МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції, мета і завдання БЖДБЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Донецьк 2010 ЗМІСТ стор. МОДУЛЬ. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ…………………………..3 Тема 1 Основні поняття і визначення БЖД ………………………...3 1.1 Функції, мета і завдання БЖД ……………………………… 1.2 Об’єкти вивчення БЖД і сталий розвиток суспільства ……. Тема 2 Система «Людина – техніка – середовище» …………. 2.1 Фізіологічні особливості людини ………………………… 2.2 Психологічні особливості людини ……………………… Тема 3 Ознаки виникнення небезпеки. Джерела і типи небезпеки ….. 3.1 Поняття небезпеки і небезпечних ситуацій (ризиків) ……………. 3.2 Класифікація небезпек …………………………………………….. 3.3 Загальні поняття аналізу і оцінки ризиків …………………………. 3.4 Види аналізу небезпек (рівня ризиків) …………………………… Тема 4 Негативні фактори навколишнього середовища …………… 4.1 Шкідливі фактори виробничої сфери й побуту ………………. 4.2 Хімічні й біологічні фактори небезпек ………………………… 4.3 Психофізіологічні фактори небезпек ……………………….. Тема 5 Надзвичайні ситуації мирного і воєнного часу ………… 5.1 Основні визначення ………………………………………… 5.2 Загальна класифікація НС …………………………………….. 5.3 Структура класифікації НС в Україні ……………………….. 5.4 Особливості надзвичайних ситуацій воєнного часу ……….. Тема 6 Засоби захисту людини від негативних факторів ……… 6.1 Засоби індивідуального і колективного захисту від небезпечних виробничих факторів …………………………. 6.2 Захист населення від ХНР та біологічний захист ………….. 6.3 Захист населення на побутовому рівні ……………………… Контрольні питання до модулю 1 …………………………….. стор.
Література ………………………………………………………..
МОДУЛЬ. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТЕМА 1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ І ВИЗНАЧЕННЯ БЖД
Функції, мета і завдання БЖД
БЖД повинна виконувати складний соціально-педагогічний процес із відповідними функціями - освітньої, виховної та психологічної. Метою освітньої функції є забезпечення знаннями про загальні закономірності виникнення і розвитку небезпек, надзвичайних ситуацій, їхніх властивостях, можливому впливу на життя та здоров'я людей і сформуванні необхідних умінь і навичок для їхнього запобігання й ліквідації, захисту людей і навколишнього середовища. Мета виховної функції - формування у студентів нового наукового світогляду, активної соціальної позиції, творчого мислення при рішенні виробничих і побутових проблем. Психологічна функція складається у формуванні психологічної готовності до безпечної діяльності в умовах сучасного техногенного середовища. Головні цілі БЖДполягають: - у формуванні в людини свідомого й відповідального відношення до питань особистої та колективної безпеки; - навчанні людини здатності розпізнавати й оцінювати потенційні загрози; - визначенні шляхів надійного захисту від небезпек; - умінні надання допомоги собі та постраждалим; - у навичках оперативної ліквідації наслідків небезпек у різноманітних сферах людської діяльності. Науковим змістом дисципліни є - теоретичні основи БЖД людини в системах "людина - навколишнє природне середовище", "людина - техніка - середовище". Предмет розглядає: - загальні питання безпеки; - взаємодію людини з навколишнім середовищем; - основи фізіології та раціональних умов роботи; - анатомо-фізіологічні наслідки дії на людину небезпечних і шкідливих факторів та причини їхнього формування; - ідентифікацію небезпечних і шкідливих факторів впливу надзвичайних ситуацій; - способи й методи підвищення безпеки технічних засобів і технологічних процесів; - основи проектування та використання екобіозахисної техніки; - методи дослідження стійкості функціонування об'єктів і технічних систем у НС; - прогнозування НС; - розробку дій для захисту населення і виробничого персоналу та ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійних лих; - правові, нормативно-технічні й організаційні основи БЖД; - контроль і керування умовами життєдіяльності. Завдання дисципліни "Безпека життєдіяльності" полягають у навчанні: - ідентифікації потенційних небезпек, визначенні розміру та імовірності їхнього прояву; - визначення небезпечних, шкідливих і вражаючих факторів; - прогнозування можливості та наслідків впливу негативних факторів на організм людини; - використання нормативно-правової бази захисту особи й навколишнього середовища; - розробки заходів і застосуванню засобів захисту від дії небезпечних факторів; - запобігання НС, а у випадку їхнього виникнення прийняттю адекватних рішень і виконанню дій, спрямованих на їхню ліквідацію; - використанню у своїй практичній діяльності суспільно-політичних, соціально-економічних, правових, технічних, природоохоронних, медико-профілактичних і освітньо-виховних заходів. Безпека життєдіяльності - це інтегрована дисципліна гуманітарно-технічного напрямку, що вивчає загальні закономірності виникнення загроз, їхні властивості та наслідки впливу на організм людини, основи захисту здоров'я, життя людини і середовища проживання від цих ризиків, а також розробку і реалізацію відповідних засобів і заходів щодо створення і підтримки здорових і безпечних умов життя та діяльності людини. БЖД, як наука, розглядає проблеми охорони здоров'я і безпеки людини в навколишньому середовищі, розкриває небезпечні та шкідливі фактори, розробляє методи й способи захисту людини шляхом зниження небезпечних і шкідливих факторів до припустимих значень, розробляє способи ліквідації наслідків небезпечних і надзвичайних ситуацій.
Читайте також:
|
||||||||
|