Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тепловий ефект реакції залежить тільки від початкового та кінцевого станів вихідних речовин та продуктів реакції і не залежить від проміжних стадій процесу.

Перший наслідок з закону Гесса:

стандартний тепловий ефект реакції дорівнює сумі стандартних теплот утворення продуктів реакції з відні­манням суми стандартних теплот утворення вихідних речовин.

DHr° =(SnDHf°)прод – (SnDHf°)почат,

де DHr° – тепловий ефект реакції(індекс r позначає реакцію – reaction);

DHf° – теплота утворення(індекс f позначає утворення – formation);

n – стехіометричний коефіцієнт.

 

Другий наслідок з закону Гесса:

стандарт­ний тепловий ефект реакції дорівнює сумі стандартних теплот згоряння вихідних речовин з відніманням суми стандартних теплот згоряння продуктів реакції.

DHr° =(SnDHcomb°)почат– (SnDHcomb°)прод,

де DHcomb° – теплоти згоряння(combustion).

У випадку необхідності визначення DU розрахунок проводять за формулою:

DU = DH – рDV,

де р = 101,3 кПа, DV = Vкін – Vпоч

В пожежній справі розрізняють вищу та нижчу теплоти згоряння. Вищою теплотою згоряння називають кількість тепла, що вилучається при повному згорянні 1 кг, або 1 м3 (для газів), горючої речовини за умови, що утворюється рідка вода. Нижчою теплотою згоряння називають кількість тепла, що вилучається при повному згорянні 1 кг, або 1 м3 (для газів), горючої речовини за умови, що утворюється водяна пара.

Дослід показує, що речовини, теплоти згоряння яких не перевищують 2000 кДж/кг, не здатні до горіння.

 

Приклад 11.

Розрахувати вищу та нижчу теплоти згоряння метану.

Розв'язання.

Для розрахунку вищої теплоти згоряння Qв запишемо рівняння реакції

CH4 + 2O2 = CO2 + 2H2O(Р)

Розрахунки проводимо згідно з наслідком з закону Гесса:

DrH°(в) = DfH°(CO2) + 2DfH°(H2O(P)) – DfH°(CH4) –2DfH°(O2) =

= –393.5+2´(–285.8)–(–74.8)–0 = –890.3 кДж.

Розрахунок виконано для 1 моля метану (22.4 л) . Зробимо перерахунок на 1 кубічний метр (1000 л).

Qв = –(–890.3´1000/22.4) = 39745 кДж

Для розрахунку Qн зробимо аналогічні розрахунки, тільки замість рідкої води візьмемо відповідне значення для водяної пари:

DrH°(н) = D fH°(CO2) + 2DfH°(H2O(г)) – DfH°(CH4) –2DfH°(O2) = –393.5+

+2´(–241.8) – (–74.8) –0 = –802.3 кДж.

Qн = –(–802.3 ´ 1000/22.4) = 35804 кДж.

Другий закон (постулат) термодинаміки:


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  5. IV. Запасні речовини
  6. IV. План навчального процесу.
  7. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  8. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  9. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  10. Q6 розраховують тільки при нестаціонарному режимі
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теплота, що дістається системі, йде на зміну внутрішньої енергії та виконання роботи. | Неможливий самочинний перехід тепла від більш холодного тіла до більш теплого

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.