МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Українське питанняПодії революції 1905-1907 рр. Революція 1905-1907 рр. Партії Культура України наприкінці Хіхв. "Срібне століття" (1861-1914рр.) - час розквіту літератури, мистецтва, відкриттів про область точних наук, техніки. Утвір: збільшилася кількість земських шкіл, середніх навчальних закладів; підвищився професійний рівень учителів, викладачів; в 1878г. був відкритий доступ в університети жінкам. Наука: проведені дослідження з механіки, математики, геометрії, металознавстві, машинобудуванню й ін.; початі роботи із загальної хімії; проведені дослідження з аеродинаміки; значні внески в медицину (О. Зразків, Н. Стражеско); вийшли 4 тому "Словника укр. яз." Б. Грінченко; виданий тритомник "Укрукр.. граматика" А. Кримського; і т.д. Література: розквіт укр. новели; високого рівня досяглася творчість А. Олеся, В. Шашкевича, І. Франко й ін. Архітектура: формується укр. нац. стиль; подальший розвиток одержав мистецтво архітекторів, що працюють у класичному стилі (П. Алешин, В. Осьмах). Музика й театр: становлення укр. нац. музики (Н. Лисенко, С. Гулак- Артемівський) РУП - керівники громад: відстоювали соціальні інтереси селян, які є основою націй. УНП - Н. Михновский - юрист: створення незалежного укр. гос-ва. "Спилка" - М. Меленевский- Баск, А. Скоропис- Йолтуховский - студенти. УДП - Е. Чикаленко, А. Лотоцкий - суспільні діячі: буржуазно-ліберальні реформи, автономія України в складі Російської імперії. УРП - Б. Грінченко, С. Ефримов - письменники: буржуазно-ліберальні реформи, автономія України в складі Російської імперії. Причини: протиріччя між, що бурхливо розвивається капіталізмом і найсильнішими пережитками феодалізму (абсолютна монархія й поміщицьке землеволодіння); важке положення робітників, низька з/п, більша тривалість робочого дня, масове безробіття; тяжкі умови життя селян, мало землі; національні гніт, українці були не мають змоги вчити дітей грамоті рідною мовою.Мети: революція покликана була ліквідувати царське самодержавство; ліквідувати поміщицьке землеволодіння; поліпшити матеріальне становище робітників і селян; розв'язати нац. питання. Характер: буржуазно-демократичний. Рушійні сили: робітники, селяни, дрібна буржуазії, радикально настроєна інтелігенція. Революція почалася трагічними подіями 9.01.1905г. - "кривава неділя". У цей день цар Микола II наказав розстріляти мирну демократію, що викликало обурення по всій Російській імперії. У червні 1905 року в Одесі спалахнуло повстання матросів на броненосці Потьомкіна. У жовтні 1905 року почалася загальна політична атака. 17.10.1905 року цар змушений був видати монифест, у якім проголошувалися політичні волі: слова, печатки, зборах, організацій. Совісті, недоторканності особистостей, цар обіцяв скликати Російський парламент - гос. думу. Революція сприяла підйому національного руху України. Завдяки революції була створена укр. преса, у період революції на укр. яз. видавалося 25 газет і журналів. У містах була розгорнута мережа культурно-просвітніх організацій "Просвитапросвета,просвира". У багатьох містах виникли ради робочих депутатів. В Україні були створені профспілки. Більшим досягненням революції було створення державної думи. Українське питання у вузькім розумінні - це питання про місце й ролі українського фактора у внутрішньому житті держави, до складу яких входять українські землі, у широкому - це питання про умови й механізмі возз'єднання українських земель і створення власної української державності. Суть українського питання для українців: побудова незалежної української держави, для чого необхідно було досягтися соборності земель, тобто зібрати воєдино Україну, що перебуває в складі 2х. імперії. Для Німеччини й Австро-Угорщині: засіб ослаблення військово-політичної сили Росії. Для Росії: перешкода для приєднання Галичини до споконвіку російських земель.
Читайте також:
|
||||||||
|