Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ПОЛОЖЕНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗНАКІВ ЕКОМАРКУВАННЯ

Мета. Вивчити основні положення стандартів ISO серії 14000 та види екологічного маркування

Завдання 1. Вивчити значення екологічних вимог, внесених у нормативні документи на продукцію, для охорони навколишнього середовища.

Користуючись ДСТУ-Н 4340:2004, проаналізувати взаємозв'язок між вимогами у стандартах на продукцію і спричиненим нею на усіх етапах життєвого циклу впливом на навколишнє середовище.

Завдання 2.Вивчити елементи та принципи функціонування систем управління навколишнім середовищем.

Ознайомитись із змістом ДСТУ ISO 14001-97 та ДСТУ ISO 14004-97 та відобразити основну модель системи управління навколишнім середовищем та загальні принципи її управління.

Завдання 3. Ідентифікувати екологічні аспекти продукції та пов'язаний з ними вплив на навколишнє середовище.

Між екологічними аспектами і впливами на навколишнє середовище існує причинно-наслідковий зв'язок.

Під екологічним аспектом розуміється елемент діяльності, продукції чи послуги організації, який може мати сприятливий чи несприятливий вплив на навколишнє середовище. До таких аспектів належать, наприклад, скид, викид, споживання, повторне використання матеріалу або шум.

Під впливом на навколишнє середовище розуміється зміна, що відбувається у середовищі як результат прояву дії аспекту. Як приклади впливів можна навести забруднення, зараження води або виснаження ресурсів.

Ідентифікація екологічних аспектів і оцінювання пов'язаних з ними впливів на навколишнє середовище є процесом, який може бути виконаний за 4 кроки.

Крок 1.Вибір діяльності, продукції або послуги.

Крок 2.Ідентифікація екологічних аспектів діяльності, продукції чи послуги.

Необхідно ідентифікувати якомога більше екологічних аспектів, пов'язаних з обраною діяльністю, продукцією чи послугою.

Крок 3.Ідентифікація впливів на навколишнє середовище.

Необхідно ідентифікувати якомога більше фактичних або потенційно можливих сприятливих чи несприятливих впливів на навколишнє середовище, пов'язаних з кожним ідентифікованим аспектом.

Крок 4.Оцінка значущості впливів.

Процес оцінювання можна полегшити, якщо структуризувати його за такими характеристиками.

1. Стосовно екологічних питань: масштаб впливу, сила впливу, ймовірність виникнення, тривалість впливу.

2. Стосовно господарських питань: можливі адміністративні та правові наслідки; складність зміни впливу; витрати, пов'язані зі зміною впливу; вплив зміни на інші види діяльності та процеси; інтереси зацікавлених сторін; вплив на репутацію організації.

Завдання 4. Вивчити основні принципи розробки і використання екологічних маркувань та декларацій.

Керуючись ДСТУ ISO 14020:2003, ознайомитись і проаналізувати основні принципи, якими необхідно керуватись при розробці та використанні екологічних маркувань і декларацій.

Завдання 5. Вивчити особливості екологічного маркування типу І.

Ознайомитись з метою, основними принципами та порядком процесу екомаркування типу І згідно з ДСТУ ISO 14024:2002.

Завдання 6.Вивчити особливості екологічного маркування типу II.

Використовуючи ДСТУ ISO 14021:2002, звернути увагу на термін «екологічна само декларація» та передбачувані переваги від використання екологічного маркування типу II.

Відобразити вимоги до складання самодекларацій та охарактеризувати один з описаних стандартом термінів, що використовуються в екологічних самодеклараціях.

Завдання 7. Вивчити особливості екологічного маркування типу ІІІ.

Відповідно до ДСТУ ISO/ТR 14025:2002 з'ясувати суть термінів «екологічна декларація типу III» та «програма екологічної декларації типу III».

Проаналізувати й записати особливості екологічного маркування типу III та його відмінності від екологічного маркування І та II типів.

Завдання 8.Вивчити відмінні особливості екознаків, сфери їх застосування та класифікаційні групування.

Використовуючи наведені нижче та інші відомі знаки екологічного маркування, заповнити табл. 1.

Таблиця 1 – Різновиди та сфера застосування екознаків

Назва екознака Країна, в якій застосовується екознак Продукція, для якої застосовується екознак
     
     
     

 

 

 

Контрольні питання

1. Що є нормативною базою екологічної сертифікації?

2. Які основні компоненти схеми екологічного менеджменту та аудиту?

3. Які аспекти управління навколишнім середовищем охоплюють стандарти ISO 14000?

4. Мета та об'єкти екологічної сертифікації.

5. Яку роль відіграє внесення екологічних вимог до нормативних документів на продукцію?

6. Що є метою екологічного маркування?

7. Охарактеризуйте види та групи екологічного маркування.

 



Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 2116

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В УКРАЇНІ | Практичне заняття № 10

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.