Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вимоги до цілей

Мета необхідна для успішного функціонування й виживання організації в довгостроковій перспективі. Однак якщо мета невірно або погано визначені, це може привести до дуже серйозних негативних наслідків для організації. Накопичений у бізнесі великий досвід по встановленню цілей дозволяє виділити кілька ключових вимог, яким повинні задовольняти правильно сформульовані цілі.

По-перше, цілі повинні бути досяжними. Звичайно, з метою повинен бути укладений певний виклик для співробітників. Вони не повинні бути занадто легенями для досягнення. Але вони також не повинні бути нереалістичними, вихідними за граничні можливості виконавців. Нереальна мета приводить до демотивации працівників і втрати ними орієнтира, що дуже негативно позначається на діяльності організації.

По-друге, цілі повинні бути гнучкими. Цілі варто встановлювати таким чином, щоб вони залишали можливість для їхнього коректування відповідно до тих змін, які можуть відбутися в оточенні.

По-третє, цілі повинні бути вимірними. Це означає, що мети повинні бути сформульовані таким чином, щоб їх можна було кількісно виміряти, або ж можна було б якимось іншим об'єктивним способом оцінити, чи була мета досягнута.

По-четверте, цілі повинні бути конкретними, що володіють необхідними характеристиками для того, щоб можна було однозначно визначити, у якому напрямку повинне здійснюватися рух організації. Ціль повинна чітко фіксувати, що необхідно одержати в результаті діяльності, у які строки треба її досягти й хто повинен її досягати.

По-п'яте, цілі повинні бути сумісними. Сумісність припускає, що довгострокові цілі відповідають місії, а короткострокові цілі - довгостроковим. Але ієрархічна сумісність - не єдиний напрямок установлення сумісності цілей. Важливо, щоб не суперечили один одному мети, що ставляться до прибутковості й до встановлення конкурентної позиції, або мети посилення позиції на існуючому ринку й меті проникнення на нові ринки, мети прибутковості й добродійності.

По-шосте, цілі повинні бути прийнятними для основних суб'єктів впливу, що визначають діяльність організації, і в першу чергу для тих, кому прийде їх досягати.

4.Основна ідея щодо побудови "дерева цілей"- декомпозиція (розукрупнювання) - це метод розкриття структури системи, при якому за однією ознакою її поділяють на окремі складові. Декомпозиція використовується для побудови "дерева цілей", щоб пов'язати генеральну мету зі способами її досягнення, сформульованими у вигляді завдань окремим виконавцям.

У будь-якій великій організації, що має кілька різних структурних підрозділів і кілька рівнів управління, складається ієрархія цілей, що представляє собою декомпозицію цілей більше високого рівня в меті більше низького рівня.

Специфіка ієрархічної побудови цілей в організації обумовлена тим, що:

• цілі більш високого рівня завжди носять більше широкий характер і мають більш довгостроковий часовий інтервал досягнення;

• цілі більш низького рівня виступають свого роду засобами для досягнення цілей більш високого рівня.

Ієрархія цілей грає дуже важливу роль, тому що вона встановлює зв’язки в організації й забезпечує орієнтацію діяльності всіх підрозділів на досягнення цілей верхнього рівня. Якщо ієрархія цілей побудована правильно, то кожний підрозділ, досягаючи своїх цілей, вносить необхідний вклад у досягнення цілей організації в цілому.

Контрольні питання до теми :

1. Назвіть основні орієнтири діяльності підприємства. Дайте їх характеристику.

2. Бачення і фактори , які його визначають. Наведіть приклади «бачення організації».

3. Місія її зміст, значення для підприємства. Наведіть приклади «місії організації».

4. Назвіть основні вимоги до формулювання місії організації. Наведіть приклади «місії організації».

5. Охарактеризуйте роль і значення «місії фірми» в стратегіч­ному управлінні підприємством. На яких засадах формується мі­сія і які ознаки грамотно сформульованої місії?

6. Цілі діяльності організації. Типи цілей. Основні вимоги, які пред'являються цілям .

7. Який метод використовується при формуванні дерева цілей?


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  11. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
  12. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи




Переглядів: 5759

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілі зростання | Тема 5. АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.