Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Dialogue No 2 (230 words)

William Bontraguer, the Sales Manager of Harper Toys Ltd., is speaking with his former teacher Maryann Quince.

MARYANN: Good afternoon, Johnson Consultants, can I help you?

WILLIAM: This is William Bontraguer. Do you remember me?

MARYANN: Yes, sure. What type of business are you in now?

WILLIAM: I work for Harper Toys Ltd. We manufacture and distribute toys. All kinds of toys. So, I'm planning to go to Richmond in about three weeks to start investigating the market for the Harper Toys Ltd. merchandise in Virginia.

MARYANN: Good thinking. I'm glad you learnt something in my classes. Harper Ltd. is sure to be a success. Those toy whales seem to be very popular with kids this last fall.

WILLIAM: Yes, I know. We're about to meet the orders from the big retailers. We've contracted out a lot of the manu­facturing work to firms in Oklahoma and Nebraska, and all the packaging and distribution is being done in Cleveland, Ohio. But when the Asian countries get the know-how in the new year, the market is likely to explode overnight.

MARYANN: In that case I'd better get off the line and let you get on with it! I believe I can find for you very reputable whole­salers, I have one or two contacts in Richmond you might find useful, by the way - I'll dig out their addresses for you.

WILLIAM: Thanks, I'd really appreciate it if you could do that. Well, it's been good talking to you, Maryann. I'll speak to you again soon.

MARYANN: Surely. Take care now. Goodbye

Listen to Dialogue No 2 between two speakers and answer the questions below. Then listen again and check your answers.

1. What kind of business is William in? 2., Why is William going to Richmond?

3. Where is the manufacturing work for Harper Toys Ltd. done?

4. Where is packaging and distribution for Harper Toys Ltd. effected?

5. Who are they going to meet the orders from?

Unit 3. READING COMPREHENSION

 


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. Counter arguments (key-words).
  10. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 604

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
BREAKING INTO NEW MARKETS | COMPETITION AND MARKET CONDITIONS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.