Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

Державна установа «Центральний методичний кабінет

підготовки молодших спеціалістів» МОЗ України

 

Погоджено Директор державної установи «Центральний методичний кабінет підготовки молодших спеціалістів» МОЗ України ______________ Т.І. Чернишенко Затверджено Заступник директора департаменту кадрової політики, освіти, науки та запобігання корупції МОЗ України ______________О.П. Волосовець      

 

ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА

ПРОГРАМА

для вищих медичних навчальних закладів

І – ІІІ рівнів акредитації за спеціальністю

Акушерська справа»

Київ

ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА

 

Укладачі:

Т. О. Антропова – голова терапевтичної циклової комісії, заслужений лікар АР Крим, викладач-методист, викладач вищої категорії, КРВНЗ „Кримський медичний коледж”;

Т. К. Барановська - викладач-методист, викладач вищої категорії КРВУЗ „Кримський медичний коледж”.

 

Програму розглянуто і схвалено на засіданні циклової комісії терапевтичних дисциплін КРВНЗ „Кримський медичний коледж” 06. 05. 2011 р., протокол №12.

 

Рецензент:

І.Л. Кляритська – завідувач кафедри терапії і сімейний медицини, доктор медичних наук, професор, декан факультету післядипломної освіти ДУ «Кримський медичний університет ім. С.І. Георгієвського» МОЗ України.

 


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Внутрішня медицина є однією з головних клінічних дисциплін, необхідних для якісної підготовки акушерки, майбутня практична діяльність якої потребує знань найбільш розповсюджених внутрішніх хвороб. Знання з внутрішньої медицини повинні стати для акушерки базою грамотного обстеження пацієнтів, виявлення симптомів і синдромів захворювань, оцінки стану пацієнтів, постановки попереднього діагнозу, вирішення питань надання невідкладної допомоги та подальшої тактики. Найбільш важливим знання внутрішньої медицини стає для акушерки фельдшерсько-акушерського пункту (ФАП). Вивчення внутрішньої медицини стає ще актуальнішим у зв’язку з ростом хронічних захворювань органів і систем організму, в тому числі серед жіночого населення країни, а також з тенденцією народження першої дитини у більш зрілому віці.

Засвоєння програми з внутрішньої медицини дає підставу акушерці орієнтуватися серед найбільш розповсюджених захворювань, базуватись на знаннях їх суті та механізму розвитку, особливостях протікання захворювань у вагітних жінок, ураховувати, що вагітність може стати фактором загострювання хронічних процесів та фактором ризику деяких хвороб.

Таким чином, зміст програми дає всі підстави до формування необхідного фахового рівня майбутніх акушерок.

 

Програмою передбачено вивчення наступних розділів:

· техніка безпеці на робочому місці

· історія розвитку терапії

· поняття про хворобу і зв’язані з нею терміни

· методика обстеження хворих

· хвороби органів дихання

· хвороби органів кровообігу

· захворювання органів травлення

· хвороби нирок та сечовивідних шляхів

· хвороби органів кровотворення

· захворювання ендокринної системи

· алергійні захворювання

· системні автоімунні захворювання

· професійні захворювання та отруєння

 

Крім того при підготовці спеціаліста необхідно:

· оволодіння студентами методикою обстеження хворих

· удосконалення навичок та вмінь з спостереження та догляду за хворими

· удосконалення навичок з медичної техніці, підготовці хворих до додаткових обстежень

· діагностування гострих станів

· надання долікарської допомоги при гострих станах

· дотримування принципів медичної етики та деонтології

· виховання у студентів відповідальності за свої вчинки

 

Програма з внутрішньої медицини включає:

· курс лекцій

· навчальну практику під керівництвом викладача

· самостійну роботу студентів

 

Заняття повинні відповідати програмі з урахуванням кваліфікаційної характеристики та міждисциплінарного зв’язку з базовими дисциплінами: анатомією та фізіологією людини, фармакологією, загальним доглядом за хворими та іншими клінічними дисциплінами.

Враховуючи значний обсяг навчального матеріалу, частину тем винесено на самостійне вивчення. Перелік питань для самостійної роботи визначають циклові комісії.

Під час занять необхідно використовувати накази та інструкції МОЗ України, які регламентують роботу лікувально-профілактичних закладів.

 

Після вивчення внутрішньої медицини студенти повинні знати:

1. визначення, причини, механізм розвитку захворювань,

2. основні симптоми і синдроми захворювань,

3. діагностичні підходи в клініці внутрішніх хвороб,

4. особливості перебігу захворювань у вагітних,

5. симптоми невідкладних станів та надання долікарської допомоги при них,

6. методи спостереження та догляду за пацієнтами,

7. принципи медичної етики та деонтології,

8. профілактику захворювань, на які найчастіше хворіють вагітні жінки,

9. чинники ризику та методи пропаганди здорового способу життя,

10. методи диспансерного спостереження за вагітними жінками з захворюваннями внутрішніх органів.

 

Після вивчення внутрішньої медицини студенти повинні вміти:

 

1. вести затверджену медичну документацію,

2. дотримуватись санітарно-протиепідемічного режиму,

3. дотримуватись правил техніки безпеки під час роботи з медичним інструментарієм, кров’ю та біологічними рідинами організму,

4. дотримуватись правил асептики та антисептики,

5. пропагувати основи здорового способу життя,

6. збирати скарги та анамнез,

7. здійснювати та оцінювати дані загального огляду пацієнтки,

8. проводити аускультацію серцевих тонів та дихання пацієнток,

9. визначати показники пульсу, фіксувати його частоту в температурному листі,

10. вимірювати АТ, фіксувати його в температурному листі,

11. вимірювати температуру тіла, фіксувати її графічно,

12. визначити наявність набряків,

13. провести пальпацію живота,

14. підготовлювати пацієнток до дослідження та лікувальних процедур,

15. володіти маніпуляційною технікою,

16. розводити антибіотики,

17. виконувати катетеризацію сечового міхура,

18. ставити очисну клізму,

19. подавати зволожений кисень,

20. застосовувати міхур з льодом,

21. застосовувати грілку,

22. накладати компрес.

 

Надавати допомогу в разі:

· нападі бронхіальної астми,

· набряку легень,

· серцевого нападу,

· гіперглікемічної коми,

· гіпоглікемічної коми,

· ниркової кольки,

· кровотечі,

· „гострого живота”,

· анафілактичного шоку.

 


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

№ п/п Тема Кількість годин
Усього Теоретичні заняття Навчальна практика під керівництвом викладача Самостійна робота
1. Вступ. Техніка охорони праці в терапевтичному стаціонарі. Загальне поняття про хворобу. Методика обстеження хворого.
Спеціальна частина
2. Хвороби органів дихання
3. Хвороби органів кровообігу
4. Захворювання травного каналу, печінки та жовчовивідних шляхів
5. Хвороби нирок і сечовивідних шляхів
6. Хвороби крові та органів кровотворення
7. Захворювання ендокринної системи та обміну речовин
8. Алергійні захворювання
9. Системні захворювання сполученої тканини
10. Професійні захворювання та отруєння
  Залікове заняття    
  Всього

 

Примітка: години для самостійної роботи студентів можуть змінюватися цикловими комісіями медичних коледжів.


Зміст


Читайте також:

  1. I. Психосоматическая медицина
  2. Біологія і медицина
  3. Військово-польова медицина: статистичні дані
  4. Внутрішня балістика
  5. Внутрішня будова довгастого мозку
  6. Внутрішня будова Землі
  7. Внутрішня будова мосту
  8. Внутрішня будова спинного мозку
  9. Внутрішня будова спинного мозку
  10. Внутрішня будова твердої речовини
  11. Внутрішня будова.
  12. Внутрішня громадськість та імідж організації.




Переглядів: 1032

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Вступ. Техніка безпеці. Історія розвитку внутрішніх хвороб. Загальне поняття про хворобу. Методика обстеження хворого.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.