Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Базові функції, логічні функції

Основними операторами, які служать для здійснення логічних функцій є:I (AND) -кон’юнкція,АБО (OR)альтернатива, атакож НІ (NOT)- заперечення. Часто забувають про ще один оператор: ТАК - повторення. На виході оператора повторення буде 1, якщо на вході також буде 1 (рис. 10.21).

На виході оператора І (кон’юнкції) буде логічна 1, якщо на обидва входи також будуть подані 1. Оператор кон’юнкції може мати більш ніж два входи – на його виході буде 1, якщо на всіх входах також будуть 1. На рис. 10.22представлена таблиця логічної функції, а також часова діаграма дій оператора кон’юнкції.

При перетворенні логічних функцій треба звертати увагу на черговість операцій - спочатку виконуються кон’юнкційні дії (l) і тільки потім - альтернативні (АБО). Це схоже на алгебраїчні дії: спочатку множення, а потім додання. Для того, щоб реалізували альтернативні дії перед кон’юнкційними, пишучи інструкції на мові IL, потрібно перші взяти в дужки.

Можна також запам’ятати результат альтернативної дії за допомогою маркера (а отже запам’ятати її проміжний результат). У наступних діях можна посилатись на цей маркер. Маркери можна трактувати як виходи, тільки, що не „назовні " пристрою керування. Їх дії схожі на дії допоміжних реле.

Тригери SRіRS

Часто потрібно запам'ятати короткочасний сигнал. В пристрої РLС з цією метою застосовуються маркери(рис. 10.23)і тригери, наприклад, RS (рис. 10.24). Певну кількість маркерів можна налаштувати на очікування (лат. remanere = залишатися), що дозволяє зберегти їх вміст і при вимкненому живленні пристрою. Вписування величин в маркер може бути поєднане з попередньою реалізацією логічних функцій.

Якщо на вході І 0.0 (встановлюючий вхід) виникне короткочасний сигнал 1, то на вході M0.0 системи з’явиться і утримуватиметься сигнал 1 навіть при сигналі 0 на вході І0.0. З моменту появи сигналу 1 на вході обнулення І 0. 1 записаний в маркері M0.0 стан приймає значення 0. Таку саму функцію реалізує тригер SR.

Майже ідентичними особливостями запам'ятовування з тригером RS характеризується тригер SR (рис. 10.25). Головна різниця полягає в стані одночасної активності обох входів тригера (S = R = 1). У випадку тригера RS відповідно до черговості виконання інструкцій операторів S і R, перша інструкція з оператором S встановлює аргумент (Q) або маркер (M) на 1, наступна з оператором R на 0. В процесі виконання решти інструкцій в ситуації, коли результат логічних операцій, які передують обом операторам, рівний 1, аргумент Q (маркер М) залишається рівним 0. Говорять, щоу випадку тригера RS домінує обнулюючий вхід.



Интернет реклама УБС

У випадку тригера SR, відповідно до черговості виконання інструкцій операторів S і R, перша інструкція з оператором R встановлює аргумент (Q) або маркер (M) на значення 0, наступна з оператором S на значення 1. В процесі виконання решти інструкцій, в стані коли результат логічних операцій, які передують обом операторам, рівний 1, аргумент Q (маркер М) залишається рівним 1 (рис. 10.26). Говорять, щоу випадку тригера SR домінує встановлюючий вхід. Якщо необхідно запам'ятати дане значення аргументу у випадку вимикання живлення пристрою, потрібно використати маркер очікування (напр., байтова адреса > 143, рис. 10.23).

Диференційовану поведінку обох тригерів можна використати, наприклад, в аварійних ситуаціях забезпечуючи, у випадку помилкового значення 1 одного з сигналів, подальше правильне керування процесом.

Дії виходів тригера можна взаємно блокувати, застосовуючи систему функцій логічної кон'юнкції (рис. 10.26). Даний вхід активний тільки тоді, коли другий вхід є в стані 0.


Читайте також:

  1. II. Діалогічні
  2. VІ. Структурно-логічні схеми
  3. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  6. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  7. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  8. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  9. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  10. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  11. Антигени. Антитіла. Серологічні реакції .
  12. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Програмування, мови програмування | Операції введення і передавання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.