Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сучасні парадигми менеджменту

Система управління, яка використовувалася у Радянському Союзі, належить до східної культури і характеризується як неринкове управління суспільством. Перехід до ринкових методів призвів до радикальних змін життєдіяльності суспільства. Це, в свою чергу, призвело до виникнення нової парадигми управління на даному відрізку історичного розвитку країни.

Парадигма (із грец. – приклад, зразок) – це концептуальна схема проблем і способів їх вирішення в даний історичний період. Зміна парадигми – це не що інше, як наукова революція. Парадигма – це фундаментальний спосіб мислення, сприйняття та розуміння світу.

З нашої точки зору, під новою управлінською парадигмою слід розуміти заміну радянського (авторитарного стилю керівництва) на ринковий (демократичний стиль керівництва).

Таким чином, перехід до ринкових відносин є найбільш вагомим чинником в українській економіці. Якість управління в цих умовах залежить від умілого використання менеджменту, як науки та практики управління. Як управлінська парадигма менеджменту України є така його модель, яка якомога швидше знайде своє місце в сучасних перехідних умовах господарювання.

На світовому рівні в розвитку менеджменту можна прослідкувати чотири основних напрямки:

– посилення впливу технічного прогресу при досягненні кінцевої мети підприємства;

– посилення конкурентної боротьби на міжнародному рівні;

– демократизація суспільства, участь рядових працівників у прийнятті управлінських рішень;

– посилення міжнародного характеру менеджменту, що ставить перед теорією управління багато запитань, які потребують відповіді.

Світові тенденції розвитку менеджменту поступово торкнуться і української економіки. До цього потрібно бути підготовленими, оскільки це не тільки тенденції, але й зміна поглядів. Менеджмент все більше залучається до розв’язання нових наукових підходів, пов’язаних з розвитком як бізнесової діяльності, так і до вирішення стратегічних проблем управління. Серед предметів нового наукового напрямку значне місце займає теорія хаосу. Вона вивчає випадкові процеси, які спостерігаються у великих соціально-економічних системах. Детальне їх вивчення довело, що звичайні повсякденні події носять випадковий характер, тобто є непередбачувані.

Важливим фактором у розвитку бізнесової діяльності є його глобалізація. Уже в даний час ліквідуються торговельні бар’єри між країнами, відкриваються нові ринки, конкуренція потребує нових знань, нових методів управління.

Виходячи з цих визначень, можна зробити такі висновки, звертаючись до книги П.Друкера «Практика менеджменту»:

– менеджмент – особливий економічний орган комерційного підприємства, точніше – виключно економічний орган індустріального ринкового суспільства;

– менеджмент не може бути точною наукою. Це практика, а не наука чи професія, хоч в ньому присутні елементи одного й другого;

– завданням менеджменту є управління. А управління не може бути пасивним і адаптивним. Навпаки, воно має вигляд активних дій, які направлені на досягнення потрібних результатів. Менеджмент не є простим породженням економіки, оскільки він сам суб’єкт і творець, який контролює економічні обставини і впливає на них свідомо й цілеспрямовано. З цього випливає, що керувати підприємством – означає керувати на основі встановленої мети;

– менеджмент є новою керівною парадигмою, що представляє собою орган, який керує і бізнесом, і менеджерами, і робітниками, і роботою. Якщо випустити з уваги хоч одну із цих функцій, мова вже буде йти про будь-що, тільки не про менеджмент, не про підприємство і не про індустріальне середовище.

Менеджмент має властивість швидко «пускати коріння» у добре оброблений підготовлений грунт. Український національний і культурний грунт не готовий до сприйняття західного «насіння». У нас інший менталітет, і не має відповідних правових і економічних умов. Менеджмент потребує іншого типу керівників. Їх підготовка – довготривалий процес, який потребує часу. Соціологи виділили так звані типи керівників ХХ століття.

Перше покоління радянських керівників (20-і рр. ХХ ст.) становили професійні революціонери, колишні робітники – підпільники і кадровий пролетаріат дожовтневого періоду, звільнені в запас з рядів Червоної армії, сільські активісти.

Друге покоління (30-50-і рр. ХХ ст.) – "борці за виконання директив; командири підприємства, висуванці партійних органів і комсомолу". Це люди із середньою освітою, ініціативні й компетентні. Мали практичний досвід, дисципліновані. Їхнє життєве кредо – «знати все до останньої дрібниці, знати справу краще всіх, не довіряти ні слову, ні паперу». Це покликання заклало фундамент радянської адміністративно-командної системи.

Покоління радянських керівників (60-80-і рр. ХХ ст.) – покоління «доперебудовницьке». Воно відрізняється особливою психологією, в якій до втрачених в юності ілюзій додався пафос «нічого не зроблено» і присмак гіркого сарказму. Старі й молоді бюрократи від керівництва, єдині в тому, що у них немає віку.

Пострадянське покоління – тип керівників, народжений економічними реформами 90-х років ХХ ст. Кризове покоління. В соціокультурному плані – “різношерсті”. Його ряди поповнюють старі кадри радянської номенклатури, які вийшли із різних прошарків інтелігенції демократичного ґатунку, які раніше не займали високих посад, кримінальні і напівкримінальні елементи, молоде покоління (до 30 років ХХ ст.) середнього класу.

 


Читайте також:

  1. VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі
  2. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  3. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  4. АКТИВИ ЯК ОБ’ЄКТ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  5. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  6. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  7. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  8. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  9. Багатозначність слів у сучасній українській мові
  10. Базові засади менеджменту
  11. Базові поняття системи менеджменту.
  12. Базові поняття системи менеджменту.




Переглядів: 2911

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Головна ідея - ніколи не наживати собі ворога, | Рівні та сфери менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.