Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Пропозиція. Функція пропозиції. Зміна пропозиції та величини пропозиції

Загрузка...

ПропозиціяS (Suррlу) це обсяг товарів, який виробники можуть і бажають виготовляти і продавати на ринку за певною ціною з ряду можливих на протязі певного періоду часу.

Пропозиція певного товару визначає прямий взаємозв’язок між ринковою ціною і кількістю товару, що продається,: чим вища ціна товару, тим більший обсяг товару, який буде виготовлений і запропонований до продажу, і навпаки.

Додатна залежність між ціною і обсягом товару, що пропонується до продажу, називається законом пропозиції.

Р
 
 

Крива пропозиції (S) – це крива, що показує, який обсяг товару можуть та бажають виготовити й продати виробники за різними цінами в даний час (рис.5.8). Крива пропозиції має додатний нахил. Це означає, що чим вища ціна товару, тим більший його обсяг буде запропонований до продажу, і навпаки.

Рис. 5.8. Крива пропозиції

 

Індивідуальна пропозиція – це пропозиція товару одного окремого виробника. Ринкова пропозиція – це пропозиція, що визначається як загальна сума всіх індивідуальних пропозицій, вона складається з сукупності обсягів товару, які виробляються і пропонуються до продажу всіма продавцями товару за відповідною ціною (рис. 5.9).


Рис. 5.9. Крива ринкової пропозиції

 

Функція пропозиції може бути виражена рівнянням:

 

, (5.3)

де - обсяг пропозиції;

Р - ціна одиниці товару.

 

Нецінові фактори, що впливають на пропозицію:

* витрати виробництва;

* технічний прогрес;

* ціни на інші товари;

* кількість продавців;

* стабільність законодавства та визначеність правового поля;

* специфічні фактори (погода тощо);

* сподівання щодо майбутніх економічних умов.

Зміна пропозиції в цілому, тобто переміщення кривої пропозиції (S) праворуч означає збільшення пропозиції (), переміщення кривої пропозиції ліворуч означає її зменшення () (рис. 5.10). На цей процес впливають тільки нецінові фактори.

Якщо ж жоден з нецінових факторів, що впливають на пропозицію, не змінюється, а ціна товару змінюється, то відбувається переміщення по кривій пропозиції (S) вгору чи вниз (при цьому пропозиція товару в цілому не змінюється, а змінюється її обсяг) (див. рис. 5.8).



Интернет реклама УБС

 

 


Рис. 5.10. Зміна пропозиції в цілому

 

Для функції пропозиції важливе значення має фактор часу. Звичайно розрізняють найкоротший, короткостроковий (короткий) і довгостроковий (тривалий) періоди. У найкоротшому періоді всі фактори виробництва постійні, у короткостроковому деякі фактори (сировина, робоча сила й ін.) є змінними, у довгостроковому – усі фактори змінні (включаючи виробничі потужності, число фірм у галузі тощо).

В умовах найкоротшого ринкового періоду підвищення (зниження) попиту призводить до підвищення (зниження) цін, але не відбивається на розмірі пропозиції (рис. 5.11-а). В умовах короткострокового періоду підвищення попиту обумовлює не тільки зростання цін, але і збільшення обсягу виробництва, тому що фірми встигають змінити деякі фактори виробництва у відповідності з попитом (рис. 5.11-б). В умовах довгострокового періоду збільшення попиту призводить до значного росту пропозиції при постійних цінах або несуттєвому підвищенні цін (рис. 5.11-в).

“Аномальна” поведінка виробника

1. Створення штучного дефіциту

2. Продаж продукції, що швидко псується

3. Дискримінація цін

 

P D2 Sm P Ss P

D2 D2

Pm D1 Ps D1 D1

 

Р0 Pl Sl

P0 P0 Sl1

 

Q0 Q Q0 Qs Q Q0 QQ Q

(а) (б) (в)

Рис. 5.11. Зміна цін і обсягу пропозиції в найкоротшому (а), короткостроковому (б) і довгостроковому (в) періодах

 


Читайте також:

  1. Абсолютні і відносні величини
  2. Абсолютні і відносні статистичні величини
  3. Абсолютні, відносні та середні величини.
  4. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  5. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  6. Багатовимірні випадкові величини. Система двох випадкових величин
  7. Бюджетування як функція фінансового контролінгу
  8. В. Одноразова зміна хазяїна без ендогенної агломерації
  9. Векторні і скалярні величини
  10. Векторні і скалярні величини
  11. Величини ліміту каси підприємства за три місяці
  12. Величини.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вдавані виключення із закону попиту | Ринкова рівновага. Основні види ринкової рівноваги

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.