Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






The Evolution of English Grammars

In the development of English grammars there have been several grammars: prescientific normative (from the XVI-th century till the beginning of the XX - th century) grammar; 2. scientific explanatory grammar.(from the turn-of-the century up to the middle of the 20th century) .

Prescriptive Normative grammars prescribed and proscribed. They prohibited wrong, improper constructions and forms. They set up (postulated) standards of correctness. They made use of the rules of ancient Latin grammars which served as a model for almost all European grammars. They used the same terminology and distinguished the same word classes: nouns, verbs, adjectives, adverbs, etc.

1891 can be counted as the beginning of the classical scientific grammar, which is represented by the names of Henry Sweet and Otto Jespersen (1860-1943), The Great Dane. My Fair Lady, There is a motion-picture musical My Fair Lady about a linguist who wagers that he can transform the diction of a Cockney-accented flower seller to that of an upper-class lady, from the play Pygmalion by George Bernard Shaw. Professor Henry Sweet served as the prototype for B. Shaw’s Professor Higgins . Scientific grammars did not proscribe anything. That was a new approach. This grammar defined general grammatical categories. It anticipated Ferdinand de Saussure’s synchronic approach. It proposed new techniques of linguistic description.

The epoch of these scholars is now called Traditional grammar.

The XX th Century Linguistic Schools

Traditional grammar is criticized by newer grammars for: 1. its obscuring (ignoring) language itself as an intra-linguistic phenomenon; 2.its focusing on logical and psychological (extra-linguistic) considerations; that is, for its being meaning-oriented; 3. its being atomistic.

Newer grammars of the XX century came to describe language as a system. This approach was initiated by Ferdinand de Saussure (1857-1913), a Swiss linguist, a pioneer in structuralism and semiotics. He profoundly contributed to the theoretical foundations of language studies. His great work “The General Course of Linguistics” (1916) is the starting point for the XX th century linguistics.

The most important structural and semiotic postulates which underlie the leading linguistic theories of the XX th century:

1. Language is a social phenomenon;

2. Language is a structured system of linguistic signs, which are interdependent and interconnected.

3. Language has two aspects: the system of language “la langue” and the actual linguistic behaviour or manifestation of this system “la parole” (speech). The system of language is a paradigmatic, vertical aspect. A paradigm is a vertical set of all possible forms of a word ( a girl, girls, a girl’s hat, girls’ hats). The relations between these forms are invariable. Speech is a horizontal linear syntagmatic aspect of language. A syntagm is a linear sequence of elements (He disliked the enthusiasms of American girls).. The relations wthin a syntagm are variable. Paradigmatic relations are based on substitution, syntagmatic relations are based on co-occurrence (совместная встречаемость.)

4. A study of language (la langue) can be diachronic or historical, focusing on historic change or synchronic (descriptive) treating language as a self-contained system at a given moment of its existence. F. De Saussure preferred the synchronic descriptive approach to the historic study of language.

5. A linguistic sign is bilateral, that is, it has two aspects: form and meaning. The relations between them are asymmetrical.

6. Language is a system, the elements of which are related by means of similarities and differences, i.e. (id est lat. – то есть) oppositions. We find oppositions on all linguistic levels. So, language can be studied on the basis of oppositions. On the phonological level: long vowels are opposed to short vowels, voiced consonants are opposed to voiceless consonants. On the morphological level: the plural number of nouns is opposed to the singular On the syntactical level: composite sentences are opposed to simple ones. On the lexico-semantic level words are opposed to each other: male:: female; man :: woman; God :: Satan, angel :: devil, etc.

F. de Saussure revolutionised linguistics. He introduced structuralism as a method of analysis which was broadly used in the XXth century humanities (linguistics, literary studies, sociology, philosophy), arts, etc.

The ideas of F. de Saussure affected highly the Prague linguistic school, which created functional linguistics. Under his influence American linguists introduced Structural descriptive grammar, Transformational and Transformational generative grammar.


Читайте також:

  1. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  2. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  3. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  4. C. Evolution of textile production
  5. Changes of Short Vowels in Early New English
  6. Changes of Stressed Vowels in Early Old English
  7. Changes of Unstressed Vowels in Early Old English
  8. CLASSIFICATIONS OF ENGLISH COMPOUNDS
  9. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.
  10. Darwin and evolution
  11. Decay of Noun Declensions in Early Middle English
  12. Declension of Adjectives in Late Middle English




Переглядів: 710

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАТВЕРДЖУЮ | Prague Linguistic School (Functional Linguistics)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.