МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Систематичний хід аналізу катіонів VІ групиГолубий колір розчину свідчить про присутність іонів Cu2+, світло-зелений – іонів Ni2+, рожевий – іонів Co2+, безбарвний – іонів Hg2+ і Cd2+. В окремих порціях розчину, який аналізується, виконують попередні проби на наявність катіонів: 1. Cu2+- надлишком NH4OH, 2. Hg2+- йодидом калію, 3. Ni2+- диметилгліоксимом в аміачному середовищі, 4. Cd2+- сірководневою водою в присутності тіомочевини, 5. Co2+- реакцією з Na2S2O3 в спиртовому середовищі.
До розчину, який аналізується, додають 1,5 – 2 кратний об’єм 2н розчину аміаку і нагрівають 2 – 3 хвилини. Відокремлюють осад (І), в якому знаходяться солі Cо(OH)Cl, [HgNH2]Cl і розчин (І), який містить аміакати: [Cd(NH3)4]Cl2; [Cu(NH3)4]Cl2; [Ni(NH3)6]Cl2. Осад (І) обробляють 5-6 каплями 2н розчину H2SO4, при цьому Cо(OH)Cl розчиняється, а [HgNH2]Cl залишається в осаді. У фільтраті відкривають Со2+ розчином NH4CNS. Осад розчиняють, додавши 5 капель азотної кислоти, приливають 6-8 капель води і відкривають катіон Hg2+ реакцією з KJ. Розчин (І) підкисляють 2н розчином H2SO4, додають декілька кристалів Na2S2O3 і нагрівають на киплячій бані 3 хвилини до повного осадження сульфіду міді чорного або чорно-бурого кольору. Осад (ІІ) відокремлюють від розчину (ІІ), в якому знаходяться іони і Ni2+ і розчиняють в гарячій 2н HNO3. Іон Cu2+ відкривають характерними реакціями. Розчин (ІІ) ділять на дві частини. В першій відкривають катіон Cd2+ реакцією з сірководневою водою, а в другій - катіон Ni2+ реакцією з диметилгліоксимом.
Контрольні запитання
1. Чому груповим реактивом на катіони VI групи є надлишок розчину NH4OH ? 2. Чому катіони Cu2+ можна відкривати надлишком розчину NH4OH в присутності всіх інших катіонів ? 3. Які катіони заважають відкриттю іона Ni2+ розчином диметилгліоксиму ? Як можна відкрити катіони Ni2+ в присутності катіонів Fe2+ ? 4. Яким чином маскують іони Fe3+ , які заважають відкриттю іонів Co2+? 5. Для чого використовують тіомочевину при відкритті іонів Cd2+ сірководневою водою ? 6. Чому при дії 2н розчину NH4OH на суміш катіонів VI групи в осад переходять тільки катіони Co2+ і Hg2+ ? 7. На чому базується різна здатність іонів Cd2+, Cu2+, Ni2+ до взаємодії з Na2S2O3 ?
Читайте також:
|
||||||||
|