Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Dialogue No 2 (272 words)

Margaret Johnson, a young Sales Assistant, is speaking to William Harrison, a Marketing Manager.

MARGARET: Excuse me, can you tell me what is the main factor that affects the supply of goods?

WILLIAM'- Well, to my mind it's the cost of production. You see production costs are generally divided into fixed costs, variable costs, and total costs.

MARGARET: I see, and what is the difference between fixed and variable costs?

WILLIAM'- Fixed costs include interest payments on loans and bonds, insurance premiums, local and state property taxes, rent payments, and executive salaries. Fixed costs do not depend on quantity of production and they do not change as output changes. As for variable costs they change according to the quantity of production, they are usually associated with cost of labour and raw materials.

MARGARET: That's clear. And what is meant by total fixed costs?

WILLIAM'- Oh, that's the money, which is spent on the day-to-day running of a company and it is usually called over­heads.

MARGARET: Is it the same as total costs?

WILLIAM: No, of course not. The total costs are the sum of fixed and variable costs of production. But at zero output, a firm's total costs are equal to its fixed costs. Then as production increases, so do the total costs as the increas­ing variable costs are added to the fixed costs.

MARGARET: By the way, do you know how per unit produc­tion cost is calculated?

WILLIAM: That's easy. You should take the sum of total costs of production and divide it by the total units pro­duced. In this way you get the unit cost.

MARGARET: Thank you very much for explaining these basic points.

WILLIAM: You are welcome. I am always ready to answer any questions, concerning pricing policy and marketing strategies.

 

 

10* Listen to Dialogue No 2 between two speakers and say if the statements below are true or false. Then listen again and check your answers.

1. Production costs are the expenses a manufacturer has to pay for labour.

2. The amount of money necessary to produce one individ­ual example of a product is the unit cost.

3. Variable costs do not depend on the changes in the out­put of production.

4. The day-to-day costs of running a business are called overheads.

5. Fixed costs are usually associated with cost of labour and cost of sales.

 

Unit3. READING COMPREHENSION

 


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. Counter arguments (key-words).
  10. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Listen to Dialogue No 1 between two speakers and answer the questions below. Then listen again and check your answers. | DEMAND, SUPPLY AND MARKET EQUILIBRIUM

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.