Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні концепції розвитку енергетичних засобів і їх короткий аналіз.

Лекція 4 Класифікація і технологічні властивості енергетичних засобів

 

1 Актуальність та роль знань основ теорії нових енергетичних засобів і агрегатів на їх основі у підготовці інженерів-механіків сільського господарства.

2 Основні концепції розвитку енергетичних засобів і їх короткий аналіз.

3 Перспективи застосування мобільних енергетичних засобів з колісною формулою 4К4.

4. Те­х­но­ло­гі­ч­ні вла­с­ти­во­с­ті но­вих ене­р­ге­ти­ч­них за­со­бів.

5. Си­с­те­ми ві­д­бо­ру по­ту­ж­но­с­ті і при­во­ду сі­ль­сь­ко­го­с­пода­р­сь­ких ма­шин.

 

1 Актуальність та роль знань основ теорії нових енергетичних засобів

За останні роки теорія і практика вітчизняного та світового тракторобудування поповнилася принципово новими розробками. Запропоновані та всебічно перевірені нові підходи до створення техніки найкращим чином відповідають сучасним вимогам, сприяючи вирішенню базових проблем механізації польових робіт.

В області технології - це значне підвищення продуктивності МТА, універсальності та зайнятості на протязі року енергетичних засобів і сільськогосподарських машин, а також зменшення ущільнюючого впливу на грунт.

У сфері підвищення технічного рівня техніки - зниження матеріалоємності, питомих витрат палива і вартості машини на одиницю виконаної роботи, підвищення уніфікації тощо.

В напрямку задоволення цих вимог можливості МТА на базі сучасних тракторів практично вичерпані:

- ріст маси і потужності тракторів не визиває адекватного підвищення продуктивності праці;

- використання вузькоспеціалізованих самохідних машин та комбайнів знаходиться у глибокому протиріччі з ресурсозберігаючим напрямком розвитку технологій с.-г. виробництва із-за низького рівня універсальності та малого їх завантаження на протязі року.

Практичні шляхи розв’язку цих проблем викладені у багатьох монографіях, наукових статтях тощо. Проте в підручниках та навчальних посібниках для студентів таких матеріалів поки що немає. В той же час, як бачимо, необхідність у цьому назріла як внаслідок завершеності, так і актуальності багатьох нових розробок. Суттєва роль останніх у суспільному виробництві зобов’язує інженера сільськогосподарського профілю добре освоїти їх концептуальні, конструктивні, технологічні та інші основи. Тим більше, що теорія нових енергетичних засобів не завжди і не у всьому укладається в теорію трактора.

 

Основні концепції розвитку енергетичних засобів і їх короткий аналіз.

 

Першочерговою задачею при вивченні нового курсу є чітке розуміння концептуальних положень розвитку мобільної енергетики сільськогосподарського призначення. Прогнозування шляхів їх зародження та удосконалення показало [1], що кожне з енергетичних засобів (ЕЗ) повинне пройти три стадії (рис.).

Рис.1.1-Основні концепції розвитку енергетичних засобів:

(———) - тягова;

(000) - тягово-енергетична;

(. . . . . . .) - енергетична;

ТС - тяговий засіб;

ТЭС - тягово-енергетичний засіб;

СЭС - стаціонарний енергетичний засіб.

 

Нині удосконалення та розвиток ЕЗ проходить у відповідності з тяговою концепцією по логістичній кривій. Маса (Мт) енергетичного засобу та потужність його двигуна (Ne) погоджені таким чином, що Ne може бути повністю реалізована через тягове зусилля ЕЗ. Таким чином, потужність двигуна енергетичного засобу і його експлуатаційна маса пов’язані жорсткою параметричною залежністю, і їх відношення є практично сталим:

Ne/Мт = const. (1)

Різні ділянки логісти відображають стан розвитку даної концепції енергетичного засобу. Відрізок часу, що відповідає останній ділянці першої логісти і першій ділянці другої логісти, характеризує завершення тягової і зародження нової тягово - енергетичної концепції ЕЗ, для якої

Ne/Мт = var.

У цьому випадку кожна із частин енергетичного засобу (технологічна та енергетична) може розвиватися у відповідності з висунутими до неї вимогами, не вступаючи в протиріччя з іншою і не погіршуючи, а покращуючи загальні показники МТА.

Теоретично можна необмежено збільшувати масу технологічної частини енергетичного засобу (або агрегату) і зменшувати масу енергетичної частини при одночасному підвищенні потужності двигуна. В створенні тягового зусилля буде приймати участь маса всього агрегату, включаючи технологічну частину, обладнану необхідною кількістю коліс з приводом від “легкого”, але потужного енергетичного модуля.

Таким чином, у відповідності з тягово-енергетичною концепцією розвитку (друга логіста, див. рис.) маса останнього повинна зменшуватися, а його енергонасиченість - збільшуватися. Але таку тенденцію неможливо реалізувати в рамці існуючої тягової концепції ЕЗ, оскільки для цього потрібно було б порушити співвідношення (1).

Потужність двигуна ЕЗ тягово-енергетичної концепції ніколи, навіть при повному баластуванні, не може бути реалізоване через його тягове зусилля. Такий енергетичний засіб завжди буде мати “надлишкову” потужність, а тому суть його створення полягає у розробці способу ефективного використання Ne у технологічному варіанті.

Розвиток конструкції ЕЗ по другій логісті в заключній фазі буде характеризуватися значною перевагою енергетичних функцій, тобто він буде перетворюватися в мобільну енергетичну станцію.

Подальший розвиток енергетичних функцій ЕЗ приведе в кінцевому рахунку до поступової втрати його мобільності. Тому на кінцевій ділянці другої логісти буде здійснюватися згасання мобільності ЕЗ і поступове перетворення його в стаціонарний енергетичний засіб (СЕС). Процес появи і створення СЕС буде характеризуватися третьою логістою (рис.).

Кожна із розглянутих концепцій потребує розробки своєї системи агрегатування, для того щоб найефективніше використовувати потужність двигуна у технологічному варіанті. Тому при формуванні концепції енергетичного засобу майбутнього доцільно мати на увазі не тільки черговий етап його розвитку, але і наступний за ним. Наприклад, принципову прийнятність СЕС слід намагатися забезпечити уже на стадії створення ЕЗ тягово - енергетичної концепції.

Слід відзначити, що новим енергозасобам притаманні більш широкі функціональні властивості, які, в свою чергу, повністю визначаються вимогами технологічного процесу, що здійснюється тим або іншим МТА. Основними такими вимогами є висока продуктивність і агротехнічна якість виконуємої операції при низькій питомій собівартості роботи.

Продуктивність залежить від номінального тягового зусилля енергетичного засобу, потужності двигуна, агрегатуємості ЕЗ з сільськогосподарськими машинами і знаряддями, спроможність нести деякий запас технологічного матеріалу. Важливу роль відіграють керованість і стійкість руху, маневреність тощо.

Агротехнічні властивості енергетичних засобів визначаються мірою шкідливого впливу їх рушіїв на грунт і пошкодження культурних рослин, особливо при міжрядному обробітку.

Зазначені вимоги регламентують такі основні показники мобільних енергетичних засобів, як:

- основні параметри (маса ЕЗ і потужність двигуна);

- компоновочна схема та розподіл маси по мостах ЕЗ;

- відповідність основних агрегатів ЕЗ (трансмісія, шасі тощо) його технологічному призначенню;

- оснащеність енергетичного засобу технологічним обладнанням.

Якщо співвіднести між собою вимоги технологічного процесу і перераховані вище показники ЕЗ, то можна зробити висновок про міру його технологічності. Тому предметом вивчення даного курсу теорії нових енергетичних засобів є аналіз їх показників на відповідність вимогам технологій сільськогосподарського виробництва.

Методична особливість курсу полягає в тому, що кожен із нових енергетичних засобів розглядається як елемент енерготехнологічного комплексу. Саме такий підхід дозволяє виявити роль енергетичного засобу в технологічному процесі, чітко визначити його відповідність своєму функціональному призначенню, а також більш чітко сформулювати експлуатаційні вимоги як до його конструкції, так і до конструкції агрегатованих з ним сільськогосподарських машин і знарядь.


Читайте також:

  1. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. II. Основні засоби
  5. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  10. SWOT-аналіз.
  11. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  12. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.




Переглядів: 1598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЧАСТЬ III. ГОСУДАРСТВЕННОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ОХРАНЫ ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЫ И ПРИРОДОПОЛЬЗОВАНИЯ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.