Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Комп’ютерний контроль та комп’ютерне тестування

Значну роль під час організації процесу навчання на основі будь-якої освітньої технології має контроль одержаного рівня знань та практичних навичок. В процесі навчання процедура контролю виконує не тільки функцію констатації факту «знає – незнає» , але, в першу чергу, функції управління процесом навчання для необхідного корегування навчального процесу з метою одержання якісного рівня підготовки учня. Контроль під час масової, традиційної форми навчання має ряд труднощів, які не дозволяють якісно і з необхідною частотою проводити детальний аналіз навчальної діяльності. Модернізація процедури контролю в освітньому процесі можлива на основі сучасних комп’ютерних технологій і засобів комп’ютерної комунікації. Проведення комп’ютерного контролю знань учнів є основою одержання незалежної об’єктивної оцінки рівня навчальних досягнень (знань, інтелектуальних вмінь та практичних навичок) учня [24].

Під комп’ютерним контролем розуміють процедуру, що дозволяє оцінити рівень засвоєння і розуміння вивченого матеріалу з метою управління наявним процесом навчання та забезпеченням індивідуалізації навчання в комп’ютерному середовищі.

Комп’ютерне тестування – це процедура атестації, встановлення відповідності особистісної моделі знань – до потрібної стандартизованої.

Комп’ютерний контроль володіє рядом переваг перед традиційними формами контролю.

 

 

Для педагога:

§ забезпечення можливості оперативної перевірки знань великої кількості учнів по різних темах, виконанню завдань по дисциплінах в комплексі;

§ вивільнення педагога від повторюваної трудомісткої та монотонної роботи по організації масового контролю, вивільненню часу для творчого вдосконалення своєї професійної діяльності.

Для учня:

§ підвищення об’єктивності контролю та виключення суб’єктивних факторів;

§ забезпечення індивідуальності процедури контролю;

§ надання оперативної, достовірної інформації про знання, одержані в процесі навчання, та про готовність самого учня до сприйняття нового матеріалу;

§ забезпечення доступності проходження навчання та контролю;

§ безпосередній вибір учнями конкретного режиму роботи в комп’ютерному середовищі, що відповідає рівню їх підготовленості, вмінню зосереджуватися та раціонально використовувати час роботи в системі;

§ вибір часу проходження контролю та навчання;

§ надання можливості учню скористатися підказками та асоціативними питаннями при вивченні матеріалу, що значно покращує психологічну підготовку при роботі в комп’ютерному середовищі;

§ доступності та рівноправності всіх учасників процедури контролю;

§ одержанні повної і достовірної інформації про результати своєї роботи на різних етапах навчання;

§ неодноразовому повторенні процесу навчання та контролю, що сприяє розвитку навичок самостійної роботи, самооцінки та самоактуалізації.

Комп’ютерний контроль (як і навчання) має ряд недоліків, що полягають в основному в:

§ виключенні із процедур контролю/навчання усного розмовного компоненту;

§ зниженні потреби в учнів у пошуку та виборі необхідної інформації з великих об’ємів матеріалу.

15.3. Загальні питання технологій дистанційного навчання

Дистанційне навчання – технологія навчання та організації освітнього процесу, що базується на принципі самостійної роботи учня. Середовище навчання характеризується тим, що учні в основному, а часто і зовсім відділені від педагога в час, в той же час мають можливість підтримувати діалог як з педагогом, так і з іншими учнями за допомогою засобів та можливостей комп’ютерної мережі [24].

Основні положення дистанційного навчання можна уявити в наступному вигляді:

§ визначаючими індивідуальні якості учнів;

§ формування потреби самостійного придбання та застосування знань повинна стати потребою сучасної людини на протязі всього її життя в безперервному підвищенні культури та рівня освіченості.

§ організація самостійної пізнавальної діяльності учня передбачає застосування найновіших технологій навчання, що стимулюють інтелектуальний розвиток учнів;

§ система дистанційного навчання повинна передбачати не тільки індивідуальні форми спілкування з педагогом, але й групові в режимі різних конференцій.

§ системі самоконтролю засвоєння знань і способів пізнавальної діяльності повинна супроводжуватися зовнішніми, різноманітними формами контролю.

Дистанційне навчання від традиційних форм навчання відрізняють наступні характерні риси:

1) швидкість. можливість підвищення кваліфікації, повної освіти за окремими напрямками в достатньо стислі строки, що визначаються індивідуальними особливостями та цілеспрямованістю учня;

2) масовість. За одними й тими ж програмами в одному університеті можуть навчатися одночасно мільйони людей;

3) гнучкість. Можливість одержувати освіту в зручний для себе час і строк незалежно від місця розташування освітнього закладу, мати нерегламентований відрізок часу як для окремої дисципліни, так і для одержання освіти загалом;

4) сумісність: паралельне з професійною діяльністю навчання, тобто без відриву від виробництва;

5) охоплення. Одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації (електронні бібліотеки, банки даних, бази знань і т.д.) великої кількості учнів;

6) технологічність. Використання в освітньому процесі новітніх досягнень інформаційних та телекомунікаційних технологій;

7) соціальна рівність. Рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров’я, матеріальної забезпеченості учня.

Глобальна мережа Internet стала одним із найбільш значних досягнень минулого століття, що здійснила перехід до інформаційного суспільства. Інформаційний прорив спричинив фундаментальний вплив на всі сфери людської діяльності, зокрема й на освіту. На рисунку 15.1 показані основні можливості, надані технологіями Інтернет для створення і розвитку інформаційного суспільства.

 

 

Рис. 15.1 Можливості Інтернет-технологій в освіті

(за В.А. Красильниковою [24])

 

 

Безумовно, найбільш перспективне впровадження дистанційних освітніх технологій пов’язане з розвитком комп’ютерних телекомунікаційних мереж, використанні технологій мультимедіа при створенні програмно-методичного забезпечення освітнього процесу, розвитку інтерактивної мережної взаємодії (відео-конференції, форуми, електронні семінари та багато іншого).

 

 


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. III. Контроль знань
  11. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  12. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.




Переглядів: 1992

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Можливості технологій комп’ютерного навчання | Web-технології в ГІС-освіті

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.