Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення системи і підсистеми. Складні системи

Під системою взагалі розуміється сукупність будь-яким способом виокремлених з іншого світу реальних або віртуальних об'єктів (елементів). Наприклад, залізничний транспорт або весь транспорт.

Для системи характерні наступні властивості:

а) задані зв'язки, що існують між елементами системи;

б) кожен елемент усередині системи вважається неподільним;

в) з навколишнім середовищем система взаємодіє як єдине ціле.

Часто також використовується інше визначення, коли систему розуміють як комплекс функціонально взаємопов’язаних елементів.

Під великою системою розуміється колектив людей з ієрархічною структурою організації і складними взаємозв'язками, що цілеспрямовано взаємодіє із системою технічних засобів в умовах прояву випадкових факторів. Головними відмінними рисами великої системи є: цілеспрямований характер з наявністю мети функціонування; наявність частин, які виділяються, – підсистем; імовірнісний характер її взаємодії з зовнішнім середовищем.

Підсистеми великої системи в свою чергу можуть бути великими системами, що також можна поділити на відповідні підсистеми і так далі.

Кожна підсистема будь-якого рівня має деякі певні, найбільш істотні риси, у силу яких вона є частиною системи більш високого рівня.

Сучасне виробництво характеризується поділом праці і розподілом функцій між підсистемами. Унаслідок цього при розв’язанні тих самих завдань різні підсистеми підприємств переслідують свої цілі. Приклад – залізниця, яка має декілька служб та інших спеціалізованих підрозділів.

Оптимізація функціонування однієї підсистеми може ускладнити функціонування інших, а в підсумку мають бути враховані інтереси всієї системи. Тобто традиційний метод вивчення цілого шляхом аналізу частин і наступного об'єднання їхніх властивостей непридатний стосовно більшості систем.

У цих умовах основним науковим принципом аналізу і синтезу великих систем стає системний підхід, що полягає у взаємопов’язаному розгляді всіх елементів (підсистем великої системи).

 


Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. POS-системи




Переглядів: 800

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про системний підхід та методи системного аналізу | Використання принципів системного підходу до управління і розвитку залізничної транспортної мережі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.