Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Шпонкові з'єднання

 
 

Передають обертаючий момент між валом і колесом. Утворяться за допомогою шпонки, установленої в сполучені пази вала й колеса.

Шпонка має вигляд призми, клина або сегмента, рідше застосовуються шпонки інших форм.

Шпонкові з'єднання:

прості, надійні;

зручні в зборці-розбиранні;

дешеві.

Шпонки, однак:

послабляють перетин валів і маточин коліс;

концентрують напруги в кутах пазів;

порушують центрування колеса на валу (для цього доводиться застосовувати дві протилежні шпонки).

 

 

Шпонкові з'єднання можуть бути:

ненапруженими, виконуваними призматичними або сегментними шпонками. Вони передають момент тільки бічними гранями;

напруженими, виконуваними клиновими шпонками. Вони передають момент за рахунок сил тертя по верхніх і нижніх гранях.

Шпонки всіх основних типів стандартизовані.

Для призматичних шпонок стандарт указує ширину й висоту перетину. Глибина шпонкового паза у валу приймається як 0,6 від висоти шпонки.

Призматичні й сегментні шпонки всіх форм випробовують зминання бічних поверхонь і зріз по середній поздовжній площині:

; ,

тут h – висота перетину шпонки, d – діаметр вала, b – ширина перетину шпонки, l – робоча довжина шпонки (ділянка, що передає момент).

Виходячи зі статистики поломок, розрахунок на зминання проводиться як проектний. По відомому діаметрі вала задаються стандартним перетином призматичної шпонки й розраховують її робочу довжину.

Розрахунок на зріз - перевірочний. При невиконанні умов міцності збільшують робочу довжину шпонки.

 




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ПРУЖНІ ЕЛЕМЕНТИ В МАШИНАХ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.