аналіз та синтез моделей систем
  10. Багато джерел і водоймищ мають лікувальне призначення.
  11. Бізнес-планування, його суть та призначення
  12. Будинки і споруди. Будинки адміністративного та побутового призначення




Переглядів: 980

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ЛЕКЦІЯ 5

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.