Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціально-педагогічна профілактика правопорушень в Україні

Лекція 15.

Досвід роботи вітчизняних та міжнародних громадських організацій з надання допомоги й підтримки неповнолітніх реалізовується до проведення заходів на виконання положень Державної комплексної програми профілактики правопорушеньнана 2010—2011 роки активно залучаються міжнародні благодійні організації, зареєстровані в Україні.

Співробітництво з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні щодо соціально-правового захисту дітей, попередження бездогляд­ності у дитячому середовищі має такі век­тори: розробка технічного завдання на проектування програмного забезпечення для мережі служб у справах непо­внолітніх; проведення навчальних семінарів для працівників служб у справах неповнолітніх та для працівників притулків для неповнолітніх; вдосконалення моделі клубної роботи за місцем прожи­вання; створення навчального центру для роботи з сім'ями, які уси­новили дітей, соціальними працівниками та батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу; створення ресурсного центру для навчання працівників приймальників-розподільників для безпри­тульних дітей тощо.

Провідною організацією яка працює в інформаційно-аналітичному напрямі є Християнський дитя­чий фонд — партнер державних структур у підготовці фахівців, які працюють з дітьми. Тренерська студія фонду впроваджує 18 тренінгових модулів за різними напрямами соціальної роботи з дітьми та сім'ями.

Навчальний центр «Отчий дім» веде школу соціальної роботи й педагогіки — навчання для керівників дитячих будинків; спеціалізо­вані семінари й тренінги для юристів, бухгалтерів і вихователів; на йо­го базі розробляються методичні матеріали з питань роботи з дітьми. Фундацією в тісній співпраці з Міністерством у справах сім'ї, дітей та молоді, обласнимислужбами у справах неповнолітніх пла­нується відкрити в усіх областях України філіали цього центру.

При центрі діє театральна група «Діти для дітей», де кожна дитина може реалізувати свій потенціал у різних напрямах: музика, театр, ляль­ковий театр, фото-, відеозйомка. Із своїми програмами діти виїжджа­ють в інтернати, спецшколи, лікарні, дитячі будинки й притулки.

Одним із найцікавіших серед недержавних організацій можна на­звати досвід роботи з дітьми Центру дитячої ре­абілітації «Республіка Пілігрим» при благодійному фонді «Пілігрим» м. Маріуполь. Співробітники центру працюють підлітками-наркоманами та ВІЛ-інфікованими.

У центрі працює кілька гуртків за інтересами. Зокрема театр-студія «Пілігрим» відомий багатьом мешканцям Маріуполя. Діє та­кож гурток мотористів, секція боксу, невід'ємною частина «Рес­публіки Пілігрим» є спортивні заходи: турніри з шахів, настільного тенісу, футболу й волейболу.Значним досягненням у роботі центру є відкриття в 2001 році, згідно з рішенням міськвиконкому, допоміжної загальноосвітньої школи [15, c.123].

Діти центру разом із дорослими багато подорожують, здійснюють цікаві літні походи річками на гумових човнах і саморобних плотах. Другий рік поспіль організовується туристична поїздка в Крим, з наметами і похідною кухнею. Вся діяльність центру здійснюється за ра­хунок благодійних пожертвувань.

Нова модель соціального захисту неповнолітніх щодо надання повного комплексу послуг для дітей відпрацьована у Центрі для дітей, підлітків та молоді «Асперн-Київ», що є спільною програмою Благодійної організації «Фонду «Асперн» з Київським міським центром соціальних служб для молоді. Така співпраця є прикладом успішної співпраці недержавної організації з державою уже протягом трьох років .

Центр є показовим закладом для запровадження системи профілактичних, педагогічних, психологічних, соціальних, медич­них, оздоровчих, правових заходів, спрямованих на діагностику, корекцію, відновлення порушених психофізичних функцій, станів, особистісного і соціального статусу дітей, які зазнали соціальних нега­раздів. Першоосновою діяльності організації є повернення дитини в сім'ю. В основу комплексної реабілітації дітей покладено принцип поєднання реабілітаційних програм: медико-соціальної, фізичної, психологічної з напрямами арт- та працетерапії, соціально-педагогічної з напрямами професійної орієнтації, профілактичної з попе­редженням правопорушень.

При центрі діють медико-соціальне відділення (приймальня, кабінет здоров'я, кімната «Свіжість», банк одягу «Сюрприз», чайна кімната «Кафе «Мрія»), відділення психологічної реабілітації (пси­хологічна служба «Довіра», дві кімнати тимчасового перебування — соціальна підтримка дітей у нічний час), відділення соціально-пе­дагогічної роботи з напрямом професійної орієнтації (педагогічна корекція поведінки та ставлення до навчання, «школа після шко­ли» — допомога в підготовці домашніх завдань, проведення проф­орієнтаційних заходів — перукарська справа, відвідування вироб­ництва) [16, c.63].

З метою організації роботи щодо профілактики злочинності та правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед неповнолітніх, керуючись вимогами Указів Президента України «Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної програми Діти України». а також для їх реалізації кримінальною міліцією у справах неповнолітніх УМВС виконувалася Програма заходів на 2009 рік по реалізації Комплексної програми профілактики злочинності на 2008-2009 роки, План спільних заходів УМВС, організацій та служб у справах неповнолітніх області та місцевих органів влади [19, c.65].

Кримінальною міліцією у справах неповнолітніх спільно зі службами у справах неповнолітніх місцевих органів влади, центрами соціальних служб для молоді проведено комплексну роботу щодо виявлення неблагополучних сімей, усунення недоліків сімейного виховання, які формують негативну

життєву позицію, наданню практичної адресної допомоги, а саме: психологічної, юридичної та матеріальної, функціонально-неспроможним сім’ям.

Стосовно центрів соціальних служб для сім % дітей та молоді (СССДМ), то їх діяльність здійснюється відповідно до Законів України та загальнодержавних програм щодо соціальної роботи із сім'ями, дітьми та молоддю [96].

Адресна соціальна робота з різними категоріями клієнтів здійснюється через діяльність спеціалізованих служб центрів СССДМ:

• спеціалізовані служби соціальної підтримки сімей «Родинний дім» забезпечують соціальний супровід неблагополучних, багатодітних, прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, займаються підготовкою молоді до сімейного життя;

• спеціалізовані служби «Телефон довіри» надають доступну кваліфіковану, анонімну та безкоштовну соціально-психологічну, консультативну, інформаційно-довідкову та правову допомогу;

• мобільні консультативні пункти соціальної роботи у сільській та гірській місцевостях здійснюють пропаганду здорового способу життя, репродуктивного здоров'я, профілактику негативних явищ, поширюють знання про ВІЛ-інфекцію, СНІД, ІПСШ тощо серед дітей, молоді та різних категорій сімей у сільській, гірській місцевостях, де відсутні стаціонарні спеціалізовані заклади соціальної роботи;

• служби соціального супроводу молоді, яка перебуває у місцях позбавлення волі та повернулася з них, здійснюють соціальний супровід цих категорій неповнолітніх та молоді;

• кризові центри соціально-психологічної допомоги діють у формі кризового стаціонару та надають термінову чи довготривалу соціально-психологічну допомогу, тимчасовий притулок і харчування, забезпечують захист прав клієнтів, які перебувають у кризовій ситуації

чи складних життєвих обставинах, пов'язаних із стихійним лихом, скоєнням по відношенню до них злочину, насильством у сім'ї, іншими

надзвичайними обставинами.

Досвід Полтавського обласного центру соціальних служб для молоді - спеціалізована служба соціального супроводу молоді, яка перебуває у місцях позбавлення волі чи повернулася з місць позбавлення волі. З метою профілактики та адаптації молоді, яка перебуває у місцях позбавлення волі чи повернулася з місць позбавлення волі була створена спеціалізована служба «Соціальний супровід молоді, яка перебуває у місцях позбавлення волі чи повернулася з місць позбавлення волі»[96].

На виконання Комплексної програми профілактики злочинності н а 2010 - 2011 роки, відповідно до угоди про співробітництво Державного центру соціальних служб для молоді з Державним департаментом України з питань виконання покарань від 17 червня 2003 р. та беручи до уваги спільний наказ Державного Департаменту України з питань виконання покарань, Міністерства внутрішніх справ України і Міністерства праці та соціальної політики України "Про порядок взаємодії органів і установ виконання покарань, територіальних органів внутрішніх справ та центрів зайнятості населення щодо надання особам, які звільнені від відбування покарання, допомоги в трудовому і побутовому влаштуванні, соціальній адаптації" оптимальною послідовністю дій фахівця центру соціальних служб для молоді, який опікуватиме неповнолітнього або молоду особу що повернулася з місць позбавлення волі, передбачає заочне вивчення ситуації, до початку особистого знайомства. Цьому сприяє чинний порядок співпраці ЦССМ і розділів Держдепартаменту виконання покарань, яким передбачено, що за місяць до звільнення у ЦССМ за місцем попередньої прописки молодої людини, яка звільнюється, надається інформація з місця позбавлення волі де майбутній клієнт відбуває покарання. На підставі цієї інформації соціальний працівник може починати підготовчу роботу [29, c.157].

На цьому етапі виникає потреба вивчити родину, куди повертається молода людина. Якщо ця людина нормальна, члени якої здебільшого ведуть соціально прийнятний спосіб життя, соціальний працівник може ознайомити членів сім'ї із законодавчою базою можливостей допомоги у вирішенні першочергових проблем з боку державних установ та організацій; вивчити можливості зайнятості клієнта (навчання, працевлаштування); вивчити поза сімейне соціальне оточення; за наявністю негативного соціального оточення, організувати співпрацю з правоохоронними органами з метою належної профілактики рецидиву; надіслати листа в установу де відбуває покарання клієнт, для інформування його щодо можливості співпраці, яка пропонується після повернення [84, c.164].

Якщо клієнта очікує асоціальна або неблагополучна сім'я — розпочинається робота з організації соціальної допомоги родині [29, c.156].

Особливо складна ситуація виникає у колишніх вихованців інтернатів, які не мають родини і житла. Адже для цієї категорії клієнтів необхідно шукати місце проживання (гуртожитки, кризові центри для певних категорій молоді, притулки громадських та релігійних організацій).

Діяльність служби спрямована на надання соціальних послуг неповнолітнім та молоді, що перебувають у закладах позбавлення волі, умовно засуджених, а також супровід тих громадян, які вже звільнилися. Основна мета — сприяння їх ресоціалізації, попередження рецидиву, психологічна та соціальна підтримка.

Профілактична робота центрів ССМ включає в себе й супровід неповнолітніх, які перебувають у місцях позбавлення волі чи повернулися з місць позбавлення волі. Основними формами роботи з цією категорією молоді є надання консультативних послуг, у тому числі членам сім'ї, проведення обстеження умов проживання, сприяння працевлаштуванню, здобуттю кваліфікації та перекваліфікації тощо. У місцях позбавлення волі надаються психологічні, юридичні, медичні та педагогічні консультації, які дають змогу отримати знання щодо збереження психічного та фізичного здоров'я, дотримання прав людини, розв'язати складні соціальні ситуації. Цікавою формою реалізації програм даного напрямку є просвітницько-консультативна робота. З метою профілактики розповсюдження шкідливих звичок організовуються та проводяться лекції, тренінги, групові та індивідуальні консультації з вихованцями ВК, також фахівці центру надають методичні поради, консультації педагогічним колективам ВК, допомагають у проведенні культурно-масових заходів [31, c.98].

На особливу увагу заслуговує метод освіти «рівний - рівному». У серпні 2000 року між Міністерством освіти і науки України та ПРООН/ЮНЕЙДС було підписано Угоду про співпрацю за програмою «Сприяння просвітницькій роботі «рівний - рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». Наказом Міністерства освіти і культури України програма впроваджена в загальноосвітніх навчальних закладах України [99].

Працювати за цією програмою мають право тільки спеціалісти (педагогитренери), які пройшли спеціальну підготовку. Навчання підлітків (підлітківінструкторів) проводиться у вигляді тренінгів у позаурочний час та під факультативної та гурткової роботи.

Поняття «освіта «рівний - рівному» базується на тому, що основну участь у поширенні знань бере сама молодь. Переваги цього методу освіти полягають у тому, що підліткове середовище є природним соціокультурним середовищем для однолітків, доступ до якого дорослих обмежено віком, соціальним статусом, мовою, стилями комунікації та ефективності впливів [72, c.45].

Починаючи з грудня 2006 року, в Україні за підтримки Швейцарського бюро співробітництва консорціумом з трьох організацій (Навчально-науковий інститут підготовки кадрів громадської безпеки та психологічної служби Київського Національного університету внутрішніх справ, ПО "Інститут проблем наркоманії та наркозлочинності", БО "Український Центр Порозуміння") впроваджується проект "Стратегії міліції щодо профілактики підліткової злочинності в Україні", який передбачає зміну підходів роботи кримінальної міліції у справах дітей і дільничних інспекторів міліції до роботи з дітьми, які перебувають у конфлікті із законом, та апробацію трирівневої моделі профілактики підліткової злочинності в громаді.

В усіх органах внутрішніх справ у 2009 році проводиться експеримент по впровадженню Програми щодо відновлення найкращих традицій проведення профілактичної роботи з дітьми, яка направлена на профілактику негативних явищ в підлітковому середовищі, запобіганню дитячій бездоглядності та формування у дітей здорового образу життя, а також налагодження партнерських відносин між працівниками органів внутрішніх справ та молодим поколінням нашої держави.

Реалізація передбачених програмою заходів буде сприяти стабілізації оперативної обстановки в дитячому середовищі, попередженню розповсюдження в підлітковому середовищі наркотичних речовин та психотропних засобів, формуванню у дітей правосвідомої поведінки та підвищенню рівня загальної культури. Завдяки заходам, які передбачені програмою, до кінця 2009 року в регіонах держави працівниками органів внутрішніх справ з різними категоріями дітей будуть проведені різноманітні лекції і семінари на правову тематику, профорієнтаційні зустрічі, спортивні змагання, оздоровлення у військово-спортивних таборах, організовані безкоштовні заняття у спортивних секціях, спортивних клубах ФСТ "Динамо", оновлено книжками бібліотеки дитячих закладів опіки, організовано відвідування пам'яток культури, музеїв та виставок [50, c.31].

Одним з важливих компонентів в профілактиці девіантної поведінки підлітків на вторинному рівні профілактики є розвиток і функціонування учнівського самоврядування. Т.Федорченко зазначає, що учнівське самоврядування відіграє значну роль у процесі духовного становлення особистості, засвоєння нею соціальних нормативів поведінки. З цієї точки зору, розвиток дитячого лідерства є також ефективним засобом попередження девіантної поведінки дітей та молоді [86, c.325]. У зв'язку з чим реалізація Програми буде сприяти налагодженню взаємодії з учнівським самоврядуванням зокрема у таких напрямках:

1. "Дозвілева діяльність":

- організація та проведення тематичних вечорів, свят, розважальних заходів;

- організація культпоходів в театри, кінотеатри, на виставки;

- організація змагань команд КВК, різноманітних конкурсів;

- організація зустрічей з цікавими людьми: художниками, письменниками, спортсменами, тощо;

2. "Діяльність у сфері соціально-правового захисту":

- проведення тренінгів, конференцій, конкурсів з вивчення Декларації прав дитини, Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН Про права дитини, Конституції України;

- інформування учнів про їхні права і обов'язки та необхідність їх дотримання;

- організація співпраці з соціальними службами для молоді.

3. Профорієнтаційна діяльність:

- відвідування органів внутрішніх справ їх структурних підрозділів:

- організація та проведення виставок "Освіта та кар'єра". Будуючи профілактичні стратегії в роботі з батьками, варто враховувати фактори ризику. За визначенням В. Оржеховської, таких факторів є декілька: соціально-економічний; соціально-педагогічний; соціально-психологічний; медико-біологічний [66, c.90].

Досягнення успіху корекційно-профілактичної роботи з сім'єю відбувається в результаті:

- усвідомлення батьками причин девіантної поведінки підлітка;

- нейтралізації впливу сімейних проблем на поведінку підлітка;

- паритетної участі всіх членів сім'ї в процесі корекції поведінки підлітка;

- чіткого виконання рекомендацій спеціалістів [33, c.89].

З 1998 року в Україні поширюєть програма Street law - „Практичне право". Основною групою адресатів Street law до цих пір були старшокласники, але існують також різновиди програми, направлені на різноманітне і широке коло осіб, як наприклад, учні молодших класів, студенти неюридичних факультетів, юнаки і дівчата, котрі перебувають у виховних і виправних закладах, ув'язнені і т.п.

Цю програму реалізує інформаційно-методичний центр „Дебати" за фінансової та організаційної підтримки багатьох міжнародних організацій, зокрема Міжнародного фонду „Відродження", USAID, COLP1, Інституту відкритого суспільства (США), ... та інших. За цей час було проведено інтенсивне навчання для бажаючих брати участь у програмі.

Сьогодні „Практичне право" презентоване командою авторів і кваліфікованих фахівців - тренерів, які мають відповідні міжнародні сертифікати і запроваджують програму в Україні.

"Практичне право" передбачає базу уроків, на яких застосовуються численні технології, педагогічні прийоми.

Зокрема, основними методами є:
S кожен учить кожного - тільки факти;
S метод "ажурної пилки";
S займи позицію;
S метод "прес";
S дебати;

S мозковий штурм;
S обігравання ролей і моделювання ситуацій;
S аналіз правової ситуації [47, c.15].

Досвід соціального виховання в країнах Європи та США.В країнах Західної Європи та США робота з дітьми «групи ризику», тобто, такий, в якій висока ймовірність здійснення протиправних дій, будується, як правило, на основі цілого ряду програм. Характерною рисою цих програм роботи з важкими дітьми та підлітками в країнах Заходу і США є її превентівний характер. Орієнтація на попереджувальні заходи грунтується на розумінні того, що чим більше часу проходить до моменту надання допомоги дитині в кризовій ситуації, тим складніше усунути наслідки [58, c.11].

В Німеччині діє загальнонаціональний Закон про допомогу молоді (1991 р.). Відповідно до цього закону допомогу молоді має носити превентивний характер. Відомствам у справах молоді наказувалося створювати відподні й в достатній кількості служби допомоги дітям і підліткам, які повинні бути диференційованими і розташованими в місці проживання дітей.

Ось деякі види допомоги дітям та молоді за Законом:

1. позашкільний навчання молоді;

2.залучення до спортивних організацій;

3. стимуляція розвитку в денний час;

4. педагогічна захист;

5. педагогічна консультація, соціальна робота з групами

6. служби соціально-педагогічної допомоги сім'ї;

7. виховання в інтернатах на додаток до сімейного виховання або замінює його;

8.інтенсивна соціально-педагогічна допомога підлітку та ін

У профілактиці правопорушень серед непов­нолітніх німецькі державні та громадські органі­зації використовують такі форми роботи, як екс­курсії до поліцейських дільниць, спортивні зма­гання за участю учнів, вчителів та поліцейських, методи-дискусії, конкурси з правової тематики тощо [13, c.15]. Діють проекти з організації доз­вілля неповнолітніх, у рамках яких відбувають­ся покази фільмів, дискотеки, заняття з навчан­ня гри на музичних інструментах [16, c.15]. Про­філактика правопорушень проводиться також і масовими методами: поширення інформаційних матеріалів, великих плакатів, кінопокази. Кон­сультування проводиться, так само як і в Україні, на стаціонарних пунктах або телефонічно. Про­те консультаційні пункти часто створюються за ініціативою та на базі поліцейських дільниць [39, c.28].

В одному з німецьких міст реалізовувався проект, метою якого було зменшення злочинності серед неповнолітніх. Для цього серед добро­вольців було відібрано людей, які пройшли по­переднє навчання. За підлітком, поведінка якого свідчила про можливість скоєння правопору­шення, було закріплено добровольця - «контак­тну особу». Підліток міг звернутися до «контакт­ної особи» за допомогою, обговорити пробле­ми, які виникають у школі чи вдома тощо [39, c.28].

Профілактика правопорушень відбувається також за методикою «рівний-рівному», коли самі неповнолітні отримують правову підготовку та проводять заходи для своїх однолітків, орга­нізовують їхнє дозвілля, здійснюють консульту­вання [74, c.19].

Діяльність молодіжних служб Великобританії базується на мультидисциплінарному підході та принципах партнерства. У робота у громаді у Великій Британії розглядається як кооперація всіх організацій громади з метою задоволення потреб клієнта та вирішення місцевих соціальних проблем. Відтак, постійними партнерами молодіжних служб є служба освіти, школи, поліція (команда по роботі з неповнолітніми правопорушниками, команда боротьби з наркотиками), неурядові організації.

Районні відділення молодіжної служби представлені молодіжними центрами, кожен з яких має не тільки свою назву, але і власні програми роботи з дітьми і молоддю.

Так, наприклад, у місті Бері було обладнано шість молодіжних центрів. В кожному з них є тренажерна зала, обладнана невеличка музична студія для запису аматорських пісень. Дизайн приміщень розробляють самі молоді люди: добирають кольори, роблять прикраси тощо.

Три рази на тиждень тут проходять молодіжні вечірки. Для участі у вечірці підлітки платять 50 пенсів. Молодь сама вирішує на що витратити ці кошти: на нові диски, апаратуру, спортивні знаряддя, канцтовари тощо.

Ввечері у центрі працює соковий бар, де підлітки-бармени готують безалкогольні коктейлі.

В цьому центрі діє кілька програм для дітей і молоді мікрорайону, серед яких програма для дітей які виключені з освітнього процесу, програма допомоги дітям у виконанні домашнього завдання, програма з формування впевненості у собі та розвитку творчого потенціалу, програма формування необхідних життєвих навичок, програма для молодих матерів.

В іншому молодіжному центрі Бері «Shatl» переважно проходить робота з молодими людьми схильними до протиправної поведінки. В цьому центрі також працює соковий бар, є спортзал, комп’ютерна кімната.

На базі центру діє міська служба пробації, яка організовує роботу з підлітками, що відбувають альтернативні форми покарань. У центрі працюють соціальний працівник, чотирі молодіжних працівника, які в минулому були поліцейськими, медична сестра. В центрі є спеціально обладнаний великий автобус, який щоденно чергує, на ньому бригада прцівників центру виїджає на повідомлення інших служб чи жителів міста, які повідомляють про скоєння підлітками протиправних вчинків. Працівники ценру вирішуєть проблему на місці або привозять підлітків до центру з метою з’ясування причин девіантної поведінки.

«Elton center» - центр, де функціонує молодіжна рада, діють творчі майстерні та туристичний гурток [58, c.13].

Програми та технології соціальної роботи з девіантною підлітками в Голландії. Правопорушення молоді в цій країні пов'язані, в основному, з некорінного населення. Соціальна робота з важкими дітьми та підлітками здійснюється по декількох програмам (проектам).

бродяжництвом під-паростків.

2.Проект Yoorkoming Thuisloosheid (VT) - робота за попередження втеч із інтернатів, а також конфліктних ситуацій, що виникають між співробітниками інтернату та його вихованців.

3. Проект Halt - робота з підлітками, що допустили дрібні крадіжки або акти вандалізму. Суть цього проекту полягає в тому, що підліткові, що вчинила правопорушення, пропонується відшкодувати матеріальний або моральну шкоду власною працею. Він може відмовитися, але в цьому випадку буде мати справу з місцевими органами правопорядку. Судимість у Голландії, як відомо, має серйозні соціальні наслідки, так як в цьому випадку виникають складнощі при вступі до вищого навчального закладу і на роботу.

4. Проект Stichting psychologisch pedagogisch instituut (PPI) - робота з учнями, що покинули або збираються кинути школу. Цей проект працює за наступними напрямками:

1) допомогу підліткам, які навчаються у звичайній школі, але втратили з нею всякі зв'язки;

2) допомогу підліткам, що не втратили зв'язку зі школою, але в наявності ознаки дезадаптації (Відставання в навчанні, високий рівень конфліктності);

3)спеціальна школа для підлітків, які внаслідок різних причин не можуть повернутися до регулярних занять у звичайній школі.

5. Проект Family First (FF) - робота з неблагополучними сім'ями, щодо яких органами влади вирішується питання про позбавлення батьківських прав.

6. Проект Home Video Training (HVT) - робота з поліпшення взаємин між її членами, допомогу у вирішенні проблем, пов'язаних з вихованням дітей.

7. Проект Nieuwe Perspectieven (NP) - робота з підлітками засудженими умовно. Основний контингент цього проекту - молоді люди у віці 14-25 років, які мають проблеми з органами правопорядку [68, c.112].

Соціальна робота з неповнолітніми правопорушниками і підлітками «групи ризику» у США. Всі установи, зрозуміло, відрізняються рівнем і характером послуг, але мають спільні риси, які притаманні всім типам програм даних установ. Основна мета полягає в створенні сприятливого взаємодії індивіда з навколишнім соціальної середовищем. Усі програми будуються на участі неповнолітнього у певних акціях і заходах з метою включення його у повсякденну діяльність.

В літературі виділяють три типи програм:

1.Базові програми поліції.

2. Базові програми шкіл.

3. Базові програми судів у справах про неповнолітніх.

Існує чотири типи виховних установ для неповнолітніх правопорушників , вони розрізняються за ступенем обмеження волі. До них відносяться:

1.школи по перевихованню;

2. молодіжні табори і ранчо;

3. закриті притулки та дитячі будинки;

4. центри цілодобового нагляду.

При відправці в той або інша установа враховується багато різних факторів, наприклад-заходів, споживання алкоголю або наркотичних речовин, сімейні обставини.У ряді випадків перед відправленням проводиться психіатричне обстеження в спеціалізованому діагностичному центрі для неповнолітніх.

З усього сказаного можна виділити те спільне, що характеризує соціальну роботу з важкими підлітками в різних країнах:

1. робота має профілактичну спрямованість;

2. робота провадиться за місцем проживання підлітків (у громаді);

3. робота здійснюється на основі програм, які спрямовані на певну групу підлітків;

4. робота здійснюється різними фахівцями, координує свою діяльність;

5. професійної базою, на яку спираються соціальні працівники, є розширену мережу соціальних служб, розташованих у общині [71, c.213].



Читайте також:

  1. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  2. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  3. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Адміністративне судочинство в Україні
  8. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  9. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ
  10. АНАЛІЗ І ПРОФІЛАКТИКА ПРОФЗАХВОРЮВАНЬ ТА ВИРОБНИЧОГО ТРАВМАТИЗМУ
  11. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 2104

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технолії здійснення третинної профілактики правопорушень | Завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.