МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характеристика комах — збудників та переносників збудників хвороб
в) Інструкції до самостійної науково-дослідницької роботи:
1. На таблиці розгляньте зовнішню будову самця i самки чорного таргана (Blatta orientalis). Тіло блискуче овальне чорного кольору. Розмір його 18-30 мм. Довгі членисті вусики добре видно на голові. Ротовий oтвip розташований з черевного боку. Три пари членистих ходильних кінцівок на грудях. Черевце видовжене, сегментоване. У самки надкрила недорозвинені і на кінці черевця є церки, а у самця надкрила вкривають майже всю спину і на кінці черевця є грифельки. Яйця самка відкладає в кокони. Замалюйте в зошиті самця і самки чорного таргана, відобразивши зовнішні статеві відмінності. Вкажіть тип ротового апарату, притаманний тарганам. 2. Дослідіть при допомозі світлового мікроскопа постійні мікропрепарати головної, платяної і лобкової вошей (Pediculus humanus capitis, Pediculus humanus humanus, Phthirus pubis). Зверніть увагу на колір, форму та розміри їх тіла, яке поділене на голову, груди, черевце ( за винятком лобкової). На голові є пара простих очей та одна пара вусиків. Грудний відділ не поділений на сегменти, він несе три пари членистих ходильних кінцівок. На останньому членику кінцівки є кігтик, що має форму гачка, за його допомогою вони чіпляються за волосся. Черевце сегментоване. Замалюйте в зошиті головну, платяну і лобкову вошей та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; г) кінцівки; д)вусики. Вкажіть тип ротового апарату, притаманний вошам. 3. Дослідіть при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат людської блохи (Pulex irritans). Характерною особливістю є форма тіла комахи - воно стиснуте з боків. Грудний відділ чітко поділений на сегменти. На голові єкоротенькі вусики. Остання пара кінцівок стрибального типу, значно довша за передні. Крила відсутні. Замалюйте в зошиті блоху та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; г) стрибальні кінцівки; д)вусики. Вкажіть, який тип ротового апарату притаманний блохам. 4. Розгляньте при допомозі світлового мікроскопа постійний мікропрепарат клопа постільного (Cimex lectularius). Тіло його стиснуте в спинно-черевному напрямку i почленоване на: голову, груди i черевце. На передній частині голови є два членисті вусики, на грудному сегменті(зі спинного боку) - рудименти крил. У самки черевце симетричне, заокруглене із заднього кінця, а в самця — загострене i має неправильну форму. Вкажіть тип розвитку притаманний клопу постільному. Замалюйте в зошиті клопа постільного та позначте на малюнку: а) голову; б) груди; в) черевце; 5. Складіть цикли розвитку тарганів, бліх, вошей і клопів використовуючи матеріали підручника, таблиць та посібника. VI. Система навчаючих завдань: А. Тести Завдання 1 (I рівень складності) Медичне значення воші головної: А. Механічний переносник збудників кишкових інфекцій; В. Специфічний переносник збудників висипного і поворотного тифів; С. Збудників інфекційних захворювань не переносить; D. Специфічний переносник чуми; Е. Збудник фтіріозу. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|