Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Dialogue No 2 ( 286 words)

John Knox, the General Manager of the factory, is speak­ing with the journalist presenting the company on TV channel.

PRESENTER: Today we are talking to John Knox about the structure of TMN Ltd. John is the General Manager of the branch factory. John, do you think you could tell us some­thing about the way TMN is actually organized?

JOHN KNOX: Yes, certainly. We employ about two thou­sand people all in all two different locations. Most people work here at our headquarters plant. And this is of course where we have the administrative departments.

PRESENTER: Perhaps you could say something about the departmental structure?

JOHN KNOX: Well, yes. First of all we've got different divisions. There's the production division which, as the name suggests, is responsible for production operations. And as you know we've got two factories. Oh, and I forgot to mention the most impor­tant division of all. That's finance division. The Financial Director is Fred Samuels. He's a very important man. And his task is to make sure the money-side of things is going all right. The accountant and such people, they report to him directly.

PRESENTER: Is that all?

JOHN KNOX: Oh no, no, there's personnel division.

PRESENTER: Yes.

JOHN KNOX: That's quite separate. David Brown is Personnel Manager. And the Training Manager reports to him of course.

PRESENTER: What about Research and Development? Isn't that a separate department?

JOHN KNOX: Well, in terms of the laboratories, there are two at each production plant.

PRESENTER: Are there any other features worth mentioning?

JOHN KNOX: Now there's the planning department. Ray Wood is in charge of that. And a purchasing department where they buy in the materials for production.

PRESENTER: Yes, and what about the board of directors

and the chairman? JOHN KNOX: Yes, well, they're at the top, aren't they? The

Managing Director, of course, that's Ernest Roberts and then...

Listen to Dialogue No 2 between two speakers and answer the questions below. Then listen again and check your answers.

 

1. Who are talking?

2. What are the main departments of TMNLtd.?

3. How many divisions are there in the production depart­ment?

4. Who reports to the Financial Manager?

5. What are the functions of the purchasing department?

 

 

Unit 3. READING COMPREHENSION


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. Counter arguments (key-words).
  10. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 626

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
FINDING OUT ABOUT COMPANY PROFILE | CORPORATE COMBINATIONS IN THE USA

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.