Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Види творів

Особливості роботи з розвитку зв'язного мовлення

Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти освітня галузь "Мови і література", зокрема навчальний предмет "Українська мова" будується за трьома змістовими лініями: комунікативною, лінгвістичною (мовною), лінгвоукраїнознавчою. Комунікативна змістова лінія, що і основною, передбачає розвиток усного і писемного мовлення учнів, формування вмінь користуватися мовою як засобом спілкування й пізнання.

Психолого-педагогічні дослідження дозволяють стверджувати, що до 6-7 років у дитини вже сформована готовність зв'язно говорити на задану тему, але без належної системної роботи вона не оволодіє мовою як плануючою, пізнавальною функцією.

Починаючи з першого класу, учні здатні розуміти текст, бачити і визначати його ознаки, правила побудови, поєднувати частини. Тому, формуючи систему роботи з розвитку зв'язного мовлення, зокрема, роботу з твором, педагог повинен враховувати набутий життєвий досвід школяра.

Підготовка до написання твору складається із розгалуженої системи вправ та завдань, які дозволяють навчити дитину оцінити описуване явище, дібрати лексичний матеріал до його опису, висловити узагальнену думку.

Твір — це творча робота. Вона потребує окреслення особистісного ставлення до теми. Вибір слів, встановлення зв'язків між ними, відбір матеріалу тощо вимагає від школяра величезних сил і натхнення.

Коли дитина готується до написання твору, вона вчиться:

1) розуміти тему;

2) накопичувати необхідний матеріал;

3) аналізувати дібрану лексику;

4) складати план;

5) орфографічне і каліграфічне записувати текст.

У методичній літературі існує кілька класифікацій учнівських творів. Зокрема, М.Р. Львов пропонує наступну класифікацію.

1. За джерелом добору матеріалу: пережите, побачене, почуте самими учнями; на матеріалі
праці, екскурсії, спостережень, походів, ігор; на книжному матеріалі; за картинами, фільмами;
змішаний матеріал.

2. За способом виконання — усні і письмові.



Интернет реклама УБС

3. За ступенем самостійності — колективні, напівсамостійні, самостійні.

4. За типами мовлення — твір-розповідь, твір-опис, твір-роздум.

5. За стилем мовлення — твори художнього, офіційно-ділового, публіцистичного стилів.
Перші — це оповідання про ту чи іншу подію, опис природи. Другі І треті — це записи за
спостереженнями, плани-пояснення, ділові описи.

Отже, у педагогічній діяльності вчитель може використовувати розмаїття різновидів письмових робіт. Педагог повинен глибоко і чітко усвідомити навчальні завдання мовної освіти, спрямовані на формування умінь школярів складати твори різного характеру.


Читайте також:

  1. Бернська конвенція про охорону літературних і художніх творів
  2. Бернська конвенція про охорону літературних і художніх творів 1886 р.
  3. В Харкові відбулася перша персональна виставка творів художника, на якій було виставлено 120 творів.
  4. Вільне використання творів.
  5. Допоміжні механізми затворів.
  6. Закон № 1587 – Закон України «Про розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп'ютерних програм, баз даних» від 23.03.2000 р. № 1587-III.
  7. Особливість і значення міфологічних творів
  8. Особливості виразного читання поетичних творів
  9. Особливості перекладу прозових творів.
  10. При конспектуванні треба вказувати назви основних творів мислителів.
  11. Призначення, вимоги та склад артилерійських затворів.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У ВИСЛОВЛЮВАННЯХ РІЗНИК ВИДІВ | Аспекти роботи над зв'язним мовленням

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.