Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зміст теми за програмою

· Модель «чистої» монополії та її характеристики.Поняття «єдиний продавець», «ринкова (монопольна) влада» у вузькому та широкому розумінні. Ознаки «чистої» монополії: єдиний продавець, відсутність замінників товару, бар’єри для вступу конкурентів до монополізованої галузі. Різновиди монополії. Діагностування монопольної влади. Монополістичний спосіб дій.

· Монопольний ринок у короткостроковому та довгостроковому періодах. Крива попиту монополіста. Вибір монополістом ціни та обсягу виробництва. Вплив на поведінку монополіста цінової еластичності попиту. Пропозиція монополіста та особливості її формування. Визначення монопольної ціни. Цінова диференціація та дискримінація. Рівновага підприємства-монополіста у довгостроковому періоді. Досягнення та утримання монополістом ринкової влади.

· Особливості функціонування реальних монополізованих ринків. Аналіз поведінки реальних монополій. Економічні наслідки монополізації галузі. Порівняльна оцінка конкурентного та монопольного ринків. Потреба державного регулювання монополії, антимонопольна політика.

Методичні вказівки до самостійного
опрацювання матеріалу

Усі основні питання теми розглядаються в доступному викладенні в будь-якому з підручників, рекомендованих для вивчення курсу [3], [4], [6]—[12], [14], [15]. Реакцію монополії на податки, якими обкладається її продукція, питання цінової дискримінації (недосконалої, досконалої з урахуванням різних сегментів ринків) доступно і водночас глибоко, із застосуванням цікавих прикладів викладено у підручнику Д. Хаймана [13, т. 2, с. 30—37]; поведінка недискримінаційних монополій державного та недержавного типів, особливості функціонування монополій при переході від тоталітарного державного капіталізму до авторитарного змішаного капіталізму глибоко, на сучасній методологічній основі розглянуті в монографії Е. Райхліна [30, с. 279—303].

У результаті вивчення теми студент повинен

знати поняття (додатково до переліку основних термінів, наведених у розділі «Базовий рівень»): антимонопольна політика, антимонопольне законодавство, індекс Герфіндаля, індекс Лернера, «мертвий вантаж» монополії, соціальна ціна монополії;

розуміти: вплив на поведінку монополіста цінової еластичності попиту, особливості формування пропозиції монополіста, способи досягнення та отримання ринкової влади монополіста у довгостроковому періоді, особливості поведінки реальних монополій, необхідність державного регулювання монополії, сутність і прийоми антимонопольної політики;

вміти: діагностувати монопольну владу, визначати оптимальне для монополіста співвідношення цін та обсягів випуску продукції, обгрунтовувати лінію поведінки монополіста в умовах динамічного зовнішнього середовища (наприклад, появи товарів-субститутів, прогресивних технологій, різкого зниження (збільшення) попиту, інфляції, зміни законодавчих актів тощо).


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Cisco Packet Tracer - Знайомство з програмою. Інтерфейс
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 395

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Практичні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.