Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні терміни

Пропозиція — кількість того чи іншого товару, яку виробник бажає та може запропонувати на продаж в одиницю часу за певних умов.

Обсяг пропозиції — кількість товару, яку пропонує ринку продавець чи група продавців за кожним рівнем ціни в одиницю часу за певних умов.

Закон пропозиції — закон, який стверджує, що існує пряма залежність між ціною та обсягом товару, котрий пропонується на продаж (за інших рівних умов).

Крива пропозиції — графічне відображення залежності між ринковою ціною та обсягом товару, що пропонується на продаж.

Функція пропозиції — функція, яка визначає величину пропозиції залежно від факторів, що впливають на неї.

Еластичність пропозиції цінова — зв’язок між зміною ціни товару та обсягом його пропозиції; визначається співвідношенням процентної зміни обсягу пропозиції та процентної зміни ціни товару.

Запитання та завдання для самоперевірки

Б.1. Що таке «пропозиція»?

Б.2. Форми представлення пропозиції: аналітична, таблична та графічна.

Б.3. Закон пропозиції.

Б.4. Які фактори впливають на пропозицію? Що відбувається з лінією пропозиції, якщо діє кожен з них?

Б.5. У чому різниця між термінами «зміни обсягу пропозиції» та «зміни в пропозиції»? Наведіть приклади причинно-наслідкових зв’язків.

Б.6. Методика обчислення коефіцієнта цінової еластичності пропозиції.

Б.7. Фактори, що впливають на еластичність пропозиції.

Б.8. Що означають поняття «абсолютно еластична пропозиція» та «абсолютно нееластична пропозиція»? Якого вигляду набуває крива пропозиції в цих випадках?

Б.9. Мобільність товаровиробника та еластичність пропозиції.

Б.10. «Перехресна» еластичність пропозиції та вплив її на стратегію товаровиробника.

Б.11. Загальний обсяг пропозиції виробу А за місяць характеризується даними, наведеними у таблиці:

Ціна за одиницю, грош. од.
Обсяг пропозиції за місяць, шт.

 

Використовуючи табличні дані:

а) зобразіть графічно лінію пропозиції, поясніть її характер;

б) обчисліть цінову еластичність пропозиції.

Б.12. Як вплине кожна із зазначених нижче ситуацій на пропозицію за певного попиту?

а) технічний прогрес у виробництві виробу А;

б) зменшення кількості фірм у галузі А;

в) зростання цін на ресурси, необхідні для виробництва А;

г) обкладення виробу А особливим податком на його продаж;

д) надання кожній одиниці виробу А дотації у розмірі 50% від вартості її виробництва.

Б.13. Знайдіть єдино правильну відповідь:

Б.13.1. Удосконалення технології переміщує:

а) лінію попиту праворуч;

б) лінію попиту ліворуч;

в) лінію пропозиції праворуч;

г) лінію пропозиції ліворуч;

д) точку ринкової рівноваги вгору.

Б.13.2. Чим можна пояснити зміщення кривої пропозиції на товар А?

а) зменшенням попиту на товар А;

б) наданням споживачами переваги товару А, як такому, що входить в моду;

в) зниженням ціни товару А;

г) підвищенням ціни товару А;

д) зміною цін на ресурси, необхідні для виробництва товару А;

е) жодна з відповідей не є правильною.

Б.13.3. Еластичність пропозиції залежить, головним чином, від:

а) кількості товарів-замінників даного товару;

б) проміжку часу, протягом якого виробники можуть пристосовуватися до зміни цін;

в) частки доходу споживача, яка направляється на придбання даного товару;

г) того, чи належить товар до предметів першої необхідності, чи до предметів розкоші;

д) того, чи належить товар до предметів тривалого користування, чи до предметів поточного споживання.

Б.13.4. Зміщення праворуч лінії пропозиції яблучного соку є результатом того, що:

а) споживачі віддають перевагу яблукам;

б) кількість виробників яблучного соку зменшилася;

в) знизилися ціни на яблука;

г) зросли ціни на яблука.

Б.13.5. Якщо із підвищенням ціни товару з 1,5 грош. од. до 2 грош. од. обсяг пропозиції збільшився з 900 од. до 1000 од., то коефіцієнт цінової еластичності дорівнюватиме:

а) 3,00; б) 2,71; в) 0,33; г) 0,37; д) 1,5.

Б.13.6. Нееластична пропозиція означає, що:

а) підвищення ціни на 1% веде до збільшення обсягу пропозиції менш як на 1%;

б) підвищення ціни на 1% веде до збільшення обсягу пропозиції більш як на 1%;

в) підвищення ціни на 1% веде до збільшення обсягу пропозиції на 1%;

г) підвищення ціни на 1% настільки незначне, що не вплине на пропозицію;

д) жодна з відповідей не є правильною.

Відповіді на тести: Б.13.1 в); Б.13.2 д); Б.13.3 б);
Б.13.4 в); Б.13.5 в); Б.13.6 а).


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  4. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Англійські терміни
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Артеріальний пульс, основні параметри
  10. Б) основні джерела забруднення атмосферного повітря.
  11. Базові і основні деталі агрегатів автомобіля
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 778

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змістовна частина | Нормативний рівень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.