МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Рівносильність нерівностейОзначення. Дві нерівності називаються рівносильними, якщо їх множини розв’язків рівні. Наприклад, нерівності і рівносильні, бо їх множини розв’язків рівні і є числовим проміжком . Теореми про рівносильність нерівностей схожі з теоремами про рівносильність рівнянь, і доведення їх аналогічне до доведення теореми 1 рівносильності рівнянь. Теорема 3. Нехай нерівність f (х) > g (x) задана на множині Х і h (х) – вираз, який визначений на тій же множині Х. Тоді нерівність і дана нерівність f (х) > g (x) рівносильні. Теорема 4. Нехай нерівність f (х) > g (x) задана на множині Х і h (х) – вираз, який визначений на тій же множині Х і для всіх значень х з множини Х . Тоді нерівність і дана нерівність рівносильні на множині Х. Теорема 5. Нехай нерівність f (х) > g (x) задана на множині Х і h (х) – вираз, який визначений на тій же множині Х і для всіх значень х з множини Х . Тоді нерівність і дана нерівність рівносильні на множині Х. При розв’язуванні нерівностей з однією змінною першого степеня використовують наслідки з теорем про рівносильність нерівностей. Наслідки з теорем про рівносильність нерівностей До теореми 3 1. Якщо до обох частин нерівності додати одне й те саме число, то дістанемо нерівність, рівносильну даній. 2. Якщо в нерівності перенести доданок з однієї частини в другу, змінивши його знак на протилежний, то дістанемо нерівність, рівносильну даній. До теореми 4 Якщо обидві частини нерівності помножити (або поділити) на одне і те саме додатне число, то дістанемо нерівність, рівносильну даній. До теореми 5 Якщо обидві частини нерівності помножити (або поділити) на одне і те саме від’ємне число і знак нерівності змінити на протилежний, то дістанемо нерівність, рівносильну даній. Наприклад. 1. Розв’яжемо нерівність: а) Перенесемо доданок 2х у ліву частину нерівності, а доданок 5 у праву, змінивши їх знаки на протилежні: За наслідком 2 з теореми 3 дістанемо нерівність, рівносильну даній. б) Виконаємо тотожне перетворення – зведемо подібні: Дістали нерівність, рівносильну попередній, а отже і даній. в) Поділимо ліву і праву частини нерівності на число 2: За наслідком з теореми 4 дістанемо нерівність, рівносильну попередній, отже і даній. Отже, розв’язком нерівності є проміжок
2. Розв’яжемо нерівність: Розв’язання. Отже, множиною розв’язків нерівності є проміжок
У початкових класах розглядаються лише найпростіші нерівності. Вони розв’язуються такими способами: методом підбору; на основі залежностей між компонентами та результатом дій; зведенням нерівності до рівності. Наприклад. При яких значеннях букви а правильна нерівність . Міркуємо так: зводимо до рівності, рівняння перетворюється у правильну рівність при . Щоб сума була менше 90, потрібно взяти (якщо один доданок сталий, а другий зменшити, то і сума зменшиться). Отже, на множині цілих невід’ємних чисел множиною розв’язків нерівності є множина .
Читайте також:
|
||||||||||||||
|