МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Орієнтовна основа діїДля досягнення цілей заняття необхідно засвоїти теоретичні питання з даної теми і виконати самостійну навчально-дослідницьку роботу. а) Теоретичні питання для позааудиторного самостійного вивчення та обговорення на занятті: 1. Основні етапи розвитку еволюційних ідей (трансформізм, ламаркізм, дарвінізм, сучасна теорія еволюції). 2. Суть вчення Ч. Дарвіна про результати і механізми еволюції. 3. Сучасна теорія біологічної еволюції як синтез дарвінізму і популяційної генетики. Мікро- і макроеволюція. 4. Популяції – головні складові одиниці виду. Ізоляти. Деми. 5. Генетична структура ідеальних і реальних популяцій. Використання закону Харді-Вайнберга для характеристики генетичної структури популяцій людей. 6. Вплив мутаційного процесу, міграції, ізоляції та дрейфу генів на генетичну структуру популяцій людей. 7. Генетичне обтяження в популяціях. 8. Походження людини. Основні етапи антропогенезу. Співвідношення біологічних і соціальних факторів у процесі антропогенезу. 9. Походження виду Homo sapiens у системі тваринного світу. Якісна своєрідність людини. 10. Походження людських рас як відображення адаптаційних закономірностей розвитку людини. Єдність людства.
Реферати: 1. Сучасні дискусії в еволюційному вченні. 2. Сучасні погляди на походження людини і людських рас. 3. Специфіка дії природного добору в популяціях людини. 4. Проблема збереження генофонду людини.
б) Алгоритм самостійної навчально-дослідницької роботи: 1. Визначення генетичного складу популяцій за умовами задач, що додаються. 2. Скласти таблицю «Оцінка впливу елементарних еволюційних факторів в популяціях людей» за схемою. 3. Провести порівняльну характеристику людини і людиноподібних мавп за поданим зразком. 4. Визначити за якими ознаками людина належить до класу ссавців, ряду приматів, роду людей.
в) Інструкції до самостійної навчально-дослідницької роботи: 1. Визначення генетичного складу популяції за умовами задач, що додаються. Для дослідження генетичного складу рівноважних панміктичних популяцій, користуються математичним виразом закону Харді-Вайнберга: (pA + qa)2 = p2 (AA) + 2 pq (Aa) + q2 (aa) = 1. У популяційній генетиці нерідко доводиться визначати частоту того чи іншого алеля прямим способом, а також за формулами. , і ,де: N- загальне число генотипів в популяції; D - число особин з генотипом АА; R - число особин з генотипом аа; H - число особин з генотипом Аа. 2. Скласти таблицю Таблиця № 20 «Оцінка впливу елементарних еволюційних факторів»
3. Заповніть таблицю вказавши морфоанатомічні особливості і форми поведінки, що відрізняють людину від людиноподібних мавп.
Таблиця № 21
4. Визначити, за якими ознаками людина належить до класу ссавців (1), ряду приматів (2), роду людей (3): а) наявність молочних залоз; б) спільні з антропоїдами паразити і деякі хвороби; в) наявність волосяного покриву; г) наявність лівої дуги аорти; д) чотири групи крові за системою АВ0; е) наявність папілярного візерунка на пальцях; ж) вивільнені передні кінцівки для маніпуляцій; з) добре розвинута кора великих півкуль головного мозку; и) прямоходіння; к) наявність абстрактного мислення і членороздільної мови; л) наявність діафрагми; м) виготовлення знарядь праці і трудова діяльність; н) здатність розвивати науку і мистецтво; о) кінцеві фаланги мають нігті; п) вигодовування малят молоком; р) диференціювання зубів за функціями; с) бінокулярний зір.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|