Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Experimenting with Lines

LINE QUALITY

Zigzag

Curved

Diagonal

Vertical

Horizontal

KINDS OF LINE

Unit.7. Line

Закріплення попередніх знань. Лінія

Ex. 1. Прочитайте та перекладіть текст:

 

It might be said that all art begins with a line. You see lines everywhere in your daily life. As you ride in a car along a highway, the edges of the road straight ahead of you form two lines that meet in the distance. The edge of each wall of your classroom is a line. So are the curves that make up the letter s.

To the artist, a lineis the path of a dot through space. In this lesson, you will learnabout different kinds of lines. You will seehow these lines can be used to suggest specificfeelings and ideas.

By definition, every line goes somewhere. A line may “travel” up, down, or across. It may move at an angle, or it may curve back on itself. Each type of line carries a different message to the viewer.

There are five main kinds of line: horizontal, vertical, diagonal, curved, and zigzag.

Horizontal lines run from side to side. Lines of this type seem to be at rest. They may suggest peace and quiet. Think of the line of a calm lake where the water meets the sky

(Figure 7–1).

 


Vertical lines run up and down. They never lean. Lines of this type seem to be standing at attention. Artists use vertical lines to show strength and permanence.

Picture the soaring lines of a skyscraper (Figure 7–2).


Diagonal lines are straight lines that slant. Lines of this type suggest a sense of movement and excitement. They seem to be rising or falling. Diagonal lines are used to give a sense of movement.


Curved lines arelines that changedirection little bylittle. Wiggly linesare made up of twoor more curves. Spirals and circles also begin with curved lines. Like diagonals, curved lines express movement, but in a more graceful way (Figure 7–3).



Zigzag lines are formed by joining several diagonals that move in different directions.

The diagonals form sharp angles that make lines change direction suddenly. Zigzag lines create confusion. They suggest action or nervous excitement (Figure 7–4).


 

Think about the crease in a pair of freshly ironed trousers. Would you describe this

“line” as smooth or rough? How about a line made with chalk? Smoothness, roughness, thickness, and thinness each represent a different line quality.This quality is the unique character of any line.

How a line appears depends on several factors. These include:

The tool used. Acrayon produces a slightly ragged line. Apaintbrush dipped in ink produces a line that narrows and trails off.

The pressure of the artist’s hand. Pressing down on a tool creates a thicker line.

Using less pressure creates a thinner line. How would you describe the quality of

the lines in Figure 7–5?Are the lines smooth or rough? Are they thick or thin?


Vincent van Gogh. Corner of a Park at Arles (Tree in a Meadow). 1889. Reed pen and black ink overcharcoal. 49.3 _ 61.3 cm (193⁄5 _ 24_). The ArtInstitute of Chicago, Chicago, Illinois. Gift ofTiffany and Margaret Blake, 1945.3.


 

Ex. 2. Опишіть картину та проаналізуйте види ліній які використав художник (Figure 7–5).

Ex. 3. Складіть діалог за темою.

Домашнє завдання:

Ex. 4. Вивчити види ліній.

Ex. 5. Виконати практичне завдання:

Demonstrate technical skills.Start developing your art skills by using a variety of art tools. These might include pencil, marker, brush and ink, chalk, and crayon. Practice using the tools to draw lines. Notice the quality of line each tool produces. Try drawing lines that express different feelings. These might include joy, fear, anger, and excitement. Share your lines with classmates.

Питання для самоконтролю:

1.Name the five directions a line can take.

2.Tell how each of the line types can make a viewer feel or react.

3.What is line quality?


Читайте також:

  1. Map of disciplines interfacing with Translation Studies




Переглядів: 559

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Texture | Monochromatic

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.