Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Графічні ілюстрації цифрового матеріалу.

Графічні ілюстрації цифрового матеріалу, їх дидактичні функції. Графіки та діаграми, їх види. Прийоми роботи з графіками та діаграмами в процесі вивчення курсу.

Викладання економічної географії немислиме без залучення цифрового матеріалу, кількісних показників і характеристик. Але неприпустиме зведення його застосування до простого заучування цифр, які довго в пам’яті не затримаються. Набагато важливіше використати цей матеріал для виведення певних закономірностей, формулювання висновків, які базуються на вмінні аналізувати числовий матеріал.

Функції графічних зображень цифрового матеріалу:

Ø графічні ілюстрації забезпечують наочність навчання, що відповідає одному з головних дидактичних принципів навчання;

Ø формують живе, конкретне уявлення про кількісні показники;

Ø викликають інтерес учнів, привертають їх увагу,;

Ø допомагають засвоєнню та запам’ятовуванню матеріалу;

Ø допомагають встановити зв’язки між величинами;

Ø дозволяють економити час, так як необхідні висновки з статистичних даних сприймаються на зір та швидко усвідомлюються;

Ø вміння і навички учнів в роботі з графічним матеріалом мають велике практичне значення в подальшому житті, що важливо з позицій компетентісного підходу до навчання, який останнім часом набирає обертів.

При роботі з графічними ілюстраціями статистичного матеріалу реалізуються міжпредметні зв’язки географії з математикою. Але часто вчителю географії доводиться вчити дітей основним правилам побудови та анаоізу графіків та діаграм. Принципи та методи створення графічних зображень статистичного матеріалу суспільна географія запозичує у статистики. Але ці статистичні методи, заломлюючись на географічній основі, набувають іншої специфіки – вони завжди повинні бути географічними і „прив’язаними” до карти.

Основними типами графічних ілюстрацій в економічній географії є графіки та діаграми. В суспільній географії вони використовуються в таких випадках:

1. для порівняння об’єктів за величиною (площ, довжини, об’ємів тощо);

2. для ілюстрування кількісних і якісних змін в часі (наприклад, динаміки кількості населення чи зміни статево-віклвої структури населенн тощо);

3. для порівняння структури явищ і об’єктів в їх кількісному виразі (наприклад, питома вага різних етнічних груп населення від загальної кількості населення країни);

4. групування об’єктів за тими чи іншими ознаками (наприклад, за густотою населення).

Графіки найчастіше застосовують для ілюстрації процесу розвитку, показу змін в часі.

Діаграми – для порівняння величин, структури, аналізу інших кількісних показників.

Таким чином, вчитель має визначити тип графічної ілюстрації, яку він буде застосовувати, виходячи зі змісту матеріалу та мети, яку він ставить перед учнями.

Графіки (лінійні діаграми)

Графіки складаються на основі цифрового матеріалу, поданого в таблицях, що мітсять такі графи:

Ø об’єкти;

Ø кількісні характеристики.

Графік складається з:

1. Вісь координат зі шкалою

2. Координатна сітка

3. графічний образ

4. експлікація.

Прийом побудови графіка має такі етапи:

1. підготовка до складання (розуміння значення графіка, пошук статистичного матеріалу, вибір форми графічної побудови)

2. побудова та оформлення (визначення розміру, масштабу, розмітка олівцем шкали, кінцевий результат)

3. аналіз(з’ясування за допомогою графіка тенденцій в розвитку того чи іншого явища)

 


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. IV. Вивчення нового матеріалу.
  3. IV. Вивчення нового матеріалу.
  4. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  5. V. Вивчення нового матеріалу.
  6. Біографічні відомості
  7. Біостратиграфічні методи визначення віку порід
  8. Блок 1. Соціально-демографічні та міграційні процеси.
  9. Великі географічні відкриття і первісне нагромадження капіталу
  10. Великі географічні відкриття та їхній вплив на економічний розвиток Європи
  11. Вимоги до методів цифрового кодування
  12. Властивості піногуми, як конструкційного матеріалу.




Переглядів: 1033

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота зі статистичними матеріалами. | Лекційно-семінарська система навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.