Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






No Retailer

There has been a growth in the case of wholesalers, which sell directly to the general public. These large discount stores sell furniture and other household productsin warehouse-style buildings with relatively poor customer facilities. Mail order companies such as Great Universal Stores, where local selling agents run a catalogue for orders, are a good example of distribution without a retailer. These local agents work on a commission basis and deal with the ordering of goods and the means of payment.

Direct Selling

Direct selling to the customer is typically found in the sale of services, e.g. insurance and double glazing. In the case of industrial products such as chemicals and manufacturing machines, firms generally employ a full-time sales forceto try and sell products to other firms. Such sales teams may be organized on a regional basis, with specific areas of the coun­try to cover, e.g. North West, East Midlands and South Wales. The sales team is a very important part of the market­ing function. Although its major role is to sell the company's product, it may also be source of important market research information, e.g. salesmen can find out customers' reactions to products and can find out their future requirements. They can also find out what competitors are doing and supply this information back to the company. The sales team may also be the first link that a customer has with the company, and sothe presentation of a good image may be important.

Retail Outlets

There are various retail outlets through which manufac­turer can decide to sell a product. In 1984, it was estimated that there were 343,153 retail outlets controlled by 230,787 organizations - which indicates that the vast majority are "one-shop" operation.

Organizing the Sales Force

When deciding the problem how sales effort is to be organ­ized three main approaches may be used:

1. Organize geographically. Consequently, there may be a Midwest, a Southern, a New England, and a West Coast dis­trict or region. Most firms organize in this way.

2. Organize by product. When a firm has diverseprod­ucts that require specialized technical or applications knowl­edge, it may be necessary to organize the sales force accord­ing to major product categories.

3. Organize by customer. Where a firm faces rather diverse types of customers, organizing by major customer categories leads to better servicing and understanding of cus­tomers' needs. Consequently a firm may have a separate sales force for calling on retail chains, on department stores, on wholesalers, and on certain industrial and contract cus­tomers.




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
DISTRIBUTION AND SALES | Selling Jobs

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.