МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Крива байдужості та її властивостіПлан Тема 3. Ординалістська теорія поведінки споживача Мета: розкрити механізм визначення стану рівноваги споживача з позицій ординалістської теорії поведінки споживача
1. Крива байдужості та її властивості 2. Стан рівноваги споживача 3. Основні види кривих байдужості 4. Кутова рівновага: сутність та основні види
Література: [1, с. 70-74, 78-83], [2, с. 48-49; 51-54; 56-58], [3, с. 39-43], [4, с. 127-130; 131-132], [5, с. 66-75, 79-92], [6, с. 94-99; 112-120; 124-129; 132-139]
В основі ординалістського підходу лежать такі умови, за яких споживач надає перевагу товарам та послугам. Система переваг споживача включає: 1. Здібність до ранжування альтернатив Це здібність людей ранжувати альтернативні комбінації товарів та послуг у тому порядку, який характеризує різний рівень задоволення від їх споживання. Якщо є дві альтернативи, споживач може віддати перевагу одній з них, або не розрізняти їх між собою. 2. Транзитивність потреб споживача Це послідовність задоволення потреб, певний логічний зв’язок між різними ступенями задоволення потреб. Якщо споживач віддає перевагу набору А перед набором В, а набору В перед набором С, це означає, що набір А має перевагу перед набором С. Транзитивність означає узгодженість у відданні переваги. 3. Ненасичуваність – більша кількість товару має перевагу над меншою. Споживач завжди захоче отримати більшу кількість товару, а не меншу, якщо товари якісні. Потреби в товарах та послугах не можуть бути цілком насиченими. 4.Субституціональність – споживач згоден відмовитись від невеликої кількості блага А, якщо йому запропонують замінити його більшою кількістю блага-субститута. 5.Спадна гранична корисність – гранична корисність будь-якого блага зменшується зі збільшенням загальної кількості, яку споживач має. Мета споживацького вибору – максимізація задоволення потреб споживача, але ресурси споживача, як і будь-якого іншого суб’єкта, обмежені відносно його бажань. Поведінка споживача – це процес формування попиту споживачів нa різноманітні товари та послуги. Моделювання процесу прийняття рішення споживачем охоплює три етапи: - визначення індивідуальних смаків та уподобань; - визначення його можливостей, виходячи з його доходу та ринкових цін на блага; - суміщення бажань споживача з його можливостями, тобто визначення імовірного вибору, що максимізує добробут споживача. Споживач при купівлі певної кількості благ спирається на систему переваг, в основі якої знаходиться проблема байдужості. Крива байдужості демонструє всі можливі комбінації двох товарів, що дають споживачу рівний обсяг задоволення потреб, чи користі (рис.3.1).
Qy U
U Qx Рис. 3.1. Крива байдужості
Читайте також:
|
||||||||
|