Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформаційний менеджмент як технологія управлінської діяльності

Менеджмент (управління) – це процес, спрямований на досягнення цілей організації шляхом впорядкування перетворень вихідних ресурсів (праці, матеріалів, грошей, інформації та іншого) в потрібні результати (вироби, послуги). Як відомо, менеджери здійснюють вплив перш за все на головний елемент організації – людей, координуючи їх діяльність. Ефективність менеджменту визначається співвідношенням результатів роботи та використаних для їх одержання ресурсів [3].

Менеджери, які здійснюють управління без відповідних наукових знань, вимушені покладатися виключно на досвід, інтуїцію та везіння. Менеджери краще керують і досягають більш високих результатів, якщо володіють теорією менеджменту, і вміло застосовують свої знання на практиці. Теорію менеджменту характеризують як акумуляцію та логічне впорядкування за визначеними правилами знань, що представляють собою систему принципів, методів і технологій управління, розроблених на основі інформації, отриманої як емпіричним шляхом, так і в результаті досліджень в різних областях науки [3].

Теорія менеджменту відрізняється наступними особливостями:

Ø орієнтована на вирішення практичних задач;

Ø має міждисциплінарний характер;

Ø розробляється в міжнародному масштабі.

Менеджмент призначений для вирішення практичних задач. З метою досягнення високих результатів, що стануть в подальшому критерієм його якості, спрямований на дослідження та розроблення правил ефективного управління. З цього слідує, що теорія менеджменту повинна:

1) надавати працівникам, зайнятим практичною діяльністю, знання, що допоможуть їм підвищити рівень управління;

2) сприяти підвищенню кваліфікації менеджерів, а особливо потенційних кандидатів на ці посади;

3) визначати області та проблеми, що потребують подальшого вивчення та розробки в цілях сприяння розвитку пізнавальної бази.

Сьогодні існують всі передумови розгляду інформаційних технологій як невід’ємного компоненту технологій управлінських. Практично всі сформовані структури координації людської діяльності, наприклад офісні системи, будуються на основі найновіших телекомунікаційних систем обладнаних сучасними комп’ютерними засобами. Сучасний управлінець не уявляє своєї роботи без комп’ютера на столі. Можна вільно назвати широкий перелік елементів нових управлінських технологій, що проникають в культуру завдяки мережі Internet.

 

Серед цих елементів:

v засоби оперативної комунікації (електронна пошта, списки розсилок тощо);

v розподілені ресурси та засоби доступу до них (бази даних, портали, термінали комп’ютерних мереж);

v засоби координації діяльності (електронні дошки оголошень, форуми, електронні опитування);

v форми зворотного зв’язку і організації співробітництва (гостьові книги, телеконференції);

v засоби виробництва (інструментарій пошуку ресурсів і партнерів, стандартні і спеціалізовані програмні засоби).

Інформаційний менеджмент – це інноваційна діяльність, орієнтована на постійний пошук нових способів організації інформаційної діяльності, створення матеріальних і соціальних передумов ефективного доступу до інформації з метою забезпечення інформаційно-комунікаційних процесів, активізації й розвиток наявних інформаційних ресурсів і форм їх раціонального використання [3].

Важливим кроком до розуміння суті інформації є вивчення інформаційних технологій. Інформаційні технології виникли разом з появою людського суспільства, однак до ХХ століття не були предметом спеціального вивчення, бо настільки природно виконували свою роль в житті людей, що просто не було необхідності у виділенні їх у спеціальну сферу розгляду. За п’ятдесят попередніх років світ змінився на стільки, на скільки він не змінювався протягом останніх 500 років. При чому, швидкість змін зростає в експоненціальному масштабі [2].

Обов’язковим атрибутом управління є циркуляція інформації, тобто наявність інформаційних потоків між компонентами системи, а також між системою й навколишнім середовищем. Управління інформаційними потоками забезпечується методами інформаційного менеджменту.

Структура діяльності в області інформаційного менеджменту включає: інформаційне забезпечення діяльності підприємства; управління процесами обробки інформації; використання інформації для цілеспрямованого формування зовнішньої й внутрішньої комунікативної політики організації.

 

Інформаційний менеджмент прийнято досліджувати та вивчати згідно наступних підходів [32]:

1) Інформаційний менеджмент розглядається у досить широкому спектрі – від традиційного інформаційного обслуговування до загальної теорії управління: інформаційне забезпечення, інформаційні ресурси, інформаційні послуги та підприємництво, інформаційні системи і їх управління, опрацювання та аналіз інформації, організація комунікації, управління інформаційними технологіями, стратегічне планування та менеджмент. Всі ці напрями входять до системи знань інформаційного менеджменту, але деякі з них залежно від трактування, представляються як основні, а решта, доповнюють перші як контекст.

2) Інформаційний менеджмент розуміється як розроблення і реалізація внутрішньої і зовнішньої комунікативної політики організації [33], при чому мета діяльності в цій галузі відокремлюється від ІТ-менеджменту-управління впровадженням і використанням інформаційних технологій. Серед галузей, на перетині яких розвивається інформаційний менеджмент, виділяються:

§ організаційні комунікації – прийняття рішень та контроль за їх виконанням розглядаються як інформаційні процеси і вивчаються адміністративним менеджментом;

§ документування діяльності підприємства, формування документопотоку і документообігу – питання, які традиційно розглядалися у діловодстві або документозабезпеченні процесу управління;

§ формування інформаційного потоку фірми, його диспетчеризація, створення довідково-інформаційних фондів і пошукових систем – ці завдання розв’язувалися в межах науково-інформаційної діяльності включаючи бібліотечно-бібліографічну.

Основне, що наслідує інформаційний менеджмент з науково-інформаційної діяльності – це можливість здійснювати інформаційно-аналітичні і прогностичні дослідження, що базуються на методах інформаційного моделювання.

3) Інформаційний менеджмент визначається як прикладна адміністративно-орієнтована технологія управління інформаційними ресурсами [34]. З метою його здійснення в організаціях створюються автоматизовані інформаційні системи управління, які інтегруються зовнішню і внутрішню. Надходження всіх видів інформаційних повідомлень до єдиної системи надає можливості здійснення інформаційного моніторингу внутрішньої і зовнішньої сфери, сприянню обґрунтованому прийняттю управлінських рішень.

Інформаційний менеджмент розглядається в контексті нового типу управління організацією на основі комплексного використання всіх видів інформації: науково-дослідної, технологічної, матеріально-технічної, кадрової, фінансової та ін.

Окремим напрямом у концепції управління інформаційними ресурсами виділяється проблема підготовки інформації для керівників, а інформаційне забезпечення розглядається як елемент інформаційного менеджменту.

У межах концепції управління інформаційними ресурсами виділяють такі складові інформаційного менеджменту:

- предметний інформаційний менеджмент як технологія управління діяльністю на базі забезпечення документами, інформацією та знаннями у формах, що відповідають діяльності;

- технологічний інформаційний менеджмент як технологія забезпечення відповідного матеріально-технічного рівня інформаційного середовища;

- програмний інформаційний менеджмент як основа забезпечення взаємодії «людино-машинних» середовищ;

- кадровий інформаційний менеджмент – технологія професіоналізації та спеціальної підготовки користувачів для роботи в інформаційному середовищі.

4) Інформаційний менеджмент на основі інтеграції з ІТ-менеджментом виступає як складова поліфункціонального напряму організації інформаційної діяльності – менеджменту інформаційних систем [35].

Особливість інформаційного менеджменту полягає в належності до двох напрямів діяльності: з одного боку – загальної теорії управління, дослідження операцій і системного аналізу, а з іншого – до інформаційно-комунікаційного напряму діяльності, основою якого є фундаментальні засади інформатики.

Структура діяльності в галузі інформаційного менеджменту визначається сферою охоплення галузей, на перетині яких він виник і розвивається:

- оперативне використання інформації як стратегічного ресурсу з метою забезпечення конкурентоздатності організації – інформаційне забезпечення діяльності підприємства.

- управління процесами опрацювання інформації, яке є змістом документаційного забезпечення управління;

- використання інформації для цілеспрямованого формування зовнішньої і внутрішньої комунікативної політики організації.

Однак, справа не тільки в цьому. Технічна модернізація сама по собі не призводить до зміни розуміння. Потрібний ще деякий фактор, що може сформувати перехід від соціального до медіа-простору. Саме сюди, у віртуальне середовище переміщується місця ділового спілкування, обміну ідеями та взаємного консультування (web-клуби, internet-кафе), засоби сумісного проектування і просування проектів (web-лабораторії, обмін банерами). Виникають цілі віртуальні «поселення» з проблемно-орієнтованою соціальною структурою і спеціалізованими допоміжними службами (Geocities, Fortunecity та ін.). Інформаційні технології стають невід’ємною частиною культури [3,36].

Виділяють три види інформаційного менеджменту: управління підприємством (організацією), внутрішньою документацією і публікаціями. Перший із видів включає питання організації джерел інформації, засобів передачі, створення баз даних, технологій обробки даних, забезпечення безпеки даних. До кола задач менеджменту також входить розробка, впровадження, експлуатація та розвиток автоматизованих інформаційних систем і мереж, що забезпечують діяльність підприємства.

В цих мережах повинно забезпечуватися управління інформаційними ресурсами. Важливе значення має організація та забезпечення взаємодії з зовнішніми інформаційним світом: мережами, базами даних, видавництвами, типографіями і т.д. Постійно зростаюча необхідність інформаційного менеджменту зумовила появу спеціалістів (інформаційних менеджерів), що займаються вирішенням його завдань. Ці спеціалісти повинні перетворювати пасивну корпоративну інформацію в джерела правдивих, так званих рафінованих свідчень, що визначають успіх фірми. Інформаційний менеджмент перетворюється в базову технологію організації управлінської діяльності у всіх сферах інформаційного суспільства.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  11. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  12. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності




Переглядів: 4352

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види інформаційних технологій | Особливості інформаційних технологій в організаціях різного типу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.