МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Актуальність курсу «Історіософія історії України».Поняття, об’єкт і предмет, мета курсу «Історіософія історії України». План Лекція № 1. Історіософія історії України: вступ до лекційного курсу Початкової школи з українською мовою навчання Типовий навчальний план Додаток 2 Додаток 1 до наказу МОН від 10.06.2011___ № _572_
*Загальноосвітній навчальний заклад може обирати інтегрований курс «Мистецтво» або окремі курси: «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво». (2 год.) 3. Історіософія історії України в системі світоглядних форм пізнання історичного процесу і комплексі гуманітарних дисциплін.
Література: І. Обов’язкова: Бойченко І. В. Філософія історії: підручник / І. В. Бойченко. – К.: Знання, 2000. – 724 с. Бондаренко Геннадій. Історичне пізнання: питання теорії і практики / Геннадій Бондаренко. – Луцьк: РВВ Волинського держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 1998. – 189 с. Новикова Л. И. Русская философия истории: курс лекцій / Л. И. Новикова, И. Н. Сиземская. – 2-е изд., доп. – М.: Аспект Пресс, 1999. – 399 с. Потульницький В. А. Україна і всесвітня історія: Історіософія світової та української історії ХVІІ – ХХ століть / В. А. Потульницький. – К. : Либідь, 2002. – 480 с. Удод О. А. Україна: філософія історії / О. А. Удод. – К.: Генеза, 2003. – 120 с. Философия истории: уч. пособие / под ред. проф. А. С. Панарина. – М.: Гардарики, 1999. – 432 с. Ящук Т. І. Філософія історії: курс лекцій / Т. І. Ящук. – К.: Либідь, 2004. – 536 с.
ІІ. Рекомендована: Блок Марк. Апология истории или ремесло історика / Марк Блок. 2-е изд., доп. – М.: Наука, 1986. – 256 с. Грицак Ярослав. Нарис історії України: Формування модерної української нації ХІХ – ХХ ст. / Ярослав Грицак. – К.: Генеза, 1996. – С. 3 – 15. Вжосек Войцех. Історія – Культура – Метафора. Постання некласичної історіографії. Про історичне мислення / Войцех Вжосек. – К.: Ніка-Центр, 2012. – 294 с. Дашкевич Ярослав. Постмодернізм та українська історична наука / Ярослав Дашкевич // Пам’ять століть. – 2000. -- № 4. Зашкільняк Л. Сучасна світова історіографія / Л. Зашкільняк. – Л.: ПАІС, 2007. – 312 с. Кінан Едвард. Російські історичні міфи / Едвард Кінан. – К.: Критика, 2001. – 272 с. Клименюк Олександр. Методологія та методи наукового дослідження / Олександр Клименюк. – К.: Міленіум, 2005. – 186 с. Козеллек Райнгарт. Часові пласти. Дослідження з теорії історії / Райнгарт Козеллек. – К.: Дух і літера, 2006. – 436 с. Костенко Ліна. Гуманітарна аура нації, або дефект головного дзеркала (Лекція, прочитана в Національному університеті «Києво-Могилянська академія» 1 вересня 1999 р.) / Ліна Костенко // Українське слово: в 4 кн. – Кн. 4. – К., 2001. Колесник І. І. Українська історіографія ХУІІІ – початок ХХ століття: навч. Посібник / І. І. Колесник. – К.: Генеза, 2000. – 256 с. Костомаров М. І. Слов’янська міфологія / М. І. Костомаров. – К. : Либідь, 1994. – 384 с. Лукінюк Михайло. Обережно: міфи! Спроба системного підходу до висвітлення фальшувань історії України / Михайло Лукінюк. – К.: Вид-во ім. Олени Теліги, 2003. – 576 с. Потульницький В. А. Українська та світова історична наука: рефлексії на межі століть / В. А. Потульницький // УІЖ. – 2000. – № 1. – С. 3 – 20; № 2. – С. 27 – 47; № 3. – С. 22 – 44; № 4. – С. 20 – 37. Рюзен Йорн. Нові шляхи історичного мислення / Йорн Рюзен. - Львів: Літопис, 2010. – 358 с. Сарбей Віталій. «Українське відродження» і «Українське ХІХ століття» як концептуальні історіографічні поняття історії України кінця ХУІІІ – початку ХХ ст. / Віталій Сарбей // Осягнення історії. – Острог; Нью-Йорк: Острозька академія; Українське історичне товариство, 1999. – С. 443 – 451. Світленко С. І. Українська інтелігенція ХІХ ст. і західноєвропейські інтелектуальні впливи / С. І. Світленко // Наддніпрянська Україна: історичні процеси, події, постаті: зб. наук. пр. – Вип. 7. – Д.: Вид-во Дніпропетров. ун-ту, 2009. – С. 42 – 62. Світленко С. І. Українська історична свідомість в контексті етнонаціонального поступу / С. І. Світленко // Світленко С. І. Світ модерної України кінця ХVІІІ – початку ХХ ст. : зб. наук. праць. – Д. : Герда, 2007. – С. 117 – 129. Таран Л. В. Провідні тенденції світової історіографії в ХХ ст. та проблеми кризи сучасної української історичної науки / Л. В. таран // УІЖ. – 1998. – № 5; 1999. – № 1. – С. 85 – 91. Яковенко Наталія. Вступ до історії / Наталя Яковенко – К.: Критика, 2007. – 376 с. Мінілексікон: Філософія історії України як галузь пізнання; об’єкт філософії історії України; предмет філософії історії України; актуальність філософії історії України; філософія історії України як світоглядна форма пізнання історичного процесу.
Текст лекції: 1. Поняття, об’єкт і предмет, мета курсу «Історіософія історії України»
Історіософія, як і в цілому філософія історії, є особливою, світоглядною формою наукового осягнення історичного процесу. Історіософія – це матеріальна філософія історії. В ній відбивається історична реальність як сукупність історичних персоналій, подій, явищ, що структуризуються в комплекс галузей життя людської спільноти: етнонаціонального, соціально-економічного, суспільно-політичного, культурного, церковно-релігійного, історико-психологічного тощо.В історіософії як теоретичній дисципліні досягається вищий ступінь осмислення й узагальнення історичного знання. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|