Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






AT THE HOTEL

Nowаdays people have an excellent chance to travel all over the world. It is not surprising, because we are living in a world of growing international trade and technical cooperation.

When traveling, it is convenient to stay in a hotel. The best way is to reserve a room in advance by phone or by Internet. Those who travel much know that sometimes tourists experience certain difficulties with booking a room at a suitable hotel. At the height of the season a sign «No vacancies» can be often seen at the desk-clerk.

But if you are lucky with booking a room you will enjoy your rest. In this case you must first go through some formalities. The receptionist will hand you an arrival card which all guests are required to fill in.

After having filled in the arrival card you must pay for accommodation. The receptionist will answer all your questions and give you any information you need. The price depends on the duration of your staying at the hotel and the number of hotel “stars”. The hotel may have from two to five «stars». When all the formalities are over the receptionist hands you the key and you may go upstairs to occupy the room. At the hotel you will find rooms with or without bath, air conditioner, single rooms, double rooms, complete suites consisting of two or more rooms, de luxe or top class rooms. In the rooms you can find some modern conveniences such as TV, DVD, telephone, and a safe.

Once you decide to stay in the hotel you are referred to as a «guest». You will find notices everywhere reminding guests to leave their keys at the desk when going out. All the keys are hung on a special key rack.

In the lobby you will usually find a newspaper stall and stalls where cigarettes and souvenirs are sold. Guests are given Internet, telephone services as well: you may book or reserve railway and airline tickets from your room telephone.

Most of hotels have bars and restaurants. If you want to have a bite or a dinner you can go there or order it in your room.

All hotels run a special laundry service for their guests. The maid does your room every morning so you needn't even make your bed.

Guests are required to notify the clerk in advance about leaving so that he could have the bill ready for them in time.


Читайте також:

  1. AT THE HOTEL
  2. Booking a hotel
  3. Choose a hotel in your city and describe some of the market segments that the hotel targets at. What variable(s) did the hotel use to segment its overall market?
  4. DIALOGUE 1: MAKING HOTEL RESERVATIONS
  5. En el hotel
  6. Izquierdo у Garrido se encuentran en el hotel Colon
  7. Make up a survey on the attributes that are important to customers when choosing a hotel in your city. Add some more attributes and point out the sources of information.
  8. Reserving a double room in the hotel “Intourist” in Volgograd.
  9. Tell your own story (or a story you heard) about registration at a hotel and currency exchange.
  10. Text 2 Types of Hotels
  11. THE BEARDSLEY HOTEL




Переглядів: 1062

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
SHOPPING | TELEPHONING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.